hartslag baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by linda26, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Beste verloskundigen,

Vanmorgen ben ik bij de verloskundige geweest. Toen ze naar het hartje ging luisteren hoorde we meteen een snelle regelmatige tik. Toen was ie even kwijt en moest ze opnieuw zoeken. Daarna hoorde we hem weer maar een stuk langzamer ineens. De verloskundige zei, o nu is ie weer normaal. Ik weet dat ik het eigenlijk gelijk had moeten vragen, maar omdat ze er verder niks van zei dacht ik dat het wel goed was.
    Hoe zou dat nou kunnen dat ie ineens een stuk langzamer ging? zou ie zich mischien omgedraaid hebben ofzo? Is dit wel normaal?
    Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Linda.

Je kindje kan inderdaad soms een wat snellere hartslag hebben. Running baby noemen we dat. Je kindje is dan hoogst waarschijnlijk even actief geweest waardoor het hartje wat sneller ging. Daarna is een rustigere hartslag gehoord geen probleem weer netjes hersteld!

Imke

3. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Maar het ging wel behoorlijk abrupt. Hij was denk ik 3/4 seconden kwijt en toen ging ie langzamer. Kan dat dan toch?

Share This Page