Gisteravond had ik zo'n ontzettende hoofdpijn dat ik, zonder dat ik erbij nadacht, één ibuprofen genomen. Ik ben 5 weken zwanger, en zit meteen in de stress nu of dit kwaad kan??
Nou eentje zal niet veel betekenen, zou me daar verder maar geen zorgen over maken. Maar neem de volgende keer een paracetamol, die mag je wel gewoon
In het vervolg niet meer doen, voor de zekerheid. Maar alle kans dat je baby'tje er geen letsel aan overhoudt hoor. Toen ik drie jaar geleden zwanger was, kwam ik daar pas na 10 weken achter, en intussen had ik twee soorten medicijnen gehad (tegen hoge bloeddruk en voor m'n diabetes) die beter ook niet kunnen. De huisarts en internist zeiden: Van de meeste medicijnen weten ze niet of het kwaad kan of niet, dus daarom zetten ze er altijd bij: niet innemen bij zwangerschap. Niemand die zwanger is, wil natuurlijk meedoen met een medicijnentest. Gelukkig is onze zoon helemaal gezond geboren en hij is inmiddels een lekker jochie van twee. Niks mis mee!
Niet druk over maken, de stress die het geeft is ook niet goed. Maar zorgen idd dat je de volgende keer paracetamol pakt. Er zijn idd veel medicijnen die je neit mag tijdens de zwangerschap omdat niet bekend is wat ze met de foetus doen. Daarom beter niet, maar achteraf druk maken heb je niets aan.
en vanaf nu helemaal niet meer doen, zeker niet bij hoofdpijn. Het kan (lees, kan! het is niet zo dat het gegarandeerd gaat gebeuren) wel kwaad voor je kindje. Bij mijn vorige zwangerschap had ik nogal een pijnlijke tandartsbehandeling gehad en de tandarts zei toen dat ik wel iboprofen mocht, maar de vk (heb ik later gebeld) zei dat als ik niet doodging van de pijn, dat ik het echt niet moest doen.