hoi, Het laat mij niet meer los en ik zou de mening van een deskundige eens willen weten. Ik heb een dochter van 3,5j en zij is op 37,4weken met inleiding geboren door beginnende zwangerschapsvergiftiging. Tijdens de bevalling had ik 20/16bloeddruk en heb bloedarmoede achteraf gehad en bloed bijgekregen. Ik heb ook 3à4maand na bevalling bloeddrukverlagers moeten nemen. Mijn zus is op 26 weken met spoedkeizersnee bevallen had ook zwangerschapsvergiftiging en heeft 2weken in coma gelegen en gevochten voor haar leven door HELLP-syndroom. Door dit alles heeft mijn moeder verteld dat zij in de tijd van mijn broer ook last had van hoge bloeddruk en opgezwollen voeten maar toen werd dat nog niet benaamd als zwangerschapsvergiftiging. Ik zou graag een 2de kindje willen maar ventje is niet te overtuigen uit schrik dat er mij of het kind iets zou overkomen tijdens de zwangerschap of bevalling. Hoeveel kans is er dat ik het terug kan krijgen en is daar iets aan te doen op voorhand? Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven. mercikes.
Hoihoi, We zien vaak dat de kans kleiner word bij een tweede zwangerschap maar is nooit nul. Misschien is het goed op een preconceptioneel advies gesprek aan te gaan bij een gynaecoloog. Hij kan je veel meer vertellen over de kansen en het te volgen beleid als je graag voor een tweede wilt gaan. Imke