helpp ik weet het niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Pff ik weet het niet meer hoor. Ik MOET echt 20 kilo afvallen voor me gezondheid zelfs eigenlijk 30, maar het lukt me maar niet. Vorig jaar kon ik met gemak steeds afvallen, maar sinds januari ben ik al bezig en er komen alleen maar kilo's aan omdat het me echt niet lukt. Heb al verschillende dieten geprobeerd maar niks werkt. Op zich kan ik leven met me lichaam oke het is niet super meer en ja ik ben veel te zwaar maar het zit me niet in de weg. Maar voor me gezondheid MOET ik echt afvallen en dat besef ik me al te goed maar toch kan ik de stimulans niet vinden om echt af te vallen. Voel me steeds enorm klote en daardoor ga ik nog meer eten. Bij ons in de familie hebben we hart en vaatziekten, cholesterol te hoog en bloeddruk enz......En ik ben ook als de dood dat mij wat overkomt door al dat ge-eet en gesnaai, en ik wil zooooooooooo graag afvallen maar het lukt me echt niet. Ik ben de wanhoop echt nabij want ik weet het gewoon echt niet meer. Ben zomaar buiten adem, ben kortademig ik weet dus dat ik echt veel te hoog nu met me gewicht zit en een paar kilo eraf, voelt al beter. Dat weet ik omdat k dat vorig jaar ook heb gedaan en me kortademigheid was zo weg, maar er moet eigenlijk echt 20 kilo zowiezo af wil ik buiten de gevarenzone zitten. Ik weeg 87 kilo bij een lengte van maar 1,63

Pfff wie heeft nog tips, of kan me stimuleren of wat ook maar. Want ik weet het echt niet meer en ik wil nog zooooooo lang leven en bij me kids zijn!!

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

erg lastig... ben je al bij een diëtiste geweest? misschien dat dat helpt? of bij weightwatchers.. zoiets.. dat je met meerdere mensen samen afvalt, misschien dat zoiets je stimuleert?.. met een vriendin of familie lid die ook overgewicht heeft samen sporten?

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    #3 MelanieL29, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
    Misschien moet je het lijnen even van je afzetten. En niet zeggen ik moet persé lijnen maar ik ga proberen gezonder te eten.
    Vaak gaan mensen meer eten als ze voor hun gevoel ineens niet meer mogen.
    En begin iedere dag weer met frisse moed. En je bent het niet als enige he. Er zijn er zoveel die er moeite mee hebben.
    Dus zet het eens even van je af. En ga eens voor jezelf leuke gezonde boodschappen halen. Probeer het eens met een andere kijk te gaan doen. En loop en fiets af en toe iets vaker.
    Maar begin niet direkt met een uur. Hou het leuk voor jezelf. Iedereen is anders.

Oh en kijk eens op deze link; is iemand van het Radboud.
    Schijnt er erg veel succes mee te hebben;
    Denk je slank - Psychologie Magazine

Staan diverse links met info en waar je je evt. kunt aanmelden.
    Je krijgt inzage in je eigen eetpatroon en waarom je eet. Juist uitermate geschikt voor emotie eters!

Heel veel suc6!

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dr. Frank dieet al geprobeerd? Was voor mij iig het enige dieet wat effect had.

5. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Zo te horen ben je een emotie eter. Misschien inderdaad naar een dietiste?
    Ik ben nu bezig met Sonja Bakker. Nou ja bezig... in het weekend eet ik gewoon en doordeweeks Sonja Bakker. Dat werkt voor mij prima. Misschien kun je zo iets proberen?

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    naar je dokter gaan
    zeggen dat je er moeite mee heb
    die kan je doorsturen ..
    naar een dieet-iste of dergelijke
    en gewoon geen eten ( snoepjes koekjes en dingen ) in huis halen
    dan kan je het ook niet pakken

7. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de motivatie er niet voor hebt, wordt het heel lastig denk ik :(

Dan kan iedereen je wel tips geven over het dieet dat zij met succes hebben gevolgd (net als ik), maar je moet het echt zelf willen. Je moet er wel de wilskracht voor kunnen opbrengen, anders gaat niets je helpen ben ik bang.

Sterkte en succes met het vinden van goede motivatie!

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik begrijp dat je in het vorige topic het moeilijk had om aan de verleiding te weerstaan en om het vol te houden (hier nog zo eentje :p)

Ik denk dat een diëtiste een goed idee is en dan telkens afspraken maken zodat je een stok achter de deur hebt. Een beetje een soort bootcamp idee. en bij een diëtiste krijg je een weekschema mee toch? wat je wel en niet mag eten?

Het van je afzetten en gezond en genoeg eten wat iemand hierboven zei, lijkt mij ook een werkbare oplossing voor jou.

Of een weekendvrij dieet (maar dan hoor je je er tijdens de weekdagen streng aan te houden!)

Veel succes!

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    O ja mijn tip: amandelen eruit laten halen :D :D door die paar kg minder geeft het mij weer een motivatie om door te gaan

(ik ben nogal van het snelle resultaat :))

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Buiten adem en kortademig is echt niet van je gewicht hoor! Ik kan het weten want wij wegen en meten het zelfde! ;)
    Ga sporten/fietsen/lopen/wandelen (opbouwen hoor anders kan je een week niks meer en daarna wil je niks meer!!)
    En daarnaast alleen 3 maaltijden (met mate en iets minder vlees en aardappelen) en 3 gezonde tussendoortjes.
    Laat je niks wijsmaken met energie repen en andere zooi. Gezonde tussendoortjes zijn dingen die zo groeien en gegeten worden. Dus niks waar eerst een fabriek aan te pas is gekomen!
    En dat geld eigenlijk ook voor de ingrediënten van je maaltijden.
    Daarnaast 7 glazen (minstens) vocht p dag (liever 9 max 12 want teveel op n normale niet hete dag is ook niet goed)
    En als er verder geen lichamelijke problemen zijn dan val jij net als ieder ander echt af hoor!
    Maar je moet wel die knop vinden en hem omzetten.
    Even heel eerlijk zijn tegen jezelf en geen excusses meer...wil je afvallen? Dan weet je hoe! Heb je geen zin in dat gedoe dan maak je je ook maar liever niet gek ermee want dan werkt t toch niet of maar even.
    Ik ben op de helft nu. Dus weet je hoeveel ik al kwijt ben.
    Heb na de zwangerschap van mn meissie en het besef dat t weer de verkeerde kant op ging (ik val altijd af in n zwangerschap) die knop gevonden en omgezet.
    Ik wilde een goed voorbeeld zijn voor mijn dametje in de dop!
    En natuurlijk mn BMI in het gezonde zien te krijgen want wil er nog lang zijn voor mn kinderen (en kleinkinderen!?)
    Ik doe het overigens door mn BMR (energie verbruik in rust) te berekenen en dan ongeveer rond die koers te eten (callorie gebruik).
    Euh nouja beetje rommelig maar ben dood op (door oa ukkepuk die niet wil/kan slapen en nogal als n wervelwindje bezig is geweest....pffff)

11. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hmm dit is niet helemaal waar... ik heb een stuk meer overgewicht dan 20/30 kilo.. maar sinds de laatste 10 kilo die er aangekomen zijn ben ik echt kortademig en snel buiten adem..

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
  13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Ik zei dat het niet haar overgewicht is omdat wij precies het zelfde wegen EN even groot zijn.
    Die vergelijking zal dan bij ons niet op gaan.

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Met overgewicht ben je vrijwel altijd sneller kortademig. Niet ieder lichaam is hetzelfde Wilma ook al hebben jullie hetzelfde gewicht bij dezelfde lengte. Waarschijnlijk ben jij een uitzondering (die de regel bevestigd). Hoe meer overgewicht, hoe hoger meestal je bloeddruk en je cholesterol en hoe meer vetafzetting in je aderen. Daarbij sleep je ook nog eens extra kilo's mee die je niet altijd wil meezeulen dus kies je door overgewicht ook vaak sneller voor de lift in plaats van de trap en ga zo maar door. Ikzelf ben nu 5 kilo kwijt (van de 12 ongeveer) en ik kan nu weer de stukken fietsen die ik voordat ik te zwaar werd kon doen. Ondanks een behoorlijk beperkende heup. Ik heb gewoon meer lucht. (en sindsdien alweer van mijn luchtwegpuffertjes af!)

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lijkt me erg frustrerend. Ik zou idd stoppen met dieten. Zijn toch vaak moeilijker vol te houden. Ik ben zelf in 5 maanden tijd 12 kg afgevallen, puur door mijn eetpatroon aan te passen. Ik maakte van te voren een menu voor die dag en deed dit op Voedingscentrum - Caloriechecker . Zo leerde ik gelijk waar veel calorieën in zitten en wat je beter kan vervangen etc.
    Kocht ook geen snoep,chips,koek etc meer zodat ik 'savonds ook niet in de verleiding kon komen om te snoepen. Ging ik bij iemand op de koffie at ik thuis van te voren iets verantwoords zodat ik daar het koekje kon weerstaan etc.

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jongmoedertje: Ik ben nu aan het weightwachen. Iedere week wegen bij de club. Ik heb de afgelopen twee weken heel slecht mijn best gedaan maar gelukkig zijn de reeds kwijtgeraakte kilo's er nog steeds af. Morgen begin ik met de rest van de kilo's. Succes!

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Dan nog denk ik dat het kortademige vooral komt van het weinig tot geen conditie hebben (oftewel dus dat geen trap maar lift verhaal). Ik heb een hele tijd aan conditie training gedaan met het afvallen erbij. Had geen last (meer) van kortademigheid etc (en dat kwam sneller als het gewichtsverlies!) Sinds een tijdje ben ik nog steeds aan het afvallen en zit nu hijgend op mn stoeletje ondanks dat ik die bijna 20 Kg kwijt ben (ik woog nml voorheen 104) simpel weg omdat ik mn conditie heb laten verslonzen.
    Als je 50 Kg weegt maar een conditie van n natte dweil hebt (mijn conditie lijkt daar schaamteloos veel op nu vergeleken bij n half jaar terug) dan hijg je ook hoor (ik zag het n vriendin van me iig geregeld doen en die was eerder te licht)!
    Het zal elkaar wel instant houden, dat wel. Maar dat geld ook naar de andere kant toe (alleen niet zoveel als ik zou willen zo te merken....pffff moet mooi weer worden dat ik weer lekker hele eindjes kan fietsen met de kids!)

Ik ben trouwens een collega callorie checker invuller van je! Ik hoop dat ze die nooit offline halen want dan ben ik mooi in de aap gelogeerd. Heb wel ooit gehoord dat je het programma ook op cd kan krijgen. Maar nog nooit gevonden (iig niet in de webwinkel daar) Weet jij daar iets meer van toevallig?
    Ik vul het nu al zo'n 2 jaar in bijna elke dag.

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

lieve meiden bedankt voor jullie reacties.......

Ik heb al verscheidene dieten gevolgd. Bij een dietiste werd ik alleen maar zwaarder raar maar waar......met sonja bakker ben ik in totaal 28 kilo afgevallen. Heb begin dit jaar weer geprobeerd maar het boek staat me nu echt tegen......heb WW gedaan maar dat werd helemaal niks, ging gewoon meer eten ondanks de punten die ik moest invullen. Calorieen tellen heb ik ook gedaan 1 week ging het goed en toen werd ik alweer heel makkelijk en ging meer eten pffffff........dr atkins of dr frank mag ik helaas niet volgen vanwege mijn cholesterol teveel vlees en vetten is enorm slecht voor me cholesterol. Dus die mag ik absoluut niet volgen. Zo volgens mij is het lijstje nu wel klaar "schaam"

Ik moet mezelf echt een gezond eetpatroon aanleren. Me kinderen krijgen alles wat gezond is maar zelf heb ik er op dit moment lak aan ofzo. Als ik groente op me bord heb en een hap neem loop ik al te kokhalzen, das toch niet normaal. Ik krijg het niet eens na binnen. Plus ik ben een echte emo eter dat klopt. Als ik me slecht voel (wat 9 van de 10 keer zo is) dan ga ik gewoon eten en dan gooi ik ook echt alles na binnen wat ik in huis heb, zelfs het snoep van de kids "schaam".....Ik weet dondersgoed dat ik moet afvallen anders word ik gewoon echt niet oud met de achtergrond in mijn familie. EN ik besef me dat ook elke dag weer, en daarom wil ik ook zooooooooooo graag!!!! Maar het lukt me gewoon maar niet :(

Over benauwd zijn dat komt door me gewicht en door me conditie. Ik merk als ik boven een bepaald gewicht kom dat ik gewoon echt TE zwaar ben en me lichaam daar echt op reageerd. Tijdje geleden was ik ook zo zwaar ben 8 kilo afgevallen en ik had ineens weer veel meer lucht. Ik ben dus gewoon echt te zwaar voor me lichaam op dit moment. Plus ik heb ook echt geen conditie, ik zit alleen maar thuis. Ben bij me kids, heb geen werk, geen rijbewijs en hier in de buurt is verder niks te beleven dus ook echt geen doel om uit huis te komen helaas. Maar afvallen dat moet gewoon. Ik denk dat ik met dieten maar gewoon moet gaan stoppen, mezelf erbij neerleggen dat het niks meer gaat worden. En proberen om gewoon echt 3x daags gezond te eten en 3 gezonde tussendoortjes, EN......proberen te bewegen elke dag. Ik zeg dit nu wel heel makkelijk maar of het echt gaat gebeuren. Me man begint zich er zelfs aan te irriteren, die ziet dat ik er zelf ook kapot aan ga, maar die weet ook niet hoe hij er op moet reageren. Als ik me zoveelste koekje in de mond stopt zegt ie ook wel, nu is het genoeg geweest, je hebt al genoeg gesnaaid, wat wil je nou bereiken, dit kan zo niet langer je maakt jezelf helemaal stuk. Nou ja dan zeg ik heel droog ben toch al dik dus kan wel meer bij, of waar bemoei jij je mee???.........Terwijl ik eigenlijk gewoon na hem moet luisteren. Ik wil me kinderen zien opgroeien ik wil me kleinkinderen zien geboren worden of opgroeien ik wil nog een heel leven voor me, maar als het zo doorgaat weet ik niet of dat wel ooit gaat gebeuren!!

ps sorry voor het lange verhaal!

19. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het misch een idee om hulp van een psycholoog te vragen?
    Ik denk dat als je je beter voelt, je ook meer motivatie krijgt om dit gedeelte aan te pakken.
    Kan me voorstellen dat als je al niet lekker in je vel zit, je ook geen energie hebt om het lichamelijk gedeelte aan te pakken.
    Dat herken ik bij mezelf tenminste.

Succes meis!

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik las je gewicht en toen dacht ik dan kunnen we elkaar een hand geven. Ik weeg ook 87 met een lengte van 1.65!! Ik ben sinds 17 jan aan de lijn en weeg nu 84 dus echt snel gaat het niet. Het belangrijkste is dat je er op een gegeven moment er zelf klaar mee ben. Je moet het echt zelf doen.
    Sta je man er achter dat je gewoon helemaal geen dikmakers meer koop in de supermarkt, dus geen snoep, koek, chips enz. Je kan het ook vervangen door bijv. sultana's , wokkels, onbijtkoek ,fruit enz. minder calorieen. En probeer minimaal 's ochtends,''s middags en 's avonds een glas water kan je tussendoor ook nog wat anders drinken is het langer vol te houden.
    En als je echt bijv. chips niet kan beheersen koop dan die kleine kinderzakjes en neem er dan gewoon 1 , want uit een grote zak blijf je eten.
    Koop vooral groentes die je zelf graag lust!!!
    En overal een max aan knopen, ik mag nu van mezelf niet meer dan 4 boterhammen op een dag, lust er wel meer hoor.;)
    Ik merk nu al is er nog maar 3 kilo af dat ik me al wat beter voel.
    Kom op meid je kunt het!!!!:D

Deel Deze Pagina