Hier ben ik weer met wat onzekerheden (heerlijk dat je die met andere kan delen ). Ben nu net 5 weekjes en moet zeggen dat ik niet veel symptomen heb.. In het begin waren mijn borsten heel gevoelig en zijn ook gegroeid, maar nu zijn ze al een paar dagen stukken minder gevoelig. Moeheid valt ook nog mee. Ben savonds wel moe, maar heb echt moeite om in te slapen. Is dit normaal? Qua mijn buik voel ik ook niet super veel. Heel af en toe een steekje hier en daar. en hij voelt iets op gezwollen, maar sinds ik weet dat ik zwanger bem heb ik niet of nauwelijks menstruatie krampen. Gisteren wel weer wat steekjes/steken rond mijn schaambot (blijft dan wat langer aanhouden) en straalt dan uit naar mijn liezen en/of rug. De 1 zegt dat dit bandenpijn is, maar de ander zegt dat dat kramperig moet aanvoelen en dat je het met 5 weken nog niet kan aanvoelen als stekerig gevoel. Wie weet dit? Heb ooit een miskraam gehad en maak me dan nu wel wat sneller zorgen lijkt wel (ondanks me af en toe onzeker te voelen, voel ik me toch heel erg positief...) Hoop dat jullie dit weten.. Groetjes Ief
Eigenlijk herken ik bijna alles wat je schrijft en ik ben imiddels op de 23 weken. Mijn borsten gingen pas echt groeien na 14 weken, daarvoor had ik er maar zelden last van. Het moeilijk in slaap komen is een heel bekend symptoon. Het groeien van de baarmoeder kan bij iedereen anders voelen. De eerste 12 weken zijn gewoon heel spannend maar Ief het klinkt allemaal gewoon hoor.
Hoi Chantal en Erica, Jullie weten half niet hoe blij jullie mij maken met dit antwoord ... Groetjes Ief
Hey, ik had de dag voor ik wist dat ik zwanger was enorm veel last van mijn borsten en buik. Maar toen, een possitieve test en alle symptomen vielen weg. In het begin was ik wel heel erg moe en had ik dikwijls het gevoel dat ik moest gaan menstrueren (bandenpijn dus). Mijn borsten zijn eigenlijk nog maar pas wat gevoelig geworden. En misselijk werd ik pas op de 6e week. Je ziet elke zwangerschap is anders en iedereen heeft andere symptomen! Stel je vooral niet te stressig op, er kan altijd iets mislopen maar daar mag je niet aan denken! Ik wens je nog een zalige zwangerschap en een gezond kindje toe!
Hoi Ief, Ik had ook weinig klachten in het begin van mijn zwangerschap. Inderdaad een iets opgezette buik met lichte steekjes, een beetje maagzuur en wat vaker plassen. Maar misselijk ben ik niet geweest. Wel verloor ik in de 6e week wat 'rommeltjes'. Vanwege mijn eerdere miskramen raakte ik hierdoor behoorlijk in paniek, maar gelukkig was er niets aan de hand. Waarschijnlijk was het nog wat oud 'restmateriaal'. Zo rond de 9e week werden mijn symptomen weer wat minder, ook dit zorgde voor paniek want zo ging het bij mijn missed abortion ook. En kijk nu eens: 35 weken op weg en alles gaat prima! Dus maak je niet teveel zorgen, want zoals anderen ook al aangaven is iedere zwangerschap weer anders en hoeft het ontbreken van symptomen niet te betekenen dat er iets aan de hand is. Ik duim voor een voorspoedig verloop van je zwangerschap en dat je maar snel een mooie echo mag krijgen! Groetjes, Wendy
ik had in het begin ook maar weinig sympthomen. eerst was ik wat misselijk, test gedaan, weg misselijkheid. daarna als ik misselijk was hoefde ik maar iets in mijn mond te stoppen en ik was niet meer misselijk. het moe zijn kan nog komen, maak je daar maar niet druk over. je zult blij zijn wanneer je dan weer uit die periode bent. als er iets is wat je niet vertrouwd moet je gewoon een VK of je huisarts bellen.
gho dat is ook toevallig, ben net op zoek naar zo'n topic. ik had / heb dat gevoel dus ook. eerst diverse symptomen maar nu steeds minder lijkt het wel. ik begon me al wat zorgen te maken maar nu ik dit zo lees stelt me dat wel wat gerust
roep maar niet te hard, wat nog niet is kan nog komen. als je last van misselijkheid hebt (gehad) verschild dat per dag, de ene dag kan het zijn dat je zo misselijk bent dat je moet overgeven terwijl je je de dag erna helemaal niet misselijk voeld. zo ook met buikpijnen, de ene dag heb je er heel veel last van en de andere dag helemaal niet of nauwelijks
Wat fijn al deze reacties te lezen! T is toch allemaal nieuw wat je voelt en op deze manier kom je weer een hoop te weten . het is momenteel weer eenb eetje rustig in mijn buik (af en toe een steekje rond het schaambot/liezen, maar that's it). Nu heb ik wel sinds gisteren een weeëg gevoel in mijn maag, dus dat is mijn volgende symptoom weer .. Ach zo voel ik me tenminste wel zwanger haha. maar idd wat Hoopvol zegt. De ene dag voel je niks en de andere dag voel je weer meer! Ik laat het maar lekker over me heen komen. Nog 2 weekjes en dan eindelijk de echte bevestiging met een echo! Spannend! Groetjes Ief
spannend is het zeker. alles is nieuw. je komt vanzelf overal achter. voor iedereen die voor het eerst zwanger is, is alles nieuw en kan daardoor ook wat onzeker worden over bepaalde dingen. je komt dadelijk misschien van het een in het ander, dus dan ben je bijvoorbeeld van je misselijkheid af, krijg je een periode dat je moe bent, ben je daar weer net vanaf begint je maagzuur op te spelen, en zo zul je misschien de hele zwangerschap door gaan. maar vergeet niet dat die kwaaltjes niet perse hoeven, het kan ook zijn dat je dadelijk nergens meer last van hebt. of dat je juist erg veel last van een bepaald kwaaltje hebt. er zijn geen 2 zwangerschappen hetzelfde en niemand is volgens het boekje zwanger. je zult dadelijk misschien wel gaan merken dat je vaker naar de wc moet, maar dat is vrij normaal, want je baarmoeder gaat nu uitzettennet onder je schaambeen (zeg maar tussen je heup in) en die baarmoeder gaat dus op je blaas drukken. wanneer de baarmoeder onder het schaambeen vandaan komt zul je minder vaak naar de wc hoeven. houd er wel rekening mee dat je kans op een blaasontsteking hebt, dus drink genoeg water. het kan zijn dat je een blaasontsteking niet opmerkt door de zwangerschap, dus je kunt je urine over een tijdje, als je het vermoeden hebt, gewoon laten testen bij je huisarts. mocht je voor het een of ander naar de huisarts moeten gaan of dat je medicijnen moet gaan slikken zeg dan wel even van te voren dat je zwanger bent, zodat ze daar rekening mee houden, want nu mag je niet zomaar alle medicijnen slikken. (ook als je vitaminetabletten wilt gaan slikken moet je ook even vermelden dat je zwanger bent, dan zul je waarschijnlijk gravitamon van de apotheker krijgen)
Hoi Ief, Ik herken dit gevoel van vorige week! Ik voelde me eerst ZO zwanger en begin week 6 was opeens alles weg! Aangezien ik afgelopen jaar 2 miskramen heb gehad, was ik helemaal in de stress en dacht echt: "dit was het...". Maar... de symptonen kwamen in mindere maten terug (af en toe iets gevoelige borsten) en ik heb gister de 1e echo gehad... het hartje klopt! Yes! Dus je moet 'gewoon' nog 2 weekjes wachten.. en die steken had ik ook. Ik heb gehoord dat je dat kan krijgen doordat je baarmoeder groeit, dan voel je dat in je liezen.. dus laat het lekker steken, dan weet je dat er gewerkt wordt in je buik! En je hoeft geen symptonen te hebben om zwanger te zijn...... het is alleen lastig te geloven. Sterkte! Groetjes, Dana