Wat was jullie keuze

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Allemaal

Vandaag mijn Eerste Echo gehad.. Ze deden hem eerst vanaf mijn buik maar ze konden hem niet vinden dus uiteindelijk kreeg ik een inwendige echo. Na 10 minuten zoeken naar mijn baarmoeder kon ze hem nog steeds niet vinden (ik helemaal in de zenuwen) Ze vroeg een collega erbij en die had hem met veel draaien eindelijk die kleine hummel gevonden.. Het hartje klopte als een gek dus wij helemaal blij!
    Al was ik wel een week korter dus 7 weken ipv 8.. Maar voor de zekerheid krijg ik 1 februari nog een echo om het zeker te weten!

Kortom we zijn dolblij dat het hartje klopt.

Maar mijn verhaal is dat
    ik heb aangegeven dat ik een combinatie test wil doen.. Iedereen die zwanger is om mij heen heeft dat niet gedaan. En ik hoorde ook dat ze een stukje van je moederkoek weg gaan halen wat de kans groter maakt op een miskraam etc.
    En het is maar een Meting en geen zekerheid dus je kan stressen voor niks misschien..

Aan de ene kant wil ik gerusteld worden dat onze kans heel klein is (of voorbereid zijn dat de kans groot is) Maar aan de andere kant denk ik weer zo ''Vroeger had je die testen ook niet en iets zegt me toch dat ik het misschien niet wil (kan angst zijn)''

Wat hebben jullie gedaan?

Sorry voor mijn mega lange verhaal... :oops:

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Als je zoekt bij onderzoeken en echo's bij bv neklpooimeting, screening en combi test zie je dat er veel topics zijn. Wellicht kun je daar wat aan hebben.
    Ik heb de nekplooimeting met bloedtest gedaan. Maar het hangt denk ik af van wat je met de uitkomst zou doen. Als je het hoe dan ook houdt wil je het dan toch nu al weten?
    Ik wou gewoon een bewuste keus kunnen maken (ook al is het een kansberekening je weet toch of je minder meer of gemiddelde kans hebt).

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt ik vraag te snel :oops:

ga voortaan eerst even zoeken :)

4. Female

Female Niet meer actief

je banner klot niet hoor meid...?!?! ;)

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    heb het aangepast! hihi zag het.. Was maar waar dan was het bijna zover hihi

6. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Even ter geruststelling, maar misschien heb je het intussen al tussen de info gelezen. Er wordt bij een combinatietest absoluut geen stukje moederkoek weggehaald. Combitest is volkomen onschuldig, bestaat uit een echo en een bloedonderzoek.

Ik kan je verder niet adviseren, het is een persoonlijke keuze. Wij doen hem wel, maar voornamelijk omdat mijn man dat erg graag wil.

Groetjes Manou

7. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Miss X; wij kunnen die keuze niet voor je maken dat zal je zelf moeten doen. Wij hebben zelf gekozen om wel de combi-test te doen. Het is dan wel een kansberekening, maar als je een verhoogd risico heb kun je nog verder gaan met onderzoeken die wel uitsluitsel bieden. Ik ben blij dat we nu een zeer laag risico hebben (uitslag 1:9500) en mij heeft het wel gerust gesteld. Je moet wel voor je zelf nagaan wat je doet als er een verhoogd risico uitkomt. Ga je dan verder met onderzoeken en ja wat doe je als de uitslag is dat het kindje een syndroom heeft. Ik zou dus zeggen, goed nadenken wat je wil en dan die keuze maken.

Succes met de keuze!

Liefs Cindy

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben het heel bewust niet gedaan. Kansbereking kan ik niets mee. Maar het is echt heel persoonlijk.

Wat je termijn betreft: mijn VK heeft de vroege echo zo aan de kant gelegd. Je beeb in wording is dan nog zo klein, als ze het meetpunt even iets verschuiven zit er zo maar een week of meer tussen. Bij je volgende echo kunnen ze precies zeggen hoe lang je zwanger bent op basis van de afmetingen van je beeb.

9. Dana75

Dana75 Lid

23 apr 2006
    44
    0
    0
    Wij gaan de combitest ook doen. We waren gister voor de 1e echo (we lopen gelijk!) en 1 februari gaan we ook voor de 2e echo en combitest.

Degene die de echo deed, ging er vanuit dat we de combitest zouden doen, die vond het heel vanzelfsprekend. Vooral omdat het zo onschuldig is, gaan we het zeker doen...

Groetjes,
    Dana

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Combitest is misschien onschuldig voor je kindje maar hoeft dat voor jezelf echt niet te zijn. Wat schiet je er mee op als je weet dat jij twee keer zoveel kans hebt op een kindje met een afwijking waarvan onduidelijk is hoe ernstig die afwijking is, dan gemiddeld? Wil je die stress in je zwangerschap?

Ik zeg niet dat je geen combitest zou moeten doen. Denk alleen vooraf heel goed na wat de mogelijke uitslagen zouden kunnen zijn en vooral wat je daar vervolgens aan hebt.

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik vind het ook zeer moeilijk hoor. Maar heb wel een afspraak gemaakt op 14 februari. Mijn vriend wil het graag. Persoonlijk wil ik gewoon lekker zwanger zijn zonder stress dat er een kans is dat....

Magoed we zullen zien.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij zagen de zin er niet van in. Ik heb geleerd ( in onze nabije omgeving) dat een gezonde zwangerschap geen garantie is voor een gezond kind, ik vind het schijnveiligheid.
    Maar dat is mijn persoonlijke mening, als ik die
    gebeurtenis niet van dichtbij had meegemaakt, had ik het ook niet gedaan.

Deel Deze Pagina