raar gevoel na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mukkie11, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    6 weken geleden ben ik bevallen van onze kleine vent. een spoedkeizersnede ivm pre eclampsie gelukkig in voorstadium. ik heb niet vreselijk vele pijn gehad aan m'n wons. tenminste het viel me mee. maar wat ik wel hele vervelend vond was die rare 'pijn' in m'n huid bij m'n buik. op sommige plekken heb ik nog steeds geen gevoel (alsof het slaapt) of het brandt een beetje. het is al veel minder maar nog niet over.

wie heeft dit ook gehad en wanneer gaat dit over?

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hoort echt bij de keizersnede. Ik had het de eerste maanden ook. Nu, 6 maand later, is het gevoel grotendeels weer terug.

3. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik ben nu 12 weken geleden bevallen middels een KS.
    En ik heb dat gevoel ook nog steeds.
    Zelfs met scheren ( met de ladyshave) voelt het zelfs pijnlijk / branderig op die plek.
    Ze zeggen idd dat het normaal is en zelfs tot een jaar zo gek kan blijven aanvoelen.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij mijn eerste heeft het bijna een jaar geduurd.
    Nu ging het veel sneller over. Het hoort er inderdaad bij.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Ik heb dat ook gehad en het gevoel is langzaam aan weer terug gekomen. Nu is het gevoel weer terug en ik ben bijna 7 maanden geleden bevallen.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik heb er ook 'last' van...
    Blij om te horen dat het ook weer over gaat.
    Hebben jullie ook een afdakje?

7. yeira

yeira Lid

1 mrt 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Heel herkenbaar, bij mij kwam na 6 maanden het gevoel terug, maar nu blijft de huid tussen navel en litteken nog steeds gevoelig.
    Heb ook af en toe steekjes rond het litteken.

Dat afdakje heb ik ook een tijd gehad, is ook rond de 6 maanden weggetrokken.

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    gelukkig herkennen jullie dit! maar dat het nog zo lang kan duren zeg...na ja, geeft niet als het maar weer overgaat!:) heb het er allemaal voor over nu die kleine er is!;)

een afdakje?? wat bedoel je dar precies mee??

9. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier nog steeds geen gevoel boven de wond. ben nu toch al 10 maanden verder!
    En een afdakje heb ik inderdaad ook!

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hier nog steeds dat gevoel na 2,5 jaar. Dus verwacht niet dat het weggaat.

11. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik heb het ook.me dochter is bijna 9 maanden;)

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 5 jr geleden mn eerste ks gehad (en 3,5 jr geleden mn 2de) en heb al die tijd al "last" gehad van afentoe soort steekjes aan mn litteken aan de binnekant. Kan zo hele poos goed gaan en dan heb ik weer een week soort speldenprikjes gevoel van binnen. Huid rond het litteken is ook wat gevoellozer maar dat vind ik niet erg verder.

Nu ik voor 3de keer zwanger ben merk ik er verder niks bijzonder van hoor. Heb wel eens gehoord dat het met vochtig weer erger kan zijn.

13. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Same here!
    Mijn gynaecoloog vertelde dat dat branderige gevoel komt doordat de zenuwen weer aan elkaar groeien. Ik heb dat nu ook niet meer. Wel nog af en toe steken en jeuk aan/om t litteken. Afdakje :)D) is zo goed als weg!

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    wanneer mag je eigenlijk weer tillen en buikspieroefeningen doen??

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Officieel na 6 weken... maar bijv. tillen daar ontkom je soms niet aan hoor, zeker als het niet je eerste is of je man veel weg is.

Buikspieroefening ook na ong 6 wk, goed naar je lichaam luisteren

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier eigenlijk aan 1 kant dat "afdakje". Daar is de wond wat gaan lekken en altijd dikker geweest (de tweede keer).
    De eerste keer was mijn litteken echt heel lelijk (spoedsectio). De 2e keer hebben ze hem meteen gecorrigeerd :D
    Tis nog niet het mooiste van mezelf hoor...haha

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Een afdakje is zeg maar overhangende huid boven het litteken.

18. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik heb ook nog steeds last van een vreemd gevoel.. Met tillen enzo steekt t af en toe ook nog wel.. Weet niet hoelang dat duurt..

ff iets anders, na hoelang wordt je ongeveer weer ongesteld na een keizersnede? Is nou 3 maanden geleden...

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    O, ok! ja daar heb ik dus ook last van!! had nooit zo'n raar lapje vel maar nu ineens wel en was al bang dat dat nooit meer zou overgaan!! broeken kan ik nu eeeeecht nog niet aan...balen...!buikspieroefeningen doen nu wel een beetje pijn nog dus wacht ik nog maar ff mee dan...

ben ook benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden maar geef volledige borstvoeding dus vrees dat dat nog wel ff gaat duren!

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Ik was pas ruim na 3 maanden voor de eerste keer ongesteld en had verwacht dat het heel heftig zou worden maar dat viel gelukkig mee.

Afdakje, Oh daar had ik ook ontzettend last van en ik dacht dat het nooit meer goed zou komen maar ik moet zeggen het is al een stuk minderen nu is het acceptabel;)

Wat ik erg jammer vind is dat mijn litteken scheef is en aan 1 kant boven mijn bikinibroekje komt. hij is echt heel hoog gezet hebben meer meiden dat??? Toen ik het aangaf bij de nacontrole vond ze het zelf ook niet zo mooi en wilde me graag nog een keertje terug zien en had het over corrigeren:(

Deel Deze Pagina