Het onderwerp zegt al genoeg... Nu na de bevalling moet ik helaas nog zo'n 25 kg afvallen. Vanaf volgende week wil ik er echt weer wat aan gaan doen. Wie heeft dé tip of hét dieet om kilo's te verliezen?? Oh ja, ik ga ook naar de sportschool per 1 september.
Met weight watchers (zonder bezoeken aan de bijeenkomsten) ben ik jaren geleden 25 kilo afgevallen. Helemaal prima. Goed vol te houden en het komt er niet snel weer aan.
Kom eens meelezen in het topic 10 kilo afvallen wie doet er mee! In de algemene clubs. We tellen calorieen en 1 van de meiden is in een halfjaar bijna 35 kilo afgevallen.
Punten tellen! Maar Sonja Bakker helpt ook, al vind ik het wel lastig vol te houden. Met punten tellen, kun je zelf bepallen wat je eet, maar gewoon goede afwegingen maken. Als je zus eet.... dan kan je zo niet eten! Er is ook een goede site om je calorieen te tellen! Moet je even googlen is van het voedingscentrum! Succes!
ik was tijdens de zw-schap ook aardig wat aangekomen. heb vooral veel op mijn eten gelet daarna en veel gelopen. en NIET gewogen! na 6 weken op controle was ik al 14 kilo kwijt. daarna t zelfde gedaan en door gegaan. op deze manier ging het goed. succes
Naar een dietist! Zo ben ik zelf eens 12kg afgevallen, in een traag tempo, maar dat schijnt het beste te zijn. Hoe sneller je de kilo's kwijtraakt, hoe meer dat patroon anders is dan je gewone eetpatroon en hoe sneller ze er weer aanzitten als je weer normaal gaat eten. Eigenlijk weet iedereen ook wel wat je wel en niet moet eten, alleen moet je het nog 'even' doen. Af en toe wegen bij de dietist hielp mij heel goed.
ik zeg toch ook: Sonja Bakker. Maar neem het niet té strikt. Dus voeg je eigen gezonde verstand toe zeg maar (of lees de tussenliggende pagina's in het boek goed hihi -want eigenlijk zegt ze zelf ook dat je wel iets meer mag dan wat ze aangeeft en met dingen kan wisselen - als het maar caloriearm is. ) . Mijn man, vader en moeder zijn er allen 15 tot 20 kilo mee afgevallen -inmiddels 3 jaar geleden en we eten nu nog op die manier -maar met eigen toevoegingen dus . Maar volgens het zelfde principe. Gaat prima en we blijven op gewicht.
weight watchers (en dan deed in het online, dus zonder de bijeenkomsten) zelf bepalen wat je eet en doordat je noteert wat je eet, krijg je een goed inzicht in je eetpatroon. Hierdoor veranderen je keuzes ook echt.
Het SB boek ligt al op het aanrecht. Ga idd m'n eigen plan ermee trekken. Maar meer voor de richtlijnen zeg maar.
Dat wil natuurlijk ook niet bij iedereen lukken. Als die persoon er al niet voor gekozen had om geen borstvoeding te geven. Ik zeg water drinken en heel erg veel! Probeer 2 a 3 liter water te drinken op 1 dag. Geen cola en andere dranken en proberen meer te gaan bewegen. Ik ben aan dieet pillen gegaan en ben nu 'pas' op mijn oude gewicht. Was 30 kilo aangekomen en de laatste 10 wilde er niet af. Sinds dat ik aan die pillen ben ben ik bijna 8 kilo afgevallen. Heb besloten nog even door te gaan en wil er nog 5 kwijt. Dan zit ik op mijn gewicht van voor het stoppen met de pil en met roken.
Idd, bv heb ik ook bewust voor gekozen om niet te doen. Enneh... Collega van moeders die is juist 10 kg aangekomen door bv omdat ze steeds zo'n honger heeft daardoor! Ja, water drinken. En bouillon. Gisteravond kreeg ik trek. Appel, groot glas water en glas groene-witte thee en de honger was weg!
Das waar, maar vaak lukt het wel natuurlijk. En ervoor kiezen om het bij voorbaat niet te geven snap ik niet zo, proberen kan altijd toch. Ik had ook trek door de BV, maar doordat je kindje veel drinkt, viel ik er juist ook vanaf. Je moet natuurlijk geen kilo's chocola gaan eten, das nooit goed.
Ik snap niet dat er altijd zo moeilijk gedaan wordt als je bewust kiest om geen bv te gaan geven. Ik heb het bij de eerste geprobeert en het was een ramp, vandaar dat ik bij de tweede gelijk met fv ben gestart.
Ik ga vanaf september bij Achmea Healt center (sportschool) een afslankcursus doen (van 10 weken). Heb er nog geen idee van of het gaat werken, maar het is 2x per week sporten en 1X pw gesprek met dietist. Kost wel wat, maarja dat spaar je weer uit aan koekjes en chips en ik denk echt dat ik een "groepje" nodig heb als stok achter de deur om de laatste zwangerschapskilo's eraf te krijgen en weer strak(ker) in mijn vel te komen.
Dat van die groepjes snap ik wel. De reden dat ik straks naar de sportschool ga waar m'n broertje ook altijd komt. Die sleurt me wel mee!
Sonja Bakker! Ben ooit voor de bevalling al wat kilootjes kwijt geraakt door een maandje te Sonja Bakkeren en nu na het stoppen van de borstvoeding moet er nog een kilo of 13 af.....
www.40punten.nl Daar vul je ook in wat je eet, en kom je op een bepaald aantal calorieen uit. Ben er wel is 10 kilo mee afgevallen, en nu ook weer mee begonnen. Ik eet alleen te weinig, vaak 3 boterhammen en avondeten, en val daardoor niet af:x Heb geen trek meer sinds de kleine er is