dikke enkels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariella, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hoi dames,

heel even klagen hoor. Ik heb een héérlijke zwangerschap tot nu toe. Wel bezig met het onderdrukken van een enorme hooikoorts, maar ik kan nog voplop genieten van de zwangerschap alhoewel het lichaam gaat veranderen, want...

... de warmte gaat ook bij mij toeslaan! Mijn god, ik herken mijn eigen enkels niet meer! Varkenspootjes van de vetste soort! Schoenen kan ik niet meer aan, drink de hele dag brandnetelthee, spoel zodra het kan mijn voeten met koud water, slaap de hele nacht met de pootjes omhoog ('s ochtends gaat het dan ook nog wel), maar na een paar uur op kantoor (met de voetjes flink van de vloer) zijn m'n enkels weer als een spons opgezwollen.

Dus ik doe van alles, maar het lijkt er inderdaad op dat je het iets kunt verminderen, maar niet (meer) tegenhouden.
    Mocht iemand toch een goede tip hebben...

Groetjes M

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Het ligt nu ook aan het weer.
    Maar lekker af en toe hoger neerleggen.
    En voetenbadjes, lekker koel water. Dat helpt wel iets. (zegt de vrouw die haar eigen enkels ook niet herkent)

3. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ook ik heb er erge last van!
    De ene kant is erger dan de andere...
    Tip? Niet te lang staan,en als je gaat zitten,
    de beentjes van de vloer en lekker omhoog..

Goed blijven drinken met dit warme weer!

Groetjes,Alida

4. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Voor de hooikoorts: een klein beetje vaseline net vooraan in je neusgaten smeren, daar blijven de pollen aan kleven en je hebt zo echt wel veel mider last van je neus en ogen, én je ziet er niets van :) (dank je dokter :) )

Dat water in de enkels, lekker hé :(
    Momenteel zijn m'n enkels, knieën, onder- en bovenbenen bijna paarsachtig van kleur door het gespannen staan.
    Ik sta enkel op om naar het toilet te gaan of een douche te nemen, voor de rest lig ik met m'n olifantenpoten omhoog, en toch zitten ze vol water.
    Tussen m'n tenen kan ik niet eens een papiértje stoppen, kan geen enkel paar schoenen meer aan en vanaf m'n tenen tot halfweg m'n bovenbenen voelt alles beurs aan. Ook schilfert m'n huid enorm en heb ik kloven aan m'n enkels door die waterophoping :(

Wat m'n dokter zegt:
    *veel water drinken (vraag ik me toch af wat de logica is: hoe meer je drinkt, hoe meer er toch in je voeten/benen kan ophopen? Nouja je moet wel zien dat je nog kan plassen en zweten, misschien dat dat drinken daartoe dient...)
    *met een koude douchestraal van aan je tenen naar je knieën stralen, ongeveer 10 minuten per been
    *benen zoveel mogelijk omhoog
    *een verfrissende gel halen bij de apotheek/drogist en die insmeren van aan je tenen naar je knieën toe
    *als je jeuk of pijn hebt steeds van aan je tenen naar je knieën toe wrijven
    *nooit krabben bij jeuk, je haalt makkelijker je vel open omdat het zo gespannen staat

Hoop dat ik je wat kunnen helpen heb met heel deze uitleg :)

5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    koud bad en inderdaad, voeten omhoog, 's avond dus met de beentjes naar boven op de bank/in bed.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vochtafdrijvend voedsel helpt ook goed, komkommer, selderij, ananas. En laat alles waar teveel zout in zit laten staan, hou je alleen maar meer vocht door vast.

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    's nachts een kussen onder het uiteinde van je matras leggen. dan zijn de hele nacht je benen ook omhoog, helpt echt!

8. MamavanTim

MamavanTim Actief lid

6 mei 2007
    104
    0
    0
    Hier ook hoor, ik ben gisterenavond op zoek geweest naar mijn enkels maar kon ze echt niet vinden. :)
    's Morgens heb ik er minder last van dan 's avonds, als ik net opgestaan ben kan ik mijn eigen schoenen nog aan maar in de loop van de dag loop ik op blote voeten of op de schoenen van mijn man.

Niet helemaal de bedoeling maar toch wel erg lekker om schoenen aan je voeten te hebben vind ik zo.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij mij helpt helaas helemaal niks meer.. ik kan al 2 maanden niet meer op normale schoenen lopen en zelfs teenslippers worden lastig. De foto in mijn album is nog op een van de "beter" dagen. Ik moest vanmiddag in het ziekenhuis zijn en zelfs daar schrokken ze hoe dik mijn voeten zijn.

Gelukkig trekt na de bevalling al het vocht weer weg, en ik hoop dat ik daar niet al te lang meer op hoef te wachten ;)

Succes met de dikke voetjes/enkels en benen!

10. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb het ook zo erg....en dan vooral ook bovenop mijn voeten en dan staat er zo'n druk op die echt pijn doet 's avonds...

Balen.....smiddags met de voeten omhoog in bed en ik heb zo'n menthol voetencreme uit Duitsland of zo van de tuinen. Dat helpt best zeker na een koud voetenbad maar idd...na een uurtje of twee op de benen en de boel is weer terug......pffff....nog een paar weken...

Groeten, M

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    ikke ook erg hier, en door mijn werk als chauffeur wordt het er niet beter op.
    Ik heb PIJN en als ik klaar ben met werken en met de benen omhoog ga is het al te laat.
    Heb nu al sinds zaterdag onafgebroken pijn aan mijn benen... :(

12. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik heb het ook sinds gisteren, het is dan ook wel erg warm!

13. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    Als je je benen hoog legt, heeft het alleen zin, als je enkels hoger zijn dan je knieen en je knieen hoger dan je heupen. Dus echt omhoog! Verder koelen idd, zo nu en dan lopen, oefeningen doen (pompen met je enkels) en buikademhaling. Geen knellende schoenen of sokken dragen en het enige laatste redmiddel zouden kousen kunnen zijn :cry: Succes meid! Wat een ellende he? Geniet maar van de rest van alle positieve dingen!

14. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    heb net een foto in m'n album gezet van m'n benen...
    Knieën en enkels vind je niet meer trug :confused:
    En op de foto was de boel al ontzwollen, het was nog erger.
    Spijtig dat ik niet eerder een foto had genomen.

15. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Oh dames..

Hier nog zo een ik heb sinds 2 maanden een dikke voet maar sinds gisteren allebei de voeten,
    Ik heb zo pijn ik probeer alles echt alles niet werk hellaas...
    Kan wel huilen van de pijn en dan zit het ook nog eens in mijn hand..

Allemaal sterkte de laaste maanden..

Groetjes..

16. Sijke

Sijke Bekend lid

hihi platliggertje, héél herkenbaar die voeten!
    Ik voel me ook zo'n beetje een olifant en iedereen schrikt van die voeten.
    Ik vind eigenlijk alle tips die al gegeven zijn maar matigjes werken, heb ook alles al geprobeerd.

gedeelde smart.....

en fijn om te horen dat het ook gewoon weer weggaat na de bevalling, zal ook wel een hoop gaan schelen in kilo's.

17. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Mjah, dat water ben je idd onmiddelijk kwijt na de bevalling :)
    Het enige lastige eraan is de druk, de pijn en de last...
    Kan weer amper stappen vandaag, bah!
    Ben er bijna :p

Deel Deze Pagina