Raar gevoel over naam terrecht of niet

Discussie in 'Babynamen' gestart door MSL12, 25 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben denk ik de enige die totaal niet moeilijk doet over "iedereen die ik ken moet een unieke kindnaam geven".
    Een voornaam geef ik mijn kind omdat ik vind dat het past bij mijn beeld van mijn kind.
    Wat de rest om ons heen doet heb ik eerlijk gezegd nooit opgelet.

Ik heb bijv dezelfde voornaam als mijn nichtje.
    Zolang de achternaam en voorletters niet gelijk zijn...Ja, en?
    Alsof dat iemand interesseert als je 16 (of ouder) bent.

Paardenbloem en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.837
    113
    Waarom zou dat niet kunnen?

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.837
    113
    Precies! In mijn schoonfamilie komen bepaalde namen meerdere malen voor. Mijn oudste* heeft ook dezelfde naam als een nichtje (en als mijn man z'n oma, dan "kan" het kennelijk wel weer...). Later heeft een schoonzusje nog een dochter gekregen met diezelfde naam. Wij en vinden dat totaal niet raar, er zit toch geen patent op namen?
    Daarbij komt ook dat zowel man als ik nogal aparte namen hebben en dit niet per se als leuk hebben ervaren.

amdaa en Zuul vinden dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als je nu nog een kinderwens zou hebben, je zus dit zou weten en zij op de hoogte zou zijn dat je deze jongensnaam nog eventueel zou willen gebruiken zou het in mijn ogen wel vriendelijk zijn om hier even met je over in gesprek te gaan voor zij de naam zou gebruiken. Alhoewel er natuurlijk geen patent op een naam rust. Want ondanks dat jij een naam misschien ooit hebt benoemd kan het net zo goed zijn dat zij dezelfde naam al jaren in gedachten had zonder dit te benoemen. En degene die 'm wel benoemd gaat niet voor op degene die de naam voor zichzelf houdt.

Maar in jouw geval zie ik het probleem al helemaal niet. Je hebt geen kinderwens meer. Tuurlijk kan het even raar voelen, je had de naam eventueel willen gebruiken. Maar goed, daar is nu geen sprake meer van.

Paardenbloem en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina