Wij zijn op zoek naar een naam die niet zo heel vaak voorkomt. Maar wel makkelijk uit te spreken en te schrijven is. Onze zoon heet nalu.J. (andersom natuurlijk) Voor een meisje zijn we er denk ik uit maar suggesties zijn welkom. Wat we mooi vinden Merle Malin Jackie Maeve Lauren Maar de jongensnaam vinden we heel moeilijk. Wat ik mooi vind Otis (man vindt het vreselijk) Vince Sverre Vigo Wat we samen mooi vinden Fender (tot dat man er achter kwam dat het spatbord in het Engels betekend) Sil Kom maar op met jullie ideeën.
Sorry dat ik met eerlijkheid kom binnenvallen, maar bij geen van de namen die je noemt denk ik: dat is een naam die niet veel voorkomt. Vooral Vince en Maeve hoor ik echt zeer vaak. Maar misschien is het ook regio gebonden (wij wonen in NH). Als aanvulling op je lijstje denk ik nog (zonder rekening te houden met of een naam niet veel voorkomt) aan: Merve Laure Lore Lorèn Odin Vic Sven Vito Fedde Ferre Ferron
Als ik niet naar je lijstje kijk en enkel kijk naar welke (zoveel als mogelijk weinig in NL voorkomende) namen ik naast J. vind passen, dan denk ik aan: Tessel Kensi Vajèn Ensley Meadow Zinzi Ziva Flora Rixt Phlox Pixie Unisex: Riley of Ryder. Riven Revin Keano/ Kyano Kylian Caelen/ Caelan Quint Zion Maverick Daley
Bedankt voor je reactie. En geen punt hoor Bedoelde ook niet dat het een hele zeldzame naam moet zijn maar ook geen naam die 150 keer per jaar gegeven wordt. Hier in de regio ken ik geen kinderen met de genoemde namen. Bedankt voor je lijstjes. Ziva en Odin vind ik erg mooi.
Merle, Lauren, Otis en Vigo zijn in mijn omgeving erg populair. Maar het belangrijkste is dat jullie het mooie namen vinden! Misschien nog ter inspiratie: Vesper Elin Frances Thea Luce Melchior Silvester Otmar Foss Dante
Wat grappig dat het per regio zo verschilt zeg. Wij hadden zelfs nog nooit van Merle gehoord. Bedankt voor de ideeën.
Wij wouden een stoere niet veel voorkomende naam. En zeker geen top zoveel naam. Dat is, perfect gelukt. Mikai heet mijn bink nu al bijna 6.5 jaar
Ik ken 2 meiden die Merle heten. Leuke naam! Misschien nog; Minthe Meike Maren Malin Marin Flora Nila Veda Milas Rodin Lasse Sijmen Seppe Tibbe Aaron Quinten Nordin Levin
Alwin, Armin, Arvid, Benja, Benji, Ceder, Devin, Espen, Esper, Faber, Felix, Ferre, Idris, Isaac, Lasse, Maxim, Micah, Mikai, Milas, Mirza, Nasro, Nikai, Novan, Oscar, Raoul, Rivas, Sebas, Seppe, Siebe, Silas, Stian, Teije, Thian, Thias, Tibor, Tobin, Zeger
Wij wilde ook weinig voorkomende namen. De naam van M was in heel 2016 38 keer gegeven. In het dorp waar we nu ruim 2 jaar wonen zijn 3 meiden met dezelfde naam, aan het einde van dit schooljaar komt haar naamgenootje zelf bij haar in de klas. En dat in een dorp van nog geen 1000 inwoners. Dus weinig voorkomend wil ook niet altijd alles zeggen… Haar naam is hier ook al genoemd; M a r e n.
Zo iets hadden wij ook met de namen van onze dochters… In het geboortejaar van de oudste is haar naam minder dan 20 keer gegeven. Helaas waren we kennelijk trendsetters…haar naam en allerlei varianten hoor je heel veel. Naam van de jongste in haar geboortejaar minder dan 10 keer. Je raadt nooit wat een moeder op het KDV na haar geboorte zei ‘wat grappig, ons buurmeisje heet ook zo!’. Inmiddels weten we dat er in de wijk twee andere kinderen ook zo heten (wel andere leeftijdsklasse).