Wel of niet zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Smeetje, 23 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik was 2 dagen overtijd toen ik een test heb gedaan,deze was positief. Hierna had ik ruim een week last van bruine afscheiding. Ik had een week na de 1e een 2e test gedaan, ook deze was positief. Ben ik nu wel of niet zwanger, of is het waarschijnlijk toch fout gedaan. Ik heb ong. 1 dagje bruin-rode afscheiding gehad, dit was niet veel.
    Als ik toch zwanger zou zijn, is dit nu 6 weken, is dit te vroeg voor een echo? Ik weet ook niet met wie ik contact moet opnemen, met de huisarts of met de verloskundigel...
    Kunt u me advies geven?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Smeetje,

je bent zwanger hoor! Je hebt twee positieve testen gehad en dat is voldoende bewijs. Het kan bij een beginnende zwangerschap horen dat je bloedverlies hebt, dit is geen probleem. Je mag contact opnemen met een verloskundige bij jou in de buurt. Je eerste echo krijg je meestal pas bij 10-12 weken. Maar je kunt altijd vragen of het iets eerder mag. Je eerste afspraak bij de verloskundige is al tussen 8 en 10 weken. Dus kijk op internet of in het telefoonboek naar een verloskundige bij jou in de buurt en bel voor een afspraak.

Mirjam

3. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Heel erg bedankt, het heeft me echt wat rustiger gemaakt. Ik ga maandag direct de vk bellen!

Deel Deze Pagina