twijfel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leutjj, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Mijn man en ik zitten nog te twijfelen of we straks het geslacht van de baby willen weten. Wat zijn de voordelen er van om het al wel te weten?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je kunt gericht shoppen :)
    Verder is het vooral een gevoelskwestie denk ik... ik was veeeel te nieuwsgierig en wilde het heel graag weten :)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij vonden het fijn omdat het kindje zo echt al een individu wordt. Ik draag het natuurlijk bij me en heb daardoor al een soort band. Mijn man had dat niet.
    Door het geslacht te weten en er zelfs al een naam aan te geven, was het al op en top onze dochter voor het geboren werd.
    Dit vonden wij wel bijzonder.

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik was ook heel erg nieuwsgierig en je kunt inderdaad al lekker aan de shop. Ook kun je hem/haar dan al bij de naam gaan noemen, wat voor mij ook mee speelde.

5. Misschien ook fijn om de 'nadelen' te noemen?

Voor mij zou een groot nadeel zijn dat iedereen aan je hoofd gaat zeuren wat het wordt
    En ik vind het ergens ook wel leuk en spannend om 'verrast' te worden.

Maar ik heb nog even de tijd om te beslissen wel of niet het weten ;)

6. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    gericht shoppen, meer keuze met het inrichten van je kinderkamer,
    je kan je kindje bij de naam noemen, geboortekaartjes uitzoeken..

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij waren ook te nieuwsgierig..... bij de eerste wilde mijn vriend het voor ons zelf houden maar deze keer toch verteld. Ik vind het fijn om haar al te benoemen en we hebben haar ook al een naam gegeven. Ook omdat deze zwangerschap niet helemaal volgens het boekje verloopt. Ik praat ook tegen haar en zeg dan haar naam. En zeker bij een 2e ook praktisch.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier wilde we het juist weten zodat we gericht alles konden uitzoeken kwa naam/kamer/kleding etc. En tegen de rest hebben we gewoon gezegd dat we het niet wisten en dat de kleine zich steeds niet goed liet zien down under.. Ouders wisten het wel als enige.. Kon mijn moeder iig wel mee shoppen :)

9. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Als je twijfelt om het te vragen kan je het misschien op een briefje laten schrijven en in een enveloppe laten steken.
    Dan kan je er gerust over nadenken.
    Ben wel benieuwd of dan de enveloppe lang dichtblijft :D

10. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Als je blauw of roze wilt shoppen is dat het voordeel;)

Ik heb lang getwijfeld over het argument dat het dan meer gaat leven voor je man. Uiteindelijk zorgden schopjes voelen en het gezichtje (en dus niet de geslachtsdelen:p) zien op een pret echo er voor mijn man al meer dan genoeg voor dat het echt ging leven voor hem en dat hij er echt een band mee kreeg:)

Tijdens de daaropvolgende echo (met spoed naar het ziekenhuis omdat ik niet goed werd, allemaal goed afgelopen gelukkig) was er haast en werd er zonder te vragen of we al wisten wat het was een echo gemaakt, eerste beeld: baby pontificaal met de beentjes wijd, geslacht was niet meer te missen!
    We weten het nu dus toch wel hoewel we dat niet perse wilden vooraf.

Zoals ik al zei leefde het kindje echt al voor ons door de schopjes en pret echo, en daar wij niet van roze of blauwe kleertjes houden hadden wij het leuker gevonden als het een verrassing was gebleven.
    Maar is zo persoonlijk of je dat wel of niet wilt weten.

Als jullie er met de twintig weken echo nog niet uit zijn zou ik inderdaad voorstellen om het op een briefje te laten zetten:) Dan hoef je geen overhaaste beslissingen te nemen en kan je er later nog eens over denken.

11. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Alles is al zo voorspelbaar in het leven tegenwoordig! Hoe leuk is het om verrast te worden bij de geboorte!
    En van dat gericht shoppen, tja mijn inziens een luxeprobleem. Er zijn genoeg leuke unisex dingen te krijgen en daar hoef je er echt niet veel van te halen aangezien je dan na de geboorte wel gericht kan shoppen.

Ga op je gevoel af en doe wat je hart je ingeeft!

12. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Bij eerste wist ik het wel
    maar dit is onze 2e zwangerschap
    en voor gekozen om het niet te weten
    omdat we neutraal kamer wilde voor
    jongen of meisje en veel mensen gericht
    blauw of rose kiezen en vindt het leuk
    als het een verassing is en straks op je
    buik ligt ,we hebben deze baby nu ukkie genomd
    maar namen hebben we voor beiden al klaar

13. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Bij ons vooral ook om alles in huis te halen, want niet weten lijkt me ook wel fijn. Geeft iets extra aan de bevalling denk ik.
    Maar nu is alles al zo geslachtsgericht dat we het fijner vinden om het te weten. Ik woon in België en bij ons is het de gewoonte om een geboortelijst samen te stellen. Dus lekker fijn om de lijst samen te stellen. Ook doopsuiker is hier de gewoonte en is ook wel echt geslachtsgericht.
    Je KAN natuurlijk altijd anders he, dan koop je allemaal neutrale dingen, ook op de lijst en voor het doopsuiker kan dat. Maar persoonlijk vinden wij het toch veel fijner om mooie roze spulletjes etc ertussen te hebben. De dingen die roze of blauw zijn vinden wij altijd wel mooier dan de neutrale dingen.
    Maar ik denk echt dat iedereen dit voor zichzelf moet uitmaken. Er zijn zat mensen die neutrale dingen zelfs leuker vinden dus tja :)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben gewoon supernieuwsgierig van aard!
    Ieder detail dat ik kán krijgen; wil ik graag weten :D

Verder waren er (helaas) genoeg mensen die zeiden: ik heb nog een vriendin zus of zo die een jongetje/meisje heeft. "Als je een jongetje/meisje krijgt, krijg je *insert-483923823943-dingen* gratis". Dat vond ik in het begin wel discriminatie! Ook al bespaard het best wel een flinke duit.

15. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik heb het twee keer niet geweten, de laatste keer wel.
    Van het niet weten is de spanning gewoon dubbelop hoog vond ik. Maar niet van wanneer komt de baby, maar wanneer weten we of er al die tijd een jongen of meisje in m'n buik heeft gezeten. Gericht shoppen hoeft van mij niet, hou niet van baby-babykamers, heb alles met grijstinten die ik later met felblauw heb versierd. Super om na al die inspanning van de bevalling eindelijk te weten wat het is, slagroom op het toetje zeg maar. Van het wel weten van het geslacht vond ik dat het echter werd, de band was duidelijker omdat het gevoelsmatig 'makkelijker' was een voorstellen te maken. Vond het beide leuk, maar het niet weten net iets leuker.

Deel Deze Pagina