raar advies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door diaan2009, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan2009

diaan2009 Lid

7 jun 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 diaan2009, 17 jul 2009
    Laatst bewerkt: 17 jul 2009
    hoi meiden,

graag wil ik jullie advies,
    mijn man en ik zijn net 5 maanden echt bezig om zwanger te worden..dit is aan de ene kant natuurlijk leuk maar ook weer zo onzeker als in weer gewoon ongesteld wordt.
    we gebruiken netje ovutestjes dus weten we wanneer het de beste dagen zijn.

nu komt mijn vraag; ik heb een vriendin die in een keer zwanger was,zijn vraagt/zegt nu al wat ik straks ga doen als het niet lukt, en dat we dan maar meteen naar de dokter moeten gaan.:(

ik word hier zo onzeker van en weet niet echt wat ik met dit "advies" aan moet, is het dan zo raar als je nog niet zwanger bent na 5 keer op je vruchtbaren dagen Het doen??

wat zeggen jullie er van?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Goedemorgen Diaan,

Je moet als eerste weten dat ZIJ de uitzondering op de regel is en niet jij... Ik weet niet hoelang je van de pil af bent? Maar de meeste vrouwen hebben toch echt een paar maanden nodig om de normale cyclus weer op gang te krijgen. Tevens is " de richtlijn" dat je na een jaar proberen nog niet zwanger bent je naar de HA kan voor eventueel onderzoek e.d.

Het is echt super voor je vriendin dat ze zomaar zwanger was, maar helaas werkt dit niet voor iedereen (check dit hele forum haha, ) dus je staat echt niet alleen! Hoop dat het nog snel raak voor je is ;)

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Nee hoor...je bent helemaal niet abnormaal.:)

Toen wij begonnen met zwanger worden ging ik er ook vanuit dat het in 2 maanden zover zou zijn.

Maar zo snel gaat het helemaal niet bij iedereen.:(

Na ongveer een half jaar klussen, is 50 % van de vrouwen pas zwanger, en na een jaar ongeveer 80 %
    Toen ik dat las, was ik wat meer gerustgesteld.;)

Wij proberen nu ook al 7 maanden...
    Ben ondertussen wel mijn temp. gaan bijhouden, en gebruik ook OV testjes, dat is alleen maar voor geval dat straks na de vakantie nog altijd niet gelukt is, en ik de dokter alvast wat 'bewijsmateriaal' ;) kan geven.

Maar we denken posititief, en hopen dat het in de zomermaanden lukt.:p:p

Succes, en vergeet tijdens het klussen vooral niet van elkaar te blijven genieten...:D

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet onzeker worden hoor! Gemiddeld wordt een vrouw binnen een jaar zwanger. Dan heb je dus nog 7 maanden te gaan.

De meeste huisartsen verwijzen je trouwens ook pas door naar een gynaecoloog als je minimaal een jaar hebt geprobeerd om zwanger te worden.

Dus gewoon lekker door blijven oefenen. Je vriendin heeft gewoon mazzel gehad dat ze zo snel zwanger werd.

Deel Deze Pagina