Vruchtbaar of niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gooischemama, Jun 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Heey

Ik heb een vraag zal eerst in het kort neerzetten hoe en wat

Ben vorig jaar sept met spoed geopereerd.Ze hebben me maagband er uit gehaald waarmee ik 35 kilo was afgevallen.
    Vanaf dat moment weer flink aangekomen en sinds sept na de operatie niet meer ongesteld geweest!
    In mei heb ik een GBP gekregen en ben weer 16 kilo kwijt.
    En denk dat ik gister "ongesteld" ben geworden.
    Het is wel allemaal bruin dus weet gewoon zeker dat het oud bloed is!
    11 juli mag ik terug komen naar de gyn voor de clomid (eerste keer)
    maar nu dus me vraag want daar gaat het om:p

Nu ik toch een soort van ongesteldheid heb ben ik dan meteen weer vruchtbaar of niet??

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Jeetje, spannend! Als je ongesteld bent geweest, zou je verwachten dat er weer een cyclus is begonnen.... Maar ik kan natuurlijk niet in je buik kijken. ;) Misschien ovulatietesten doen of tempen?

3. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Van de gyn moest ik ook gaan tempen zodra ik ongesteld werd maar dat gesprek vond plaats in okt vorig jaar en ze heeft het me netjes uitgelegd hoor maarre..........wanneer moet je dan gaan tempen?
    Op de dag dat je ongesteld bent geworden of nadat je klaar bent met vloeien:(

Ovulatietesten heb ik al geprobeert vorig jaar maar was niet echt mijn ding snapte er geen hout van:S

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Volgens mij moet je idealiter beginnen met tempen op de eerste dag van je cyclus, maar als je op de laatste dag begint, kan dat denk ik ook nog wel. Als het goed is, zie je rond je eisprong een verhoging (vlak na je eisprong), echt minimaal 0,6 graden hoger gemiddeld. Maar als je die verhoging ziet, is je eisprong dus al wel geweest.... Ik gebruik daarom ook ovulatietesten. Hele goedkope via internet (www.123ovulatietest.nl; 30 voor nog geen 20 euro en dan krijg je er nog 9 zwangerschapstesten bij ook). Ovutests zijn volgens mij vrij eenvoudig; rond 12 uur 's middags (ideale tijd) plas je in een potje en test je met zo'n strip of je al een LH piek hebt. Bij een LH-piek duurt het gemiddeld nog een dag tot anderhalve dag voor je je eisprong hebt en dan ben je dus perfect op tijd om nog te klussen :)

5. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

Aug 5, 2008
    255
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid even bellen met de gyn. Normaal begin je te tellen vanaf de dag dat je helderrood bloed hebt, wat ik ervan weet. Misschien zit het er nog aan te komen?
    Succes met jullie wens voor een brusje!

6. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Ja ik heb nog wel ovutesten liggen in overvloed.

@Kimmie ja dat kan ik ook wel even doen ja
    want het is niet helderrood maar echt oud bloed maar ook zeer weinig wat er uitkomt

Miss komt me cyclus inderdaad weer op gang (let's hope so)

Dank je wel meis

7. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Heb vandaag de gyn gebeld maar die kon me ook niet verder helpen wel is de afspraak van 11 juli verzet naar 5 juli maar heb ik eigenlijk ook weinig aan(weet ook heus wel dat hun het ook druk hebben maar toch)

8. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi, hoi!

Getsie een spoed operatie :(. Ik hoop dat het nu beter gaat met je...

Een menstruatie wil niet perse zeggen dat je vruchtbaar bent helaas :(. Je baarmoeder bouwt nl slijmvlies op wat er tijdens de menstruatie uitkomt, ookal is er geen ei gesprongen.
    Tempen is idd een goeie mogelijkheid om je ei te spotten :). Na je ei is deze wat hoger dan voor je ei. Ovutesten heb ik geen ervaring mee. Maar als je toch binnenkort naar de gyn moet kan hij/zij ws ook zien of er een eitje groeit bij een inwendige echo. Op welke cyclus dag zit je dan?

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey meid als je een gbp hebt gehad mag je toch 1.5 jaar niet zwanger worden?
    hoe ga je dat doen dan?

maar ik dnek dat je je menstr wel hebt gekregen ja.
    tempen doe je elke ochtend op de zelfde tijd in je bed,dus meteen als je je ogen open doet..
    ik denk dat andere meiden je wel meer erover kunnen uitleggen..

heel erg veel successs en ik ga duimen voor een snelle posi test..

10. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    @patatje laatste keer dat ik ongesteld ben geweest was 1 week na me operatie in sept vorig jaar
    Voor me operatie had ik een hele nette cyclus van 21 dagen
    De assistent vroeg al hoelang bent u over tijd (daar kan ik dan wel om lachen:p)
    Me cyclus van nu weet ik echt niet:S
    Ik zie heel erg op tegen het tempen:S

@Babyhope
    Ligt aan het ziekenhuis de een geeft een richtlijn van een jaar de ander zelfs voor 2 jaar!
    De chirurg wist dat ik al bij de gyn liep met problemen om zwanger te worden en weet dat ik heel graag een tweede kindje wil.
    Het mag op een voorwaarde dat ik (als ik zwanger zou worden) om de week al me bloedwaardes laat testen en meer moet eten
    Maar als het tempo hier in Hilversum blijft gaan zoals het nu al een hele lange tijd gaat is er miss een kans op een positieve test in 2015 ofzo:S zit een hele lange tijd tussen de afspraken in:S

11. Patatje

Patatje Bekend lid

Jan 1, 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi Gooischemama,

Haha ja! Uhm... 9 maanden ;).
    Dat kan ik wel snappen ja ;). Ik zag er ook wel tegen op, maar uiteindelijk valt het wel mee. Je kan je temperatuur evt. bijhouden via Fertility Friend, die geeft dan ook aan wanneer je ei geweest is.

Als je bij de gyn een inwendige echo krijgt, kunnen ze ook zien of je ei al aan het groeien is als je nog voor de sprong zit. En anders moet je mischien wel bloed prikken en een week of wat later weer terug komen voor nog een echo. Altans, dat was bij mij zo...

Maar ik hoop voor je dat jouw eitjes gewoon springen, scheelt een hoop gedoe ;). Sterkte en succes ermee...

12. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Hehehe ja dan zou ik nu ong moeten bevallen he
    maakt ook niet uit vond het n grappige vraag:p

Heb een kaartje van de gyn gehad om de temp bij te houden
    en dan zou zij het netjes uitrekenen
    maar ondertussen zijn we WEER 1 jaar verder en lijkt net of ze je niet serieus nemen (heb dat ook toen der tijd aangekaart maar volgens hun verbeelding)
    Enigste wat ze tot nu toe hebben gedaan ism ons een zaadonderzoek en de samenlevingstest
    Nou beide was dus goed en nu een menstruatie die zo aan het kloten is ppffff

Share This Page