Ik ga eens in de maand naar mijn nagelstyliste om mijn acrylnagels bij te werken. Dit doe ik al 15 jaar. Nu ben ik zwanger, en was ik benieuwd of het erg schadelijk is om dan acrylnagels te zetten? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hi Het is absoluut niet schadelijk! Ik ben zelf nagelstyliste en zet zelfs nog kunstnagels bij anderen en heb ze zelf ook nog. Het kan wel zo zijn dat je sneller last van luchtrandjes krijgt door de schommelende hormonen. Groetjes
Mij is aangeraden om over te gaan op gel omdat dat minder stoft en minder stinkt geloof ik. Wel kreeg ik met het veilen een mondkapje voor om niks te riskeren
Ook ik ben nagelstyliste. Ben nu zwanger en zet nog steeds nagels bij anderen. Ik werk in een goed geventileerde ruimte, en ook in de tafel heb ik een afzuiging zitten. Wel werk ik met gel. Deze zou niet schadelijk zijn. Acryl word inderdaad hier en daar afgeraden.
In beiden producten (of je nou gel of acryl hebt) zitten dezelfde chemische stoffen (acryllaten). Het maakt echt niet uit welke je hebt, het is beiden niet schadelijk. Voor de nagelstylistes is het wel belangrijk dat je inderdaad genoeg ventileert en mondkapje/handschoenen gebruikt, vooral als je de hele dag door klanten hebt. Voor een klant is het maar 1/1,5 uur dat ze in de geur zitten, dat is echt niet schadelijk.
Bij mij was een nagel na een dag al los en de rest na een week! Dus ik wacht nu lekker na de zwangerschap haha!
Ik las dat het dus wel schadelijk is - de stoffen in acryl en gel nagels en zelfs sommige nagellakken - kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid van de baby. Natuurlijk zal een nagelstyliste dit niet snel toegeven, maar Google het zelf maar eens (vooral in het Engels) naar dit onderwerp als je mee wilt weten.