Klaar voor ons eerste kindje! Nu eerst; Ontpillen; tips van harte welkom!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door NLJH, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi (ervaren) dames,

Mijn vriend en ik hebben besloten dat we heel graag een eerste kindje willen! Qua timing zou het perfect zijn als we rond September zwanger zijn, dus ik ben sinds vorige week gestopt met de pil om te ''ontpillen''.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn laatste pil geslikt, van een nieuwe strip zat dus in mijn eerste week. Maandag de 10de had ik eigenlijk weer moeten beginnen na mijn stopweek, deze pil heb ik echter pas dinsdag ingenomen (dinsdag dus 2 pillen geslikt), woe, don, vrij & zat netjes op tijd ingenomen en vanaf zondag heb ik de pil definitief aan de kant gelegd!

Nu begon ik gister avond lichtelijk te bloeden, en vanmiddag gewoon echt ongesteld. Zelf denk ik dat dit gewoon komt omdat ik de pil niet meer ingenomen heb, als ik een stopweek heb wordt ik op de dezelfde dag ongesteld als nu het geval is. Klopt mijn manier van denken tot zo ver, hihi?

Op het moment dat ik mijn laatste bloedende dag gehad heb, en de begin dag van mijn volgende ongesteldheid dan pas kan ik gaan beginnen met het in de gaten houden van mijn ''normale cyclus'' toch?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar kortom; Ik ben erg benieuwd vanaf wanneer en hoe ik mijn cyclus in de gaten kan houden zodat ik weet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn:)

Alvast dankjewel voor jullie reactie!

Liefs Nicky

2. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja zover ik kan beoordelen is dit nog gewoon je stopweek. De eerste dag dat je ongesteld bent is tevens dag 1 van je cyclus (dit geld ook voor de eerste bloeding na de pil op het moment dat je stopt). Op het moment dat je normaal de volgende keer weer ongesteld word heb je de lengte van je cyclus (let op, na de pil kan het zo nog een paar maanden duren voor deze regelmatig is, dus in het begin wellicht lastig te peilen).
    Normaal gesproken is een beetje de richtlijn dat je vruchtbaarste dagen zo'n 14 dagen voor je volgende menstruatie plaats vinden (dus rondom de eisprong). Stel dat je een cyclus hebt van 28 dagen dan zou je eisprong dus waarschijnlijk rond dag 14 plaats vinden. De dagen rondom de eisprong zijn dan je vruchtbaarste dagen.

Zelf ben ik ook deze maand gestopt met de pil dus ik weet hoe onzeker en lastig deze eerste periode kan zijn! Door vooral veel te lezen ook op dit forum heb ik ook meer geleerd over dit onderwerp.
    Vroeger was ik onregelmatig ongesteld maar aangezien ik nu veel ben afgevallen en veel gezonder leef, heb ik uit nieuwsgierigheid een aantal dagen geleden ovulatietesten gedaan. Ik ging er namelijk absoluut niet vanuit dat het juiste moment nog lang niet aan zou breken. Toch was dit meer omdat ik signalen kreeg die leken te kloppen met wat ik wel eens gelezen had: meer slijmverlies (vaak ook doorzichtig, ze zeggen dat je er 'draden' van kunt trekken) en een raar gevoel in de buik. Uiteraard is dit voor iedereen anders, maar mijn testen gaven aan dat mijn gevoel klopte...! De juiste dagen dus om te klussen (zoals het hier vaak subtiel genoemd word haha).

Ik heb dus nog niet zo heel veel ervaring en ga ook zeker meelezen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die je nog veel meer kunnen vertellen ;)

Hoe dan ook heel veel succes en vooral: geniet van de komende tijd!

Groetjes Tacita

3. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi!

Wat leuk dat jullie ook ''bezig zijn'' met jullie eerste kindje.
    Inderdaad heel veel onzekerheid omdat je gewoon niet weet hoe het gaat, ook omdat het bij een ieder weer anders is!

Wel fijn dat je gevoel goed zat toen je de test gedaan hebt! Ik moet dus vanaf vandaag (eigenlijk gister, toen begon ik lichtelijk met bloeden) beginnen met tellen, tot de volgende keer dat ik ongesteld wordt. Als dit rond de 28 dagen zit heb je dus een ''normale'' cyclus?

Ik ben begonnen met de pil toen ik 16/17 was, daarvoor heb ik 8 jaar lang aan topsport gedaan dus mijn lijf was wat laat met alles. Wel heb ik een lichte pil, de microgynon 30, tegenwoordig het huismerk van de apotheek maar de werking is het zelfde. Ik heb ook geen idee hoe mijn cyclus vroeger was omdat ik direct bij de eerste ongesteldheid aan de pil gegaan ben.

Wel zie ik dat jij een hele leuke banner onder je berichten hebt, zelf heb ik de app mijn biologische klok gedownload. Zijn er nog meer van dit soort tools om het op makkelijke manier bij te houden?

Gezien jou banner staat op vandaag is mijn eisprong kunnen jullie de hele dag ''klussen'' ;)!

Heel veel succes voor jullie, en ik ga me eens goed in lezen op dit forum. Als je nog ergens tips tegen komt, je weet me nu te vinden hihi:)!

4. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Ik heb een hele strip afgemaakt en een bloeding gehad met mijn eisprong. Ik weet wel dat een lichaam na het ontpillen altijd enige tijd nodig heeft om alles weer op gang te krijgen. Bij mijn vorige zwangerschap duurde dit zelfs 7 maanden! Echt niet leuk.

Heel veel succes in ieder geval!

5. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    He hallo! Ik heb ook inderdaad toen ik gestopt ben met de pil 3 dagen er na een ontrekkingsbloeding gehad. Daarna netjes 28 dagen later de normale menstruatie. Aankomende kerst gaan we voor het *eggie* !! Spannend!

6. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan zitten we dus een beetje in hetzelfde schuitje ;) Voor iedereen is de cyclus anders, die van mij was heel vroeger rond de 35 dagen maar door een eetstoornis in de war geraakt. Daarna aan de pil gegaan (dezelfde als jou), even tussendoor eraf geweest, toen ook weinig regelmaat of het bleef weg. Deze keer loopt het dus wel anders en zou mijn eerste cyclus rond de 31 dagen duren.

Ja die banner heb ik hier op het forum gevonden (helemaal bovenin). Er zijn wel meer websites waar je een en ander bij kunt houden, maar welke prettig en goed zijn???

Haha geen hele dag(en) klussen voor ons :p Toevallig dat de positieve test van gisteren wel voor een leuke avond heeft gezorgd, maar we proberen een tussenweg te vinden tussen het 'verplicht' doen omdat het dan het meest zinvol is en de druk niet te hoog maken. De komende dagen kan het nog nuttig zijn, maar probeer te kijken hoe het gaat. We hebben hoe dan ook een goede dag te pakken gehad, dus ik weet dat er een kans is dat... :$
    Maar het blijft allemaal nog even vaag vind ik, waarschijnlijk omdat het zo nieuw is. Zal voor jou dus ook wel een beetje herkenbaar zijn. Wellicht komen we elkaar nog wel vaker tegen hier of kunnen we elkaar toevoegen als vriend, kun je altijd van je af schrijven als je wilt ;)

Ik hoop dat je je plekje een beetje gaat vinden op het forum, ik doe in ieder geval ook mn best daarvoor en dat bevalt wel :)

Groetjes Tacita

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb de app van womanlog, vind deze erg fijn! Hierin kun je bijhouden wanneer je oongesteld bent. De app rekent dan uit wanneer je eisprong is.

Ben je al begonnen met het slikken can foliumzuur? Dit is belangrijk voor de ontwikkeling van je kindje.

8. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Klopt ook ik gebruik WomanLog. Je kunt dan zelf aangeven wanneer je ongesteld bent geworden en wanneer het is gestopt. De app rekent het precies voor je uit. Foliumzuur wordt aanbevolen 4 weken voordat je begint met echt "klussen" ik begin volgende week met het slikken van Foliumzuur :) Aangezien we met Kerst voor het *eggie* gaan :)

Deel Deze Pagina