raar.. help??

Discussion in 'Eerste symptomen' started by balleke, Nov 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi hoi,

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen / info.

Gaat om het volgende we hebben gevreeën op dag 16 en 18 en dag 19 kreeg ik mijn eisprong. 5 dagen later dacht ik een innesteling te voelen. Lichte tintelingen enz... en daarna lichte krampen, maar niet echt een steek bij de vorige 4 zwangerschappen. Ik heb altijd een innesteling op dag 5 nooit later of vroeger. Nu komt het op dag 8 echt een vette streek en ook een beetje pijnlijk. Ik vind dit echt raar, want normaal kan ik de klok erop gelijk zetten op dag 5. Maar dit voelde echt als een innesteling gisteren/herken het gewoon. Maar ik vind het vaag dat ik dat niet op dag 5 voelde buitenom de kraampjes. Zou het kunnen zijn dat het eitje verder innesteling deed ofzo???

Gr en alvast bedankt

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#2 Be Happy, Nov 1, 2015
    Last edited by a moderator: Nov 1, 2015
    Graag wat meer info. Hoe weet je zo zeker dat op dag 19 je eisprong was? Getemperatuurd of ovlatietesten gedaan? Uitgerekend middels een app of internetberekening?

Want gezien je klachtjes denk ik dat je juist op dag 24 het groeien van je follikels nog voelde (het laatste groeispurtje) waarna na een paar dagen je daadwerkelijke eisprong plaats heeft gevonden.

Ik denk dus dat je eisprong veel later is geweest dan jezelf denkt...... Van een innesteling voelen de meeste vrouwen niks. Sommigen verliezen wat bloed.

Een innesteling houdt zich ook totaal niet aan een klok of aantal dagen. Hoezo heb je altijd een innesteling op dag 5? :( Bezit jij een innestelingstest ofzo dat je dat zo zeker weet? Ben je elke maand zwanger? Een innesteling is totaal niet iets wat automatisch of standaard plaatsvindt! Je eitje wordt ook niet automatisch of standaard bevrucht. Daar komt een hoop mazzel bij kijken.

Krijg een beetje de indruk dat je uitgaat van een app of calculator die zegt dat je eisprong bij jouw cyclus op een bepaalde dag plaatsvindt en als je eitje bevrucht is, je innesteling ook op een bepaalde dag plaatsvindt! Die gaan echter uit van een gemiddelde en jouw eisprong kan dus veel later of eerder plaatsvinden dan dat een berekening aangeeft! Ik ken geen lichaam die exact doet wat een berekening zegt dat die moet doen.....Dat als een kalender zegt "vandaag heb je je eisprong" dat je lichaam dan spontaan je ei laat springen! Ik bedoel daar maar mee dat je het gevaar loopt op de verkeerde dagen te klussen. Gebruik dan liever ovulatietesten. Die maken gebruik van je urine en zijn vele malen nauwkeuriger.

Hoe lang duurden je laatste cyclussen?

3. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik ben daar zo zeker van omdat ik mijn eisprong voel elke maand 😉 en al 4 zwangerschappen heb gehad.. waarvan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ja die nestelde ook in op dag 5.. tuurlijk kan het wijken, maar ik zelf vind vaag omdat ik bij alle 4 op dag 5 heb gehad. Ik ken mijn lichaam al te goed. Maar vroeg me gewoon af of er meiden zijn die ook innesteling hebben gehad in verschillende zwangerschappen op verschillende dagen (wel 1 dag) maar dat de innesteling bijvoorbeeld bij zwangerschap 1 op dag 5 innesteling had en zwangerschap 2 innesteling op dag 7 ofzo.. ben er ook van bewust dat niet standaard plaats vind een innesteling!! Maarja nogmaals ik ken me lichaam en weet hoe het voelt een innesteling 😉

4. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Verder niemand??

5. Komkommer

Komkommer Actief lid

Oct 26, 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Een innesteling is niet voltooid in 1 dag hoor ;)
    Dan kan je je lichaam nog zo goed kennen maar met 1 steek is je eitje niet ingenesteld.

6. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Dat zou goed kunnen.. heb er ook totaal geen verstand van. Maar 1 steek weet ik wel dat voor mij voelde als innesteling. Ik had bij de laatste zwangerschap 2 x steek achterelkaar gehad. Vroege echo gekregen omdat ik de maand ervoor buitenbaarmoederlijke zwangerschap had/mocht eigenlijk niet zwanger raken ect... Vroeg aan de man die de echo deed zijn er echt geen twee.. nee mevrouw geen twee. Dacht nouja oke miss toch niet gevoeld of miss willen voelen. T werd geboren en de verloskundige zei "jo dat had een tweeling moeten zijn, want dat zie ik aan de placenta" Ik god*** zie je wel.. en ja na een steek (eigenlijk 2 steken) ;)

7. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    En ook nu heb goed geluisterd naar mijn lichaam ☺😉

Share This Page