Zoals de titel het zegt ben ik nog steeds elke dag enorm misselijk. Hierdoor heb ik geen zin om te eten maar doe het wel om proberen van men misselijkheid af te komen. bij mijn eerste zwangerschap totaal niet misselijk geweest. Dus vind ik dit kwaaltje zzzoooo vervelend. ppppffffff Nog iemand die zo fel last heeft van misselijkheid? groetjes
Hoi poppemieke, Hier helaas ook vanaf het begin extreem misselijk! Ik heb tot 3 weken geleden de hele dag door overgegeven, waarna ik een week in het ziekenhuis heb gelegen vanwege uitdroging. Ik heb inmiddels zofran smelttabletten gekregen (TIP) die erg goed werken. Ik hoef niet meer over te geven en de scherpe randjes zijn er vanaf, maar nog steeds kan ik niet normaal eten. Ik heb tips gekregen van een diëtist waardoor ik nu wel redelijk wat kan eten (Tip). Ik begin de dag met 2 beschuitjes met boter en jam (diëtist zei: eet zo neutraal mogelijk, zonder sterke geuren), vervolgens eet ik steeds kleine dingen over de hele dag. Ook vul ik een 2 liter fles met roosvice, die ik gedurende dag steeds ene beetje van neem. Misschien een tip om steeds kleine hapjes te nemen, voldoende te rusten en verder ook positieve afleiding te zoeken. En vooral niet vergeten waar we het voor doen, want die positieve feelings zijn heel goed voor het kindje :-D sterkte!
Erg lastig. Ik herken het ook. Ik moet zeggen dat sinds een weekje het minder wordt. Dit herken ik nog van mn dochter. Ik blijf in de ochtend wel weeïg, maar het echte misselijk gevoel is gelukkig over. Probeer kleine beetjes te eten en alleen dat te eten waar je echt zin in hebt. Verder heb ik weinig tips. Bij mij werd het erger als ik enorm moe was/ben.
ik probeer idd dingen te eten de niet sterk ruiken, met kleine beetjes, de hele dag door. soms helpt gember munt thee mij wel maar dit is dan voor eventjes. in het begin had ik veel goestingskes maar dat is nu helemaal weg. ik heb nergens nog zin in om te eten. en dat maakt het soms extreem lastig. ik hoop dat het bijna voorbij is. vandaag 11+5 weken zwanger dus duimen maar. bedankt voor jullie tips en reacties dames. voelt goed niet de enige te zijn. groetjes
ik herken het zo. ik ben 9 weken non-stop misselijk geweest. als het dan alleen nog maar ochtenden waren geweest.. nee hele dagen :s heb je wel medicatie voor je misselijkheid? ik zelf heb emasefene geslikt. dit hielp maar niet alle dagen misselijk vrij. ik ben nu ongeveer 3 weken van mn misselijkheid. teminste het niet meer overgeven. zo nu en dan ben ik sochtends niet helemaal misselijk vrij. maar mag nu niet meer klagen. ik hoop dat je er binnenkort ook vanaf komt.
Zeer herkenbaar! Bij de eerste vanaf week 8 tot 12 een hel. 2 keer in t ziekenhuis gelegen wegens ernstige uitdroging. Na week 16 ging het gelukkig en stukje beter. Nu van de tweede zwanger. Tot week 11 ging het goed. Daarna 2.5 week plat omdat ik geen water binnen kon houden. Emesefene sloeg niet aan. Week 13 primperan gekregen en dat sloeg gelukkig aan. Nu alles op een rustig tempo. Ik moet geen rare dingen doen doe stress veroorzaken want dam gaat het mis. Heel veel sterkte en duimen dat het gauw over gaat
Herkenbaar. Bij mijn dochter tot het derde trimester gespuugd... Nu ruim 7 weken zwanger en nu al zo kotsmisselijk (nog niet gespuugd). Voor mij iets wat erbij hoort en ik zie het maar als een teken dat het vast goed zit... Ik ga iig niet meet weg zonder plastic zak in mijn tas...
Oef het is hier ook los aan het gaan, ruim 7 weken nu dus heb nog even te gaan... Heel de dag kotsmisselijk , niet kunnen eten en spugen. Ik kan me moeilijk ziekmelden op mijn werk elke dag, hoe gaan / gingen jullie hier mee om? Iemand nog tips tegen die misselijkheid?
Oef lastig idd. Ik herken het van mijn eerste zwangerschap.... Heb het toen wel met 8 weken al verteld op m'n werk, omdat het niet houdbaar was anders en ik ook vond dat ik me niet 3 maanden ( of in ergste geval langer) ziek kon melden. Was een hele opluchting! Nu pril zwanger van nummer twee.... Sinds vandaag al wel wat misselijk... Komt voornamelijk door druk op m'n maag heb ik het idee. Moet ontzettend veel boeren dat lucht op... Maar ik geloof dat het ook zo bij nr 1 begon, dus houd m'n hart vast Het hoort erbij, maar we hoeven het niet alleen maar leuk te vinden toch Sterkte ermee!
dag dames, bedankt voor jullie reacties. ik hou niet van medicatie tijdens mijn zwangerschap dus dan ben ik maar misselijk. nu net over de 12 weken en het gaat alweer beter, ben nog wel misselijk maar stukken minden. ik ben wel al gestopt met werken 1.5 week geleden. ik sta in de zorg en het was te zwaar, een arm optillen van een bewoner was al teveel. dus nu vollop genieten van men zwangerschap. lekker op het gemakje. hopelijk vlot het bij jullie ook zo gelijk hier, en kunnen jullie ook genieten van jullie zwangerschap. groetjes x Kelly