Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee maar nu heb ik zelf een " raar" verhaal. Ik zal proberen het duidelijk te omschrijven. Op 15 april 2006 heb ik een miskraam gehad. Ongeveer 1 1/2 week voor de miskraam kreeg ik ligt bloedverlies wat geleidelijker meer werd. Uiteindelijk de verloskundige gebeld en zij heeft toen een echo voor de volgende dag geregeld. Op de echo was een leeg vruchtzakje te zien. Een aantal dagen na de echo heb ik de miskraam gehad. Daarna nog ongeveer 2 weken bloedverlies gehad. Op 2 mei heb ik nog een echo gehad om te kijken of alles weg was. Alles was weg er zat alleen nog een blaasje in mijn rechtereierstok maar dat zou vanzelf oplossen in mijn lichaam. 2 dagen na deze echo kreeg ik weer bloedverlies. Ik heb altijd aangenomen dat mijn 1e ongestelheid was na mijn MK. Dit was ongeveer 3 weken na mijn MK. Van deze datum ben ik dan ok gaan rekenen. Hierna ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik heb een test gedaan 4 1/2 week na het begin van de bloedingen. Deze test was positief. Dat zou betekenen dat ik nu ruim 10 weken zwanger zou zijn. Afgelopen woensdag naar de verloskundige geweest voor de 1e controle. Op zich alles goed. Ze kon niet het hartje horen maar dat was normaal zei de verlos. Omdat ik toen 9 weken en 6 dagen zwanger was. En ze mijn baarmoeder nog niet boven het schaambeen voelde komen. Ik heb mij hier dan verder ook geen zorgen over gemaakt. Maar afgelopen vrijdag moest ik naar het ziekenhuis voor een intake gesprek(ik ben boven de 36). Daar werd een buik echo gemaakt. Wat ik al een beetje vreemd vond. Ik ben zelf gewend met 10 weken dat er een inwendige echo wordt gemaakt. Op de echo waren met ongeveer gelijke rondjes te zien. Volgens de gyno was dit niet positief en vroeg ze of ik het gelijk een curretage wilde.......Dit overviel mij enorm. Ik was alleen en had geen moment aan een miskraam gedacht. Ik heb in de 10 weken geen druppel bloed verlies gehad. Volgens de gyno was de vruchtblaas te groot en het naast gelegen vruchtje te klein. Volgens haar was het vruchtje 1 1/2 cm. En kon ze geen hartslag waarnemen. Ik zei dat het mij overviel. Waarop ze zei bel het ziekenhuis waar je met je laatste miskraam bent geweest en vraag daar nog om een echo. Misschien ben je wel niet 10 weken zwanger en zie ik je over 3 weken terug......Nu ben ik vrij nuchter maar vind dit zo raar gesprek en zo tegenstrijdig. As Dinsdag krijg ik in een ander ziekenhuis een echo. Ik ga maar van het ergste uit maar blijf het erg raar vinden.
Wat een bizar verhaal!!! Los van de onduidelijkheid die je te horen krijgt lijkt hij/zij me ook niet echt meelevend/invoelend. Ik kan me voorstellen dat je een heel vreemde nasmaak van deze afspraak hebt. Laat even weten hoe het in het andere ziekenhuis is geweest... Hoe voel je je nu? Ben je ervan overtuigd dat je een miskraam hebt?
Wat een situatie? Zeker omdat je zelf niet eens vermoedde dat het mis is(misschien) Ik hoop voor je dat ze zich vergist hebben en dat je misschien minder ver bent. Laast idd nog even wat weten als je bent geweest. Sterkte, Hope
eerst vraagt ze of je het meteen weg wilt laten halen? waarna je nee zegt en dan zegt ze dat ze je misschien over 3 weken weer terug ziet... Stel dat je het weg zou laten halen nu..terwijl er een kans is dat het wel gewoon goed zit..is toch schandalig????
Wat een 'raar' verhaal zeg. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, dan kun je weer verder. Ik ben erg benieuwd wat ze zullen zeggen. Sterkte ermee, liefs Jenny
Wat een vreemd verhaal zeg. Echt zo van, ik kan het mishebben, maar wil je alvast een curretage :s Ik zou een second opinion vragen ofzo, maar niet meer naar dat mens gaat.
dit is toch te gek voor woorden weten ze wel wat ze je allemaal aan doen eerst vragen ze of je het meteen wil laten weghalen en dan ineens denken ze dat je minder lang zwanger ben ik begrijp er niets van hoor ik hoop dat je snel meer duidelijkheid zult hebben en dat je weet waar je aan toe bent ik wens je in elk geval veel sterkte groetjes angela
Niet normaal zeg!! Beetje impulsief, die reakties. Ik zou daar ook niet meer naar toe gaan. Hoop dat je toch nog positief nieuws krijgt! Ik duim voor je.
hoi hoi Ik vind dit ook niet normaal. Zoiets zeg je toch niet. Wat is dat voor een %$##%%#$## mens. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en laten we hopen op goed nieuws. SUCCES Groetjes kim
Jeetje wat n stel... zal t maar niet uit typen.. Alsof je een wratje hebt die je moet laten verwijderen.... HALLOOO t gaat om n nieuw mensje EN n nieuwe MOEDER!! Heremetijd zeg zo ondoordacht reageren op zoiets. Zeg dan ff niks tot je zelf helemaal door gedacht hebt wat dit zou kunnen zijn! Dat is minder erg dan maar naar conclusies grijpen en die meteen uitblaten! Ze laten je eerst dood schrikken en dan geven ze je weer hoop. Alsof die emotionele achtbaan van MK en dan weer zwanger etc niet genoeg is...vooral door de hormoontjes etc. Dit is overigens waarom ik niet alleen naar zulke dingen wil... Ik weet niet of ik je nu sterkte moet wensen met een MK of succes moet wensen omdat er nog hoop is Wat n stelletje... Succes en sterkte dan maar. En hopen dat die bal gehakt een eerste maar foute conclusie trok!