Raar jongetje in klas.

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyengeltje, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik vind het ook niet goed om je dochter bij dit kereltje weg te houden eerlijk gezegd. al snap ik je punt mbt je verleden maar dit manneke weet eigenlijk helemaal niet wat hij precies verkeerd doet... dalijk wil niemand meer met hem spelen. sneu

2. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ik wil niet dat m'n dochter elke dag in tranen thuis komt omdat dat jongetje z'n piemeltje elke dag laat zien. Ze vind dat zelf niet fijn, omdat ik haar ook heb gezegd dat het geslachtsdeel iets van jezelf is, dat niet iedereen hoeft te zien.

3. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Verder niemand in ons gezin weet het, behalve m'n vriend, m'n dochtertje en ik. En de juf weet het. Ik veroordeel niemand maar hoop niet dat hij elke dag z'n piemeltje aan iedereen laat zien en hij straks door iedereen aan de kant word geschoven. Heb m'n dochtertje er gelukkig niet weer over gehoord. Dus misschien heeft hij het bij ander kindje gedaan en heeft de juf er toen wat van gezegd.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe trots jongetjes er ook op zijn..nog hebben zij hun piemeltjes niet in de klas te laten zien. Een eenmalig iets oke...maar zeker niet vaker. Mijn dochter weet ook heel goed dat ze haar broek niet in de klas of midden in de stad mag laten zakken. Ik zie daar voor jongetjes geen verschil in. Als je tegen een kind van 4 of 5 heel duidelijk maakt dat dit absoluut niet mag dan zou dat voldoende moeten zijn.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    maar waarom spreek je die ouders zelf gewoon niet netjes op een normale manier aan. ikzelf zou dit graag weten als mijn zoon dit zou gaan doen. nu kunnen die mensen het manneke er ook niet op terechtwijzen

6. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Het gebeurt op school dus vind eigenlijk dat de juf dat moet doen, gebeurde het nou op straat dan zou ik de ouders er zelf op aanspreken, mocht het nu vaker gebeuren en zegt de juf er niks van dan ga ik zelf met de ouders praten.

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Jouw dochter reageert er wel heel sterk op.
    Dat ze in huilen uitbarst...

Ik heb met mijn dochter toen tussen neus en lippen door gewoon een gesprekje over gehad. Niet aan tafel gaan zitten ofzo (dan wordt het heel serieus) maar gewoon tijdens het spelen.
    Wat voor spelletje doen jullie? Hoe gaat dat? Wat moet jij dan doen? Wat moet hij dan doen? Is het een leuk spelletje? Enz enz...

Zo kwam ik veel te weten, op een nonchalante manier.
    Maar goed, het jongetje bij ons was wel 2 jaar ouder en vroeg wel 'veel' van haar. Ook als ze niet wilde.
    "doe dan! Ik wil dat je het doet! Pak hem eens beet.."

Maar huilen hoefde ze niet erover. Ik heb haar het "nee, dat wil ik niet" en weglopen principe geleerd. Dat hielp heel goed.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nou, het is geen 'raar' jongetje..... door dit soort incidenten krijg je dus een stempel als kind ;) misschien weten de ouders wel niet dat hij dit doet en schamen zich straks dood als ze het horen!

zolang hij er geen verkeerde bedoeling mee heeft, maar het als een grapje ziet kun je er wel iets luchtiger over doen ;) en als een kindje van 5 inderdaad spontaan begint te huilen bij het zien van een piemeltje... tja.... haha, dat klinkt ook als iets overbeschermds.... mijn zoon is 4, en vind het ook supergrappig als hij van toilet komt om dan in zijn blote kont binnen te komen rennen... met of zonder visite in huis :p

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Overigens was het jongetje waar ik het over heb heel sneaky erover. Eerst controleren of iemand hem zag, controleren waar ik was - en als hij dacht dat niemand het zag deed hij het snel.

Als het alleen over 'laten zien' gaat - en verder geen opdringerigheid bij komt kijken - dan is het al veel onschuldiger.

Ik zou het de ouders wel laten weten, als de juf dat al niet heeft gedaan. Dan kunnen ze hem thuis uitleggen dat zoiets prive is.

10. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ze had het eerst tegen m'n moeder verteld toen ze daar een nachtje sliep en m'n moeder had het tegen mij gezegd. Dus ik had ook op nonchalante manier gevraagd wat ze allemaal op school doen enz, en toen moest ze dus na verloop van tijd huilen en toen vroeg ik dus of er ook kindjes op school zaten die niet lieve dingen deden en toen kwam het er dus uit.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Al bij nagedacht dat hij het misschien helemaal niet meer geeft gedaan...

Volgens mij ga je er een beetje anuit dat het kindje elje dag met zn piemel loopt te zwaaien

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

moest ze bij je moeder ook al huilen erover? Of kon ze het toen rustig vertellen?

13. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @babebabe wist even niet zo snel hoe ik het moest noemen.

M'n dochter is gewoon een heel gevoelig meisje en als ze bang is om iets te vertellen moet ze huilen. Omdat haar vader(mijn ex) in het begin boos werd eigenlijk om niks.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou dan hoe moeilijk ook gezien jou verleden er zo nonchalant mogelijk over doen !

15. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Sam20 hij heeft het in het verleden toen hij nog jonger was het ook vaker gedaan (mijn zoontje van 2,5 jr doet het als hij op de wc heeft geplast, maar alleen bij ons thuis) en m'n dochter weer dat dat iets is wat van jezelf is en dat je dat niet aan andere moet laten zien.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Volgens mij is hier niks geks aan hoor, had ook een jongetje in de klas die dit deed. Heb er absoluut geen piemel-vrees aan over gehouden :p Ze zal nog wel ergere dingen mee maken dan een piemel zien.
    Zou me er persoonlijk niet al te druk om maken, hoort ook een beetje bij de ontwikkeling. Als je er echt mee zit de ouders gewoon aanspreken.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik had in groep 2 ook een jongetje die zijn piemel liet zien aan mij.
    Ik vond het maar een raar ding. Maar goed, ik reageer nog steeds als een Hollander op piemels: "een piemel. leuk." (vriendlief vet beledigd natuurlijk :p )

Wat ik mij wel afvraag is waarom jouw dochtertje zo overstuur raakt daardoor. Is er verder nog iets gebeurd?

18. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ze zegt dat er niks is gebeurt, maar zal vanmiddag nog eens vragen en wat meer doorvragen. Want ze was echt helemaal in tranen.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jongetje is niet raar hoor.

Het moet hem wel geleerd gaan worden dat het niet hoort maar raar nee.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Let wel op dat je haar geen woorden in de mond legt!
    Dat is nog veel erger. Misschien is er niets gebeurd (buiten dat ze 1x zijn piemel heeft gezien), maar als jij er een probleem van maakt, of haar woorden in de mond legt, dan kan ze gaan geloven dat er wel meer is gebeurd.

Deel Deze Pagina