zwolle of dusseldorf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by sterre81, Dec 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sterre81

sterre81 Actief lid

Aug 24, 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Helaas lukt het zwanger worder maar niet en worden wij vanwege heel erg weinig zaad doorverwezen voor IFV/ICSI.
    Nu moest ik kiezen tussen Zwolle en Dusseldorf, zijn er hier ervaringen met beide ziekenhuizen? Welke raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Ik heb geen ervaring met dusseldorf, maar ik heb zelf ivf gehad in zwolle
    en ik het is goed bevallen. aardig en meelevend team
    hun resultaten zijn ook goed!
    op de site van de fertiliteits afd kan je meer info vinden en ook een filmpje

succes met je keuze

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    hier iemand met ervaring van dusseldorf.

erg goed bevallen. geen wachtlijsten waar je eerst op komt te staan. dus als alles geregeld is over hoe alles moet gaan enzo dan kun je ook gelijk beginnen. soms alleen nu hoor ik dat de intake gesprekken een paar weekjes kunnen duren ivm de drukte. is namelijk 1 nederlandse arts. maar soms is er nog wel is een plek vrij en heb je snel een gesprek en dan kun je snel beginnen.

ze zijn er allemaal erg aardig!!! het is er soms wel een beetje hectisch, dus als je vragen hebt alles opschrijven en pas weggaan als je alles weet wat je wilt weten.

hopelijk weet je nu aardig wat.

alvast heel veel succes!!

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,459
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij hebben ook voor de keuze gestaan of Zwolle of Dusseldorf en wij hebben voor Dusseldorf gekozen omdat we daar veel goede verhalen over hebben gehoord en ze in Duitsland verder zijn met onderzoeken en daar mag ook meer.

Ze mogen je daar bijvoorbeeld een hogere dosis medicijnen geven om je eitjes te stimuleren als in nederland. Ik heb daar heel veel baat bij gehad omdat mijn eicelreserve heel laag bleek ter zijn en ik een hoge dosis medicijnen nodig had om mijn eitjes te laten groeien. Ik heb in Nederland de hoogste dosis gehad en toen had ik maar 1 eitje en in Dusseldorf met een nog hogere dosis had ik 5 eitjes.

Een andere reden was de wachtlijsten. In Zwolle moest ik 4 maanden wachten en in Dusseldorf was ik meteen aan de beurt. Of dit nog zo is weet ik niet want ik ben in november 2010 doorverwezen en toen waren er nog geen wachtlijsten. Ik ben nu 39 en had dus geen maand te verliezen.

Er zijn een best wel wat dames die in Nederland uitbehandeld zijn en dan naar Dusseldorf gaan en alsnog zwanger worden, waaronder ik er 1 van ben.

Keuze is lastig maar ik ben blij dat ik voor Dusseldorf gekozen heb. Mijn eerste gesprek in Dusseldorf was op 30 april 2011 en op 29 juli 2011 had ik een positieve zwangerschapstest terwijl ik in Nederland van sept 2009 tot maart 2011 in de MMM heb gezeten. Ik kan redelijk duits en ben wel veel bij de nederlandse arts geweest maar kon me ook prima redden met de duitse artsen.

Succes

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,459
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Nog even een kleine toelichting. Ik ben in november 2010 doorverwezen voor IVF en toen hebben we een combinatie gedaan met mijn eigen ziekenhuis en Dusseldorf. Door mijn lage eicelreserve is het pas in maart 2011 gelukt om tot een punctie te komen. Dit is helaas niet gelukt en toen ben ik helemaal overgestapt op Dusseldorf omdat mijn eigen ziekenhuis mij niet meer verder wilde helpen. 30 april was dus mijn intakegesprek in Dusseldorf.

6. sterre81

sterre81 Actief lid

Aug 24, 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Bedankt voor jullie ervaringen en reacties!!!

Share This Page