Hai, 2 januari was de eerste dag van mijn cyclus, normaal heb ik een cyclus van gemiddeld 23 dagen. Dit keer kreeg ik echter pas cervixslijm op 15 januari, erg laat voor mij doen dus. Op mijn verwachte NOD (25 januari) geen bloed. Ik ben toen maar even uitgegaan van het cervixslijm en ben vanaf de 28e gaan testen. 28e licht positieve test, de 29e nog eentje (net zo licht) de 30e nog maar eens getest omdat ik toch wel een vette streep wilde en daar kreeg ik een iets donkerder resultaat. Aangezien je overal hoort dat streep=streep ben ik er toen maar vanuit gegaan dat het echt gelukt was. (bovendien zijn m'n testen op ) Ik heb overigens getest met clear blue (met het plusje), dus het zijn geen onbetrouwbare merken ofzo. Ook kruidvat gaf licht positief. 1 februari (afgelopen zondag) rond het middaguur ineens heel licht bloed. Eerst heb ik mezelf niet zo druk gemaakt, maar toen ik krampjes begon te voelen veranderde dat. Een uurtje of 2 later hielden de krampjes op, maar het bloedverlies bleef. Best wel fors, helder rood bloed, af en toe een klontje ertussen en erg slijmerig van structuur. (licht rood slijm, geen zwarte slierten) Het was echter minder dan tijdens een gewone menstruatie, leek meer op een onttrekkingsbloeding van toen ik de pil nog gebruikte. Ik ben er direct maar vanuit gegaan dat het mis was, bloed kan lees ik overal, maar in combi met de krampen en het feit dat ik slechts licht getest had voelt het gewoon niet goed. Enfin, het bloedverlies werd 's avonds al minder en gisteren is het de hele dag blijven bloeden, af en toe een sliertje zwart, maar met name gewoon helderrood slijm ertussen. Het werd steeds minder en sinds vanochtend is het bijna weg. Het is overigens nog steeds helder rood. Te weinig dus voor een menstruatie, maar voor mijn gevoel wel te veel om er gerust op te zijn. Ik heb geen verloskundige omdat ik zo pril was dat ik daar nog niet aan toegekomen was. Ik weet niet wat wél/niet normaal is en je leest zo veel op internet dat ik helemaal verward ben geraakt. Hoor je bij een vroege miskraam niet langer te bloeden dan 2 dagen?
Hoi vrouwke, Ik denk dat het inderdaad mis is, nee je hoeft niet lang te vloeien vaak is het zo dat als het vruchtje is afgekomen het bloedverlies ophoud. vaak heb je dan nog wel wat rode afscheiding of allen met de toiletgang tijdens het afvegen. Maar ook al denk ik uit je verhaal te halen dat het mis is, kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Overleg even met je verloskudnige misschien kan er toch even met de echo gekeken worden. Imke