Wie is er ingeleid, en wat is je ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door vita, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi, ik ben zoals jullie kunnen zien 9 dagen overtijd, en hoor donderdag (mocht er nog niets gebeurd zijn),wanneer ik ingeleid ga worden. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar wel het inleiden. Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd;).

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mijn ervaring is dat het kort maar heel heftig was. In totaal 3,5 uur van eerste perswee tot het eerste kindje geboren was (tweeling), maar wel met weeënstorm die ontzettend naar was omdat ik niet de tijd kreeg om op adem te komen.

Ik heb vaker gehoord dat de kans op een weeënstorm groter is bij een inleiding.

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ook in drie uurtjes bevallen van mijn dochter. Zou er zo weer voor tekenen hoor. Heb 3x gel gekregen en toen we dachten dat er niks meer ging gebeuren die dag, braken spontaan mijn vliezen en 3 uur later was ze er. Het was heftig, maar ik kan alleen maar hopen dat de tweede weer zo gaat!

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier helaas een wat minder positief verhaal over inleiden.

met precies 40 weken begonnen met poging tot inleiden omdat ik uitgeput raakte van slaapgebrek.
    zondag: half 9 sochtends 2 pilletjes om de baarmoedermond te rijpen. die hadden om 3 uur niets gedaan.. toen weer 2 pilletjes en die hadden om 8 uur ook niets gedaan dus zijn ze er voor die dag mee gestopt.. ik had wel vanaf de eerste pilletjes rugweeen die nog wel aardig te doen waren maar dat kwam dus puur door de hormonen en niet door me lichaam zelf.
    volgende dag ( maandag dus) half 9 sochtends gel ingebracht gekregen en kreeg gelijk hele heftig rugween.
    om 3 uur smiddags hadden ze alleen nog steeds niets gedaan maar omdat ik wel beetje vruchtwater verloor stopte ze met inleiden en zouden ze het einde van de week nog een keer proberen. heb om 4 uur een spuit met spierverslapper in me been gehad die de weeen moest stoppen maar dat gebeurde niet en had al vanaf 1 uur smiddags weeen om de 2 minuten dus amper tijd om op adem te komen.
    om 6 uur savonds kreeg ik een weeen storm en trok het niet meer van de pijn.. toch weer de gyn erbij gehaalt en ik had om kwart voor 7 opeens 3 cm ontsluiting.
    toen hebben ze gelijk me vliezen gebroken en na een half uur ctg mogt ik eindelijk weer onder de douche dat was om kwart over 7.. half 8 kreeg ik persweeen maar de gyn was al bezig met een bevalling en toen ze er eindelijk om kwart voor 8 was mocht ik gaan persen en 3 voor 8 is Kian geboren.

dus achteraf was ik gewoon niet inleidbaar en toen ze er mee stopte kreeg ik blijkbaar de rust in me lichaam en begon het vanzelf toch nog en ook razend snel!!

heb toen meteen geroepen dat ik me nooit meer laat inleiden voor de 42 weken haha ;)

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Bij mijn 1e ingeleid vanwege hoge bloeddruk bij 38+5 en het was een hel! Sorry maar dat was het!
    3 dagen lang tabletten gekregen van onderen om de boel te rijpen en uiteindelijk na 3 keer per dag tabletten en inwendige onderzoeken + 2 keer strippen had ik 2 cm ontsluiting en zouden ze za.ocht mn vliezen breken, maar vrijdagnacht om 01.00 begon het spontaan, maar moest alsnog aan de weeopwekkers...
    Eeen ruggeprik die niet goed werkte en 15 uur verder met een flinke knip en vacuumpom was eindelijk onze prachtige zoon daar!!!
    Met 39+2 geboren....
    Sorry maar ben alleen eerlijk...

Nu zwanger van de 2de en momteel overtijd, ben nu 40+2 en wil heel graag dat het spontaan begint en dus ook thuis kan bevallen, vandaag gestript dus ik wacht of het nog wat gaat doen, maar dat zal wel weer niet.....

Hoop dat joukleine zich ok nog spontaan meld!!! en anders veel succes, en iedere bevalling is weer anders, dus zou niet teveel op de verhalen van anderen af gaan!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben ingeleid dmv het infuus omdat ik al 3 cm ontsluiting had. Het infuus sloeg in als een bom en inderdaad; het was snel en heftig. Het is dat het snel ging, anders had ik dat heftige echt niet getrokken ;) Ik kreeg niet de kans de weeen rustig op te bouwen en dat was echt lastig.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij mij ook via infuus trouwens, ik had al wat ontsluiting dus hoefde niet eerst aan de gel of pillen.

8. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hier gelukkig en positiever verhaal. Ik ben ingeleid omdat ik 12 dagen over tijd was.
    Om 1 uur 's middags is er gel op de baarmoeder mond aangebracht. Om 3 pm begonnen de weeen, rond 5 pm waren de weeen behoorlijk heftig rond 7 pm hd ik 7 cm ontsluiting en om 9.13 pm is mijn zoon geboren.

Ik teken voor nog zo'n bevalling.

groetjes.

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    2 keer ingeleidt ivm beide keren pre-eclampsie.
    1ste: geen reactie op 1ste keer gel, smiddags bij 2e keer gel wel. Savonds spontaan vliezen gebroken en direct weeen die megapijn deden. Uiteindelijk volgende ochtend bevallen dmv knip, vacuum(3e keer was succesvol), duwen op buik door vk ivm dalende hartslag beeb. Ook wee-opwekkers gehad ivm geen goede weeen die zorgde voor ontsluiting.
    Pijnstilling gehad (remifentanil) is megaslecht bevallen.
    Uiteindelijk 26uur over gedaan vanaf gel 1.

2e keer, meteen reactie op gel, alleen na een dag weeen geen ontsluiting. Pijnstilling en ontspanner gehad voor de nacht en volgende ochtend 2cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt, geen natuurlijke weeen, infuus met opwekkers, direct reactie maar na 3 uur ging ik door t plafond maar nog maar 4 cm, toen ruggenprik gehad(arts wilde de pomp, maar ik niet), na 2 uur volledige ontsluiting zonder centje pijn ivm epi en 12 min persen beeb geboren (zonder knip/scheuren ed).
    In totaal wel 33uur over gedaan.

Beide keren was mijn lichaam zelf niet bezig met de bevalling, daarbij werkte die pomp qua pijnstilling alleen maar averechts en zorgde die ervoor dat ik hele delen kwijt ben van de bevalling en ik vermoed dat t geen goede invloed heeft gehad op beeb zijn hartslag tijdens de bevalling.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ingeleid met 40+3... begin ging rustig.. elke 2 uur 1 cm ontsluiting.. tot ik 6 cm ontsluiting had en mijn lichaam zelf op gang kwam met de weeen.. infuus stond te hoog en hierdoor een mega weeenstorm gekregen die niet meer op te vangen waren.
    binnen half uur volledige ontsluiting en werd dochter geboren

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier ingeleid.
    met infuus.geen pillen of gel gehad.
    mijn vliezen werden geprikt en een uur later kreeg ik het infuus.
    totaal vanaf mijn gebroken vliezen duurde de bevalling 5 uur en 42 minuten.
    niet zo heel lang dus.
    in het begin was het echt heel goed te doen.
    maar op een bepaald moment door hoog infuus een weeenstorm.
    maar kreeg een pompje met pijnbestrijding en toen was het wel te doen.
    ik heb er totaal geen negatieve ervaring aan overgehouden en vond het verder allemaal best ontspannen.
    waarschijnlijk word ik van dit kindje ook weer ingeleid.
    en dat vind ik helemaal niet erg.
    succes is elk geval.

12. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    hoi meiden, dank je wel allemaal voor jullie reacties, maar vannacht (uurtje gelden) zijn mn vliezen gebroken, en de krampen beginnen te komen, dus hopelijk is het niet meer nodig!:DDank jullie wel!

13. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    Wat super!

heel veel succes met de bevalling en hopelijk heb je snel je meisje in je armen!

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ingeleid met 40+1 omdat met 39+6 de vliezen al gebroken waren maar ik geen weeen kreeg. Ik mocht meteen aan het infuus en had al 3 cm ontsluiting. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik vorige keer ook met het infuus bevallen ben echter toen om de boel te versnellen ivm streptokokken. We wisten dus al dat ik ontzettend snel op het infuus reageer (vorige bevalling duurde 3 uur) Mocht nu dus meteen op de verloskamer gaan liggen en het kon beginnen. Deze keer heb ik er 2 uur over gedaan echter ging het nu heel ontspannen. Ze hebben deze keer ook het infuus lager/uit gezet zodra de weeen goed op gang waren.

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heel veel succes!!!

16. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ohhh gelukkig~!!!
    Nou succes meid hoop dat je ondertussen je beeb al in je armen hebt!!!
    Of bijna natuurlijk! hihi
    Ben benieuwd!!!

17. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    ik ben ingeleid met 35+1, mijn vliezen waren gescheurd.
    Zou het zo weer willen maar dan niet met 35 weken al.
    Ben ingeleid dmv infuus. Tegen 14.00u begonnen de weeen en om 19.00 mocht ik beginnen met persen. 27 min later was ons varkentje op de wereld

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Spannend vita! Laat je bij de oktober mama's weten hoe het is gegaan? :) Ik ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina