Zes week geleden ongeveer zat ik twee week voor mijn menstruatie en ik kreeg een dag hele erge buikpijn en de dag erna was ik misselijk. Ik besteede er geen aandacht aan en de week verstreek en ik bleef misselijk. Mijn vriend vond na een anderhalve week gehoord te hebben dat ik misselijk was dat ik maar eens naar de huisarts moest. Dus ik er heen, zij allemaal testjes doen voor blaasontsteking en dat soort dingen en een zwangerschapstest. Even schrok ik want echt er mee bezig waren we nog niet. Bedoel we waren niet bezig met klussen. Maar goed test was negatief en ik moest maar even wachten tot ik ongesteld zou worden. Ik braaf gewacht, misselijk en al en toen na twee dagen over tijd kwam er wat bruinig spul zonder weefsel. En een keer bij het plassen wat helderder maar verder bruinig. Maar alleen bij plassen er zat niks in mijn broekje. Normaal gesproken ben ik 4 tot 5 dagen kwijt hier aan nu krap 2. Paar dagen gewacht nog en toen weer test, maar weer negatief. Maar kwaaltjes namen toe, pijn in mijn onderbuik, bubbels in mijn buik, darmen maakten over uren, hoofdpijn, ik werd eerder moe dan anders, janken om alles zelfs reclames houd ik het soms niet droog bij. Eten wat ik eerst niet lusten vind ik nu heerlijk en anders om. Ook mijn lievelings parfum stinkt nu. En een soort van spierpijn in mijn buik en ik heb het idee dat ik een klein ballonetje heb in geslikt. En heb t idee dat ik dikker ben geworden, niet veel maar wel wat. En ik blijf maar misselijk. Niet aldoor, maar een beetje verdeelt over de dag. Sinds kort ook vlak voor ik op sta.... Ik heb verschillende testen gedaan, maar allemaal negatief. Zowel mijn oma als mijn moeder wisten pas zeker dat ze zwanger waren toen ze niet meer om geschop heen konden.... mijn moeder zoiezo maakten dat hormoon (ben de naam ff kwijt) wat je ziet bij een test niet tot nouwelijks aan. Nu moet ik van de huisarts weer wachten op de tweede keer dat ik ongesteld moet worden en daarna weer testen. Weer negatieve test dan wil ze een ego laten maken. Ik ben nu een dag over tijd, dus ben benieuwd. Maar ben het wachten wel heel erg zat... Zo heel verhaal geworden, maar het is zo lekker om het even van je af te schrijven groetjes cat
Jeetje, wat een onzekerheid. Ben je toenvallig net getstopt met de pil of ben je er een paar vergeten? Daar kan je lichaam ook heel raar van gaan doen. Wil je huisarts ook geen bloedtest doen dan? Wat een vervelende situatie.
Spannend meis!! in je verhaal klinken wel paar zwangerverschijnselen door.. Kun je niet bij een andere huisarts terecht en om een bloedtest vragen?Of misschien een afspraak maken bij een verloskundige met een 'kinderwensspreekuur'. Kun je vinden op google welke praktijken hier aan mee doen.. Kijken wat die van je klachtjes zeggen.
Hey Chai Dankje voor je reactie . Ik ben denk ik nu zo'n beetje anderhalf jaar geleden gestopt met de pil. Dus ja volgens mij moet je dan wel ontpilt zijn. Toch.... En huisarts wil niet zo snel bloedtest doen omdat mijn oma en moeder dus ook geen hormonen aan maakte of bijna niet. Dus volgens haar is bloed rpikken net als thuis testen of zoiets. Hey Pinkelientje (wat een lieve nickname ) Jij ook dankje voor je reactie. Andere huisarts word moeilijk, woon in een raar dorp en alles is erg gescheiden gehouden. Verschillende wijken verschillende artsen en dat willen ze zo houden ofzo. Maar afspraak met een verloskundigge is misschien wel een goed idee, nooit aan gedacht dat dat ook kan voor dat je zwanger bent. Ik zal er eens naar gaan googlen. Dankjewel Nu eerst maar eens kijken of ik ongestel word of niet, ik wacht rustig of nou ja rustig af
hihi, dat van die huisartsen en wijken ken ik, kom ik in mijn werk ook tegen Hoop voor je dat je zwanger bent meid! Hebben jullie vanaf begin van het stoppen met de pil een kinderwens? Dan vindt het ik helemaal knap dat je nog (rustig) af kan wachten!! hieronder een link naar praktijken met kinderwensspreekuur, misschien als je over paar weekjes nog geen ongie hebt gehad! Kinderwensspreekuur: overzicht van verloskundigen in NL
Hey pinkelientje Ja zwaar iritant dat je niet gewoon kan kiezen naar welke huisarts je wilt, maar goed het is niet anders wat voor werk doe je als ik vragen mag? Nou mijn kinderwens heb ik al sinds ik weet dat ik kindertjes kankrijgen en serieus sinds ik 12 ben nooit naar gehandeld maar de wens is er altijd geweest. Sinds ik gestopt ben met de pil zijn we er niet echt mee bezig en meestal ook wel veilig gedaan enzo, maar ja soms Ja her rustige afwachten.... het liefst test ik elke keer als ik moet plassen maar ik heb een heel nuchter vriendje die mij inprent dat ik rustig moet doen. Dus maar even afwachten nog. Dankje voor het opzoeken van de link, echt lief
Zooooo iritant elke keer als ik naar de wc moet even kijken of ik al ongi ben geworden.... Elk dingetje in mijn lijf denk ik: ow het zou toch niet zo zijn..... Pffff ik wil het naast me neerleggen en volgende week eens denken: het is al een week overtijd. Vanavond maar beetje afleiding zoeken, ga ff sporten. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Sorry moest ik ff kwijt
Catje wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Ik zou ook inderdaad op zoek gaan naar een verloskundige (niet eens een met een kinderwensspreekuur) en haar het verhaal uitleggen. Als jij je lichaam nog nooit zo hebt meegemaakt en er echt niet heel serieus mee bezig was dan zou het zo maar zo kunnen zijn dat je inderdaad zwanger bent. Succes met "afwachten" en ik hoop voor je dat je zwanger bent!
Heey Ils80 Ja mijn lijf doet echt rare dingen. Nou doe ik wel vaker raar maar niet op deze manier. Ik wacht nog een paar dagen af of ik nu ongi word of niet. En zo niet dan ga ik inderdaad eens speuren naar een verloskundige.... Lief dat je reageerde
He Pinkelientje, ja een nuchtere man is soms erg handig. Maar soms ook wel frustrerend omdat hij gelijk naar oplossingen voor dingen gaat zoeken. Terwijl ik gewoon ff lekker wil klagen en zeuren dan Heey 2xtanteindeweek wat lief dat je reageerd. Ja heel spannend, maar word gek van al dat wachten. Daar straks toch maar even gaan sporten, even gedachten op wat anders zetten. En ookal had ik geen zin, geen puf en was/ ben ik vreselijk misselijk toch was het wel lekker om even te doen Hebben jullie dat trouwens ook.... dat je aldoor droomt over een kindje? Bedoel dus niet overdag maar als je slaapt. Paar nachten terug had ik een hele mooie droom, krijg nog tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Mijn oma en ik zijn mijn hele leven erg kloos geweest, we konden vreselijk bek vechten maar ik wist dat ze echt van mij hield. Ze was vroeger ook vaak een beetje een tweede moeder voor me, want mijn eigen moeder kon mij niet zo goed verzorgen. Ze vond kleine kinderen en baby's eigenlijk maar ervelend. Daarom groeide ik erg naar mijn oma. En bij haar thuis voelde ik me altijd het meeste thuis. Nou lag ik een paar nachten geleden te denk aan zwanger zijn en de liefde die je al kan voelen voor iets dat er misschien niet eens is. Ik ben toen is slaap gevallen en droomde: Mijn oma kwam op mijn bed rand zitten en aaide zachtjes over mijn buik. En glimlachte op haar manier naar mij zodat ik wist dat alles goed was. En daarna begon ze tegen mijn buik te praten. Het gekke is dat ik nog precies weet wat ze zei. Ze zei: Kleintje je bent meer dan welkom en zal omringd worden met alle liefde die je nodig hebt. Toen kuste ze mij op mijn voorhoofd en ik werd wakker. En op het moment dat ik mijn ogen open deed rook ik de geur van oma. Het is niet een geur die je ergens mee kan vergelijken. ant het zijn wat geurtjes bij elkaar die samen haar geurtje maakten. Ik kon even niks anders dan glimlachen.
Weer een nieuwe dag en nog niet ongesteld..... Maar weer kijken hoe deze dag verloopt. Meestal voel ik het wel een beetje aan komen, beetje buikkrampen en algeheel bleeeeh gevoel. Maar dat heb ik nog niet. Dus wie weet..... Gelukkig een redelijke drukke dag dus heb niet aldoor de tijd om mezelf helemaal gek te maken Hoe gaat t verder met jullie?
Lastig, heb deze situatie al meerdere keren gehad en ik moet zeggen dat als ik er niet aan probeer te denken ik ook niet alles voel wat er in mn lichaam gebeurd (of eigenlijk niet gebeurd ) wil niet zeggen dat je er teveel mee bezig bent maar probeer het los te laten en test gewoon iedere week een keer totdat hij of positief wordt een keer of totdat je ongesteld wordt. Het kan twee kanten op en meer doen dan afwachten kun je niet,toch?! Sterkte!
Mooie droom zeg! Kan me wel voorstellen dat je dat ontroerd... Hier ook steeds dromen over dat ik zwanger ben maar bij mij is dat omdat ik het te graag wil
Heey Colo, Ik denk nog steeds dat als je iets graag wil dan kan of ga je t ook krijgen. Dus ik ben er van overtuigd dat jou kleine wondertje er ook wel komt. Het gaat alleen jammer genoeg bij niemand precies zoals ze t willen. Ik probeer t ook wel naast mij neer te leggen, maar ja eerste keer dat ik me zo voel. Is nog nieuw allemaal. En ik weet dat ik gewoon geduld moet hebben, maar ja juist dat is zo vreselijk moeilijk he
Vandaag beetje bloedverlies, geen weefsel...... Ik weet wel dat ik niet mag klagen, want we waren er niet eens voor bezig, maar toch lopen de tranen over mijn wangen. Voor mijn gevoel ben ik gewoon al 6 week zwanger, ik was er van overtuigd.... Maar zal dit beetje bloed nu betekenen dat t toch niet zo is. Dat mijn lijf mij weer eens besodemieterd heeft..... Beetje in de war, ik weet t ff niet meer
Snap echt niks van mijn lijf Vanmiddag helemaal in de stress dat ik bloed was verloren. Dus ik met angst de keer daarop weer naar de wc.... niks. Keer daarop alleen een vleugje, je moet erg goed kijken wil je zien dat er wat roods inzit. En daarna weer niks.... Zo wisselt het zich een beetje af met niks en een heel klein vleugje. Pfffff onzekerheid.....