he dat is raar zeg...zou bijna geneigd zijn..als jij er 2 euro meer voor wilt vangen..dan wil ik ook 2 euro meer! maja..het is niet verboden denk ik, je zou er wel melding van kunnen maken dat het jouw foto's zijn..... Ik zou het nooit doen! Ja als het weer gedragen is door mijn kinderen......maar je hebt overal mensen genoeg voor he.
Ik heb ooit n een "nieuw" kledingstuk gekocht. Het kwam aan in vuilniszak helemaal verfrommeld en opgerold als n voetbal. En toen ik het open maakte leek het eerst alsof je een vuilnisbelt betrad, die stank ieuwwww. Dacht werkelijk eerst dat er een dood dier in zat zo erg stonk het en zo vies niet normaal en alles behalve nieuw en onmogelijk om het te dragen Bah bah bah dat ding ging direct de vuilnisbak in!
Dit verhaal is wel een beetje vreemd, maar het doorverkopen opzich vind ik niet zo raar. Ik heb ook weleens dingen doorverkocht wat ik via mp had gekocht. Gekocht 'zgan', doorverkocht onder; 'gedragen'.
Marktplaats.nl - Z8 longsleeve roze maar 68 ZGAN - Babykleding | Maat 68 Marktplaats.nl - Z8 longsleeve blauw maat 74 - Babykleding | Maat74 Marktplaats.nl - Z8 Longsleeve blauw maat 68 ZGAN - Babykleding | Maat 68 deze laatste heeft dus een vlekje maar dat is ze dus vergeten erbij te schrijven ff mijn foto's toegevoegd zodat je kan zien dat ik echt deze foto's heb gemaakt. ik maak de foto's bijna altijd op de commode van me dochter.
tja ik koop weinig nog via marktplaats. Mijn definitie van nieuw of zo goed als nieuw is toch echt heel anders dan van sommige verkopers.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Doorverkopen is niks mis mee vind ik. En de definitie van de staat van de kleding verschilt nu eenmaal erg per persoon. Ik heb ook wel eens iets gekocht waar bij stond 'gedragen' of 'gebruikt' terwijl ik het zo goed als nieuw vond.
ze heeft de staat nog niet eens gezien!! en dan nog schrijft ze dat ze het weg doet door overvolle kast van haar dochter, dat is dus ook een leugen. en wat wilt ze nu doen dan als iemand een goed bod plaatst? meteen rekening gegevens geven? terwijl ze helemaal niet weet of het wel aankomt? ze weet dat ik het nog niet eens heb verzonden.
Mee eens, als een stof pillerig is vind ik dat je die niet als nieuw kunt omschrijven, helaas komt dat wel vaak voor OT, doorverkopen mag maar vind het stom dat ze je foto's heeft herbruikt, zo snel zelf op MP kwakken is wel erg voorbarig en het niet vermelden van vlekjes vind ik sowieso niet kunnen.
Ze schreef toch 'wegens overschot van kleding'? Misschien heeft ze haar hele huis wel vol staan met partijen die ze op MP heeft ingekocht.... of ze propt de kast van haar dochter vol met kleding die ze alleen maar inslaat om gelijk weer door te verkopen. Ik snap niet waar je je druk over maakt. Je hebt het verkocht zonder voorwaarden, toch? Dan staat zij helemaal in haar recht om ermee te doen wat zij wil. en dat 'zgan'... tja, als mensen vooruitbetalen voor spullen bij mensen van wie ze nooit eerder hebben gekocht, vragen ze er volgens mij om dat het soms niet goed gaat. Als ik iets koop van een verkoper waar ik nooit eerder zaken mee heb gedaan haal ik het af 'aan huis'. Of ik neem bewust het risico dat ik mijn geld weggooi. Echt netjes is het niet, maar ze heeft nog niks gedaan wat écht niet kan of mag.
ik ga toch ook geen aangifte of zo doen? ik heb dit berichtje geplaatst vlak na ik dat gezien had en was totaal verbijsterd. en ben het er niet mee eens met dat "erom vragen". ik ga nog altijd uit van de goedheid van de mens. en erg jammer dat er zulke mensen zijn. verder moet iedereen lekker doen wat hij niet laten wil. ik vind het gewoon raar om iets te verkopen wat je nog niet eens binnen hebt of weet wanneer je het binnen krijgt.
Inderdaad raar en niet netjes. Maar je schrijft dat je het nog niet verzonden hebt. Je kunt natuurlijk ook het geld terug overmaken naar haar. En zeggen dat de koop niet doorgaat.
Even een nieuwsgierig vraagje, vraagt ze er meer voor dan de prijs die ze aan jou heeft betaald? En waarom email je haar dan niet gewoon als je zo er mee zit, misschien leest ze ondertussen al mee hihi. Maar nee serieus, vraag het haar, en ook waarom ze je foto's gebruikt en niet eerlijk is over de vlekjes in het ene shirtje.
Zijn de foto's inmiddels veranderd? Ik zie namelijk niet dezelfde foto's in de links staan als in dit topic? Ik vind het wel apart, doorverkopen niet zozeer, wel als je het zelf nog niet eens binnen hebt. Zelf ben ik nogal een hittepetit daarin en zou de koop cancellen.
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar hoe kom je er in vredesnaam achter dat iemand die bij jou wat gekocht heeft nu de spullen weer op mp heeft gezet? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd.
Denk een handelaartje op mp. Zou me er totaal niet druk over maken. Als het je zo hoog zit verstuur het niet stort het geld terug. Klaar echt oplichten vind ik dit niet. Er zijn er zat die zo een zakcentje bij proberen te verdienen. Ze heeft het niet van je gestolen. Daarna mag ze er mee doen wat zij wilt.
Een foto dat van jou is, is auteursrechtelijk beschermd. Het is jouw eigendom. Zij mag het dus niet gebruiken. Dit zou je kunnen melden bij Marktplaats en dan worden iig jouw foto's verwijderd