Partner verzint namen maar... Ik vind ze niks...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hopeforyou, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hee dames,

Mijn mannetje is bezig met namen te verzinnen, niet heel erg enthousiast maar ach, dat komt nog wel (hoop ik, haha) (overigens is ie in de rest wel heel enthousiast, spullen kopen enzo)

Maar als ik dan om ideeën vraag voor namen, komt ie met namen die ik dus tot nu toe echt niks vind...

Hij gaat er van uit dat het een jongen wordt (we weten het niet) en heeft vooralsnog 3 namen bedacht.

Iker (vind ik niks)
    Xabi (die is dan wel leuk, maar hij wil het dan uitspreken als xavi, ik vind die b wel apart en leuk)

En gister kwam ie met een zuid afrikaanse naam.... Riaan... Voor een jongen. Dus.... Ik vind het helemaal niks, maar heb hem maar bij het lijstje gezet om hem niet gelijk weg te gooien en hem te laten denken dat ik het redelijk vind.
    Vandaag maar gezegd dat ik het eigenlijk heel apart vind en moet denken aan een meisjesnaam rianne, en ik het eigenlijk ook gewoon een vreemde naam vind.

Hoe doen jullie dat, als je man/vriend namen verzint die je eigenlijk gelijk al niks vind? Gelijk de kop indrukken, of even laten denken dat ie goed bezig is en een paar dagen later erop terug komen dat je het toch niet zo vind?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Uhm ik doe net zoals jij doet, maar probeer met opties te komen die hij misschien wel leuk vind en dan vallen ze langzaam van t lijstje.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij hebben beide keren heel duidelijk tegen elkaar gezegd wat we wel niet en mooi vonden. Je moet het allebei mooi vinden en niet anders. Succes met jullie naam te vinden!

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Hier ging het gewoon samen. Samen een lijstje opgeschreven en de namen die we van elkaar niet leuk vonden door gekrast. We waren er snel uit er was gewoon een dag dat hij met een naam kwam.. al hadden we de namen al maar we hadden beide zoiets van JA! Dus die is erbij gekomen en hebben we een naam weggelaten nu heeft ze 2 prachtige namen waar we erg enthousiast over zijn. Vandaag toevallig waren we wat aan het kijken toen zei me vriend van dat is een mooie naam en ik dacht serieus hetzelfde haha.. (de 2e naam van ons meisje hebben we ook zo gevonden met een film kijken en dat we het beide mooi vonden haha).. en zo zegt hij dat wel vaker over namen. Dan is het "dat is een idee voor een 3e ooit. Die moeten we onthouden" haha laat ik het zo zeggen. . Hier hebben we dezelfde smaak ook weer niet met alle namen maar 9vd10 zeker! :p

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik zou idd gewoon met opties blijven komen, ml kwam ook een paar keer met iets wat ik niks vond.
    Dan zei hij gelijk: Ja alles wat ik zeg is niet mooi ! haha maar zo was het helemaal niet.
    Later zaten we in bed met de laptop een lijstje te maken, en de dag daarna weer.. telkens vielen er namen af maar er bleef er 1 steeds op staan: Owen, opgeschreven door mijn man.
    ik moest het even laten bezinken maar we kwamen er steeds op terug en nu zijn we helemaal verliefd op de naam.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je moet het toch samen doen. Als ik ergens enthousiast over ben, vind ik het ook niet leuk als hij me meteen totaal afbrand alsof ik gek ben ;) Maar ik durf ook wel te zeggen dat dat het niet wordt. Uiteindelijk wil je een naam die je allebei écht heel leuk vindt, dus als je dan namen op je lijstje gaat zetten die jij zeker weten niet wilt... Nee, lijkt me ook niet nuttig. Je kunt toch gewoon eerlijk zijn, zonder meteen bot over te komen? Zo van, "Mwahhh, ik weet niet of ik daar aan kan wennen.. Ik moet een beetje aan Rianne denken, of aan een Liaan.. Riaan Liaan.. Nee, ik denk niet dat dat 'em wordt. Zijn er nog meer Afrikaanse namen die leuk zijn? We moeten het natuurlijk allebei wel echt leuk vinden!" Dan laat je in ieder geval merken dat je het even door je hoofd laat gaan, maar ben je ook eerlijk over jouw gevoel!

En misschien kun je samen eens een lijst langs gaan, en wat je leuk vindt noem je, en dan mag de ander gewoon ja of nee zeggen, behoeft geen uitleg. Dat is idd wat botter, maar dan kom je ook een beetje achter zijn smaak. Hij houdt wel van apart blijkbaar, dus dan weet je zelf ook in welke hoek je kunt zoeken en misschien iets kunt vinden wat hij ook leuk vindt!

Ik had ooit twee namen die ik heel leuk vond, en hij eerst niet, gekke associatie, deed een beetje moeilijk. Later noemde ik het nog eens, en vroeg hij nog eens naar de betekenis. En later kon hij er opeens toch wel aan wennen en werden dat echt namen in ons top 5 lijstje! Dus dat kan ook, zowel bij hem als bij jou, dat je er gewoon aan moet wennen!

7. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Ik herhaalde in het begin de naam die hij zei inderdaad. Maar dan op een manier dat het gelijk duidelijk was dat ik het niks vond. Dus zo van, als hij Iker zei, riep ik erachteraan: IKER??? Redelijk duidelijk dus, haha!

Toen zei tie al, alles wat ik zeg is niks volgens jou, dus toen dacht ik dat ik dat maar wat subtieler moest gaan doen.

Dus bij Xabi, (zo noemde hij het eerst, en nu zegt ie dat ie Xavi wil uitspreken) was ik wat vriendelijker, zo van: ja, dat is wel leuk.

Maar die Riaan.... ik kan er niet aan wennen, en dus zal ie wel afvallen.

Ik had ook al een paar namen, nog voor we zelfs maar zwanger waren (ik fantaseer graag) en toen riep hij gelijk dat het niks was.
    Maar nu ik ze herhaalde, zei hij bij 1tje toch wel, oh, dat is wel leuk.

Ik ben overigens van alle markten thuis, want de namen die ik had bedacht zijn aan de ene kant wat aparter, maar een andere (waar ik echt midden in de nacht wakker werd en ineens zat ie in m'n hoofd) is weer zo nederlands als wat.

Maar goed, ik maak al lijstjes, want hij was voor het gemak vergeten wat ie voor naam had gevonden. HAHA!

Dus die kunnen we erbij gaan houden en dan maar eens gaan strepen en vervormen misschien.

Thanks voor de tips in elk geval!

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dat werkte hier echt goed haha
    Er kwamen namen bij er gingen namen af en op een gegeven moment viel het op dat er 1 naam steeds bleef staan.
    Hopelijk komen jullie eruit !

9. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je namen nooit op het eerste moment moet afkeuren, geef alle namen op zn minst een kans. Op mijn lijstje staan ook namen waarvan ik weet dat mijn man er niet meteen enthousiast over zal zijn. Maar soms heeft het even tijd nodig om aan een naam te wennen.

Zoek eens op Google naar brainstorm technieken, dan zul je zien dat een creatief proces begint met ideeën verzamelen zonder erover te oordelen. Daarna komt pas het schiften, wat is haalbaar, realistisch, enz.

Veel succes!

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier gelukkig een vent met redelijk dezelfde smaak. Als wij een naam niet mooi vonden werd dat gelijk kenbaar gemaakt en van het lijstje geschrapt.

11. unknowable

unknowable Niet meer actief

Mijn man moest ook gewoon een beetje wennen aan alle namen op mijn lijstje. Hij kon zelf geen fatsoenlijke naam bedenken, daarom maar gegrapt dat hij niet moest zeuren en het wel went ;)

Ik heb dan ook een makkelijke vent wat dat betreft. Hij vindt de naam nu erg mooi, zeker nu hij er regelmatig complimenten over krijgt van anderen.

Maar ontopic: Kun je zelf geen hele lijst opstellen met mooie namen en hem daar zijn voorkeuren in aangeven, of gaat hij daar niet mee akkoord?

12. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Hij zei al: verzin jij het dan maar... Ik heb zelf al wel een aantal namen, waarvan hij er ook een paar mooi vindt dus ik denk dat het meer van mijn lijst af zal komen dan van hem.

13. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Lastig is dat he?

Hier kwam mijn man met de naam, die ik meteen erg leuk en mooi vond. Nog voordat ik zwanger was, en die gaat het ook worden :)

Jongensnaam vonden wij stukken moeilijker en waren we voordat we wisten wat het was nog niet over uit. Nu hoeven we gelukkig geen jongensnaam te bedenken...

14. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Mijn man heeft juist een ontzettend traditionele smaak qua namen, terwijl ik van aparte namen houd.

Vorige zs had hij bovenaan z'n lijstje staan: Robert-Jan, ik Quinn. Het is uiteindelijk Quinn geworden.
    Maar nu weer hetzelfde, hij komt met namen als Lotte-Sophie, ik met Mila en Yentl. Zucht....

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier lag het ook ver uit elkaar. Talloze namen heb ik opgenoemd (alles wat ik leuk vond uit de svb meisjesnamenlijst 2013, bestaat uit 30 pagina's, we zijn een heel eind gekomen ;)). En ineens, ergens rond plaats 400...vond hij er eentje leuk. En die gaat het geworden ook, gelukkig :D.

16. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hier roepen we af en toe een naam, en zodra één van de twee NEE roept dan valt de naam meteen af!
    Begrijp dat sommige mensen vinden dat je een naam een kans moet geven (wennen) maar als bij ons de eerste ingeving niks is dan blijft dat het ook. Vind het raar als je eerst roept NEE dat je het later dan leuk vind, dan blijf ik denken dat ik het eerste instantie niks vond.
    Verder vind ik dat je gewoon eerlijk moet zeggen als je het echt helemaal niks vind en voor jezelf zeker weet dat de naam het nooit zal worden...

17. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik ben blij dat wij nog even hebben... meisjesnaam (namen) hadden we zo!
    Bij mn vorige zwangerschap waren we daar al over uit! De naam bovenaan mijn lijstje had hij gelijk.. JAAA vind ik mooi!!!
    Jongensnamen daar in tegen... pffff... vind het al moeilijk, dan die paar die ik had vond hij echt heeeelemaal niks! Wij kijken vooral of het geen makkelijke pest naam is ^_^ En... je associeert toch altijd namen.. en blijkbaar kennen we allebei altijd wel een niet leuk persoon met die zelfde naam.
    Gelukkig maken wij het ons zelf niet moeilijk ofzo... maar.. hebben nog dik 29 weken om het eens te worden!

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Thank god kregen wij een jongen en was mijn man het volkomen met mijn verzonnen naam eens alhoewel ik Dorian ook super vond maar hij niet.
    Qua meisjesnamen zijn we het er nog steeds niet over eens en onze zoon is al 15 maanden, dat word nog wat mochten we ooit een meisje krijgen.
    Jullie moeten net zolang overleggen en zoeken tot jullie het eens worden.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wij hebben allebei een lijstje gemaakt met jongens- en meisjesnamen en die bij elkaar gezet. Daarna zijn we weg gaan strepen wat we niet leuk vonden. Wij weten ook niet wat het wordt en nu hebben we een jongensnaam die mijn man heeft uitgezocht en een meisjesnaam die ik heb uitgezocht. En deze namen vinden we allebei mooi.

Maar je hebt nog even. Wij hebben de namen pas sinds vorige week.

20. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Wij hebben eerst maar eens gekeken wat voor soort namen wij mooi vonden en of dat qua uitspraak hier ook ging.

sommige Duitse namen waren wel naar mijn smaak, maar mijn man vond dat echt verschrikkelijk en bij de Nederlandse namen was het andersom, hij vond het mooi en ik niet.

Keltische en Scandinavische namen vonden we beide leuk maar de keltische namen vielen af omdat deze namen hier waarschijnlijk nooit goed uitgesproken zouden worden.

De kinderen hebben dan ook alle 3 een scandinavische naam gekregen.

Deel Deze Pagina