raar of normaal?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by lennylenn, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal..

ik heb een vraagje.. gisteren hadden we het intake gesprek bij maddox's nieuwe kdv waar hij per 16 maart naartoe gaat.

alles leek heel normaal totdat ik thuis weer ff aan het gesprek en de rondleiding ging denken.
    volgens mij is het toch zo dat al je de groepen binnenloopt je van die plastic schoentjes aan moet i.v.m de hygiene?
    daar niet dus iedereen loopt er met zn vieze schoenen terwijl de kindjes daar spelen en kruipen. mag je daar wat van zeggen of ben je dan te brutaal?

dats punt een

maddox gaat er 2 dagen heen. is het dan niet normaal dat je de dagindeling van de ouders aanhoudt omdat hij toch veeel vaker thuis is? daar willen ze hem dus een hele andere indeling aanleren maar daar ben ik het niet mee eens. mag je "eisen" dat ze zich aan jouw indeling houden?

ik begin die kdvs een beetje zat te worden nu zeg jeeetje.

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier hoeven we alleen van die 'slofjes' aan bij regen en sneeuw. Verder niet. In het begin moest ik ook wel even wennen, maar er wordt elke avond schoongemaakt en ze letten meestal wel op dat er geen grote stukken vuil op de vloer liggen. Maar er naar vragen, waarom ze dat niet hebben daar, dat kun je altijd doen!

Mijn dochter moest ook al gauw in het ritme van de groep mee. Ik heb me daar ook een tijdje aan geirriteerd, maar ze zeiden dat het gewoon niet anders kon. Ik heb het op een gegeven moment maar losgelaten. En eigenlijk deed ze het al snel heel goed op het ritme van de groep. Thuis heeft ze zelfs nu nog steeds een ander slaapritme dan op het KDV, maar blijkbaar maakt ze dat onderscheid zelf al en heeft zij er geen moeite mee.

Veel succes en hoop dat je er een beetje vertrouwen in krijgt. Probeer niet te snel te oordelen, maar vraag er gewoon naar op het KDV, snap dat je vertrouwen aardig weg is na je ervaringen met dat andere KDV (ik herinner me je verhaal weer).

Groet Snoozie

3. lennylenn

hallo snoozie

bedankt voor je reactie.
    ik hoop ook dat ik er gauw aan zal wennen. verder was het een hel leuk kdv hoor. hij zit in een verticale groep dus kindjes van 0-4 jaar. voor de super kleintjes hebben ze zo een heel groot woon/leefkuil gemaakt met allemaal speeltjes en kussentjes zodat de grote kindjes ze niet omver kunnen lopen tijdens het spelen.

het is idd weer even wat vertrouwen opbouwen na mijn ervaringen met het ander kinderdagverblijf. hoop dat het hier wel goed gaat. als maddi er geen moeite mee heeft net als jouw dochter dan vindt ik het ook allemaal prima.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Slofjes is op het kdv waar onze meid naar toe gaat ook niet als je daar binnen loopt. Het wordt elke dag schoongemaakt. Thuis lopen we ook gewoon met schoenen aan. Wat ik zelf overigens wel doe bij het kdv is mijn werkschoenen verruilen voor mijn normale schoenen aangezien ik in de tuinbouw werk vind ik dat niet zo fris om daarmee binnen te wandelen.

Over dat ze je kleine mee willen gaan in het ritme daar vind ik vrij logisch anders is het voor de begeleiding geen doen. Je kunt dan kijken of dat het goed gaat met het ritme daar en je ritme thuis als dat verschilt of dat hij er last van heeft en anders zou je eens kunnen kijken of dat je thuis meer naar hun ritme kunt gaan.
    Moet zeggen dat onze meid thuis ook niet echt een ritme heeft, gaat met name op verzoek. Maar als ze straks echt een ritme gaat krijgen dan ga ik het denk ik een beetje proberen aan te houden zoals op het kdv mits dat mogelijk is.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bij ons kdv ook geen slofjes...

Welk ritme bedoel jij precies? Bij Iris pasten ze zich wel aan aan haar slaaptijden en wanneer ze bv een fles moest; lijkt me ook logisch. Nu doet ze gewoon de middagslaap met iedereen mee maar volgen ze bv wel ons ritueel (wij geven nog een fles warme melk voor t slapengaan) die krijgen de anderen niet maar Iris wel. Ben ik dus wel erg tevreden over.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ook geen slofjes. Ik denk ook niet dat het veel zal uitmaken qua hygiene, niet zolang er dagelijks wordt gedweild. Bovendien kunnen wat bacterieen echt geen kwaad.

Qua dagindeling houden ze hier wel die van hem aan, al kan die wel een beetje afwijken gezien ze ook afhankelijk zijn van de andere kinderen. Dat vind ik normaal dus daar zou ik denk ik wel een punt van maken als het heel erg afwijkt.

7. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Bij ons wel verplicht slofjes maar lijkt mij niet perse meer hygienisch ze dweilen en stofzuigen zowieso 1 keer per dag na het middag eten. En wat betreft het ritme...ik vind het juist fijn dat hij nu een beetje ritme krijgt:) qua eten dan in ieder geval pas ik me een beetje aan hun aan. En wat betreft het slapen passen zij zich aan tim aan (dat moet ook wel want hij schreeuwt alle kindjes wakker want slapen wil hij nooit pas om 15.00uur krijgen ze hem zn bedje in:))
    Komt vast wel goed!

Groetjes Lysanne

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Qwa het ritme is het gewoon niet te doen al alle kindjes een ander ritme hebben.

dus bij ons kdv (werk er zelf) is het zo gouw de kindjes goed fruit gaan eten gaan ze met eten proberen mee te gaan in ons ritme

half 10 fruit
    half 12 a 12 brood
    15 uur koekje

naar aanleding van dit schema is het voor het slapen ook erg fijn dat ze in een ritme zitten aan gezien je wij (en de meeste ) maar 1 slaap kamer hebben en dan 1 uitwijk mogelijkheid tot de peuterslaapkamer. en door dat ze dan allemaal te gelijk gaan is het fijn er handiger want ander loop je heel vaak de slaap kamer in en uit en daar worden kindjes wakker van.

Ik snap je gevoel wel hoor. tis niet niks je kleine naar een nieuwe kdv te brengen en dan moet je toch weer nieuw vertrouwen krijgen

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Schoentjes hoeven bij ons in principe alleen als het 'vies' weer is.
    Qua ritme, tot 1 jaar houden ze zoveel mogelijk het ritme van thuis aan, daarna moeten de kindjes met de groep mee. Onze meid ging eigenlijk meteen met de rest mee, toen ze op dit groepje kwam. Dat betekent dat ze 's ochtends fruit krijgt en al om half 12/12 uur de lunch. Thuis slaapt ze 's ochtends veel meer, dus dan heeft ze een ander ritme. Wel geven ze haar bambixpap als ze slecht brood eet. Dat hebben de leidsters zelf aangeboden om te doen, dus dat is wel anders dan bij de andere kindjes..
    Bij ons kdv is er trouwens een aparte babygroep waar de kindjes eerst naar toe gaan (tot max 1 jaar). Daarna gaan ze naar een verticale groep.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Hier geen plastic schoentjes.
    Tot 1 jaar proberen ze het ritme van je kindje aan te houden, daarna draait je kindje in de groep mee. Prima!

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mijn dochter op het KDV ook geen slofjes/plastic schoenen o.i.d. Er wordt idd wel goed schoongemaakt.
    Op het KDV hebben ze een vast ritme, maar er wordt bij de kleintjes wel rekening gehouden met slaapjes en flestijden hoor! Maar verder moet je kindje een beetje in het ritme mee, anders kunnen ze het ook allemaal niet behappen.

12. lennylenn

hallo allemaal,

bedankt voor alle reacties. ben nu weer gerust gesteld. het is voor de leidsters idd niet te doen om zich aan het ritme van elk kindje te houden. daar stond ik even niet bij stil.

hartelijk dank dames!! vanaf 16 maart gaat ie erheen
    hij heeft wel zn eigen bedje gekregen..dus echt eentje waar hij alleen elke keer in slaapt. ik mag ook zn eigen beddengoed meenemen als ik dat wil zodat hij zich daar een beetje vertrouwd voelt.

13. lennylenn

halloo

hier nog even een berichtje, maddox had vandaag een wendagje op de creche. van half 10 tot half 1 en is het is super goed gegaan.

ik was aan het werk dus mn partner bracht hem en had er toch een beetje moeite mee om hem achter te laten maar goed toen hij hemw eer ging ophalen kwam hij een super vrolijk jongetje tegen spelend op de grond met een andere baby en een tractor.

hij heeft een uurtje geslapen in zn bedje fruit gegeten en leuk gespeeld. dus ik ben ontzettend blij dat het zo goed is gegaan vandaag en heb er wat meer vertrouwen in gekregen.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    het dagritme van jou aanhouden alleen wat flessen betreft maar verder hebben ze hun eigen ritme.
    Lijkt me niet meer dan normaal omdat ze moeilijk van 10 kinderen ieder hun eigen ritme aanhouden.
    Dan zouden ze de hele dag bezig zijn met fruithapjes geven en crackers smeren.

Hier ook geen slofjes als we binnen komen.
    Wel geweest toen ik er werkte maar het is gewoon eigenlijk geen doen.
    Daarbij lopen de peuters ook op hun buitenschoenen op de groep en met pauzes komen de baby's er wel eens bij en kruipen ze daar ook over de vloer.

Goed te lezen dat het zo goed is gegaan.
    Denk dat wij als ouders er meer moeite mee hebben dan de kinderen zelf hahahaha.
    Ik vond het ook verschrikkelijk toen ik haar moest laten wennen daar maar ze vind het er geweldig dus breng haar nu zonder problemen

Share This Page