Hoi hoi, Nu heb ik me toch echt vlak nadat ik zwanger werd ingeschreven voor de kinderopvang, voor 2 dagen. Gisteren kreeg ik een brief dat ze nog geen passend voorstel kunnen doen. Dit zit me dus totaal niet lekker! We hebben alles geregeld met onze werkgevers die al heel erg flexibel zijn en er valt altijd nog wel wat aan te passen, maar het lijkt me toch raar als je geen enkele dag terecht kan?? Natuurlijk zit ik me nu helemaal druk te maken hierom (lekker die hormonen) en heb ze net even gebeld. Er werd gezegd dat het nog heel goed mogelijk is dat er nog plaatsen vrijkomen, dus dat ik me nog niet druk hoef te maken. Ik ben 16 mei uitgerekend, dus voorlopig heb ik nog even. Iemand een soortgelijke ervaring meegemaakt en hoe heeft dit zich opgelost??? Denk dat ik ze in ieder geval maar lastig blijf vallen, , misschien dat ze dan wat meer werk er van maken.
Pffff, nou hier hetzelfde hoor. Ik had me ingeschreven toen ik 8 weken zwanger was bij 2 grote organisaties (in mijn woonplaats en één in mijn werkplaats), maar geen enkele plek beschikbaar. Ik moest tegen het einde van het jaar nog maar eens bellen. Ja doei, dan is mijn kind al lang en breed geboren. Ik heb ze wekelijks gebeld, maar helaas geen plek voor babies. Uiteindelijk gaat ze nu bij een andere organisatie op andere dagen in een andere stad dan ik eigenlijk had gewild. Helemaal irritant dat er wel inschrijfgeld wordt afgeschreven, terwijl ik geen plek heb.
Ja ik denk dat dat in heel veel plaatsen zo is, vooral in de randstad, weet niet waar je woont. Ik had uiteindelijk 5 maanden later dan nodig (in juni werken, in november plek) mijn 2 dagen. opgelost met vakantie en mijn moeder die af en toe oppaste. Tis niet anders. Misschien kan je je nog inschrijven bij een ander kdv, als back-up? Ik wilde per se bij dit kdv, dus dat heb ik niet gedaan. En idd regelmatig bellen wil weleens helpen
tja, het is best normaal. ik kon ook geen opvang op tijd vinden, wachttijd bedraagt hier meer dan een jaar. ik heb een gastouder gevonden die nét begonnen was, en dat is mijn geluk geweest.
Tja ik woon in Purmerend, dus Randstad. Het zal zichzelf vast wel oplossen, maar heel veel andere keuzes hebben we niet. Ik heb nog wel een optie alleen kan ik dan de kleine niet wegbrengen en of halen omdat deze opvang verder weg is en ik geen auto heb (die heeft mijn man elke dag mee). Maar goed ik wacht het maar rustig af... ben dus blijkbaar niet de enige... wat een gezeur he...
snap sowieso niet dat er inschrijfgeld gevraagd word, is hier niet het geval. gelukkig nu wel plek (voorrangsgeval, sophie zit al op kdv), maar met sophie heb ik 3 maanden moeten overbruggen.
Misschien kunnen ze je straks wel alvast 1 of anderhalve dag bieden. Het is inderdaad best een gedoe. Je wilt een goede plek voor je kindje en je wilt je werk niet belasten/benadelen. En in Den Haag maar zeggen dat vrouwen moeten blijven werken.. Maar je hebt ook nog ff en misschien zijn 'de wachtenden' voor je mensen die zich ook ergens anders hebben ingeschreven en daar eeder aan de beurt zijn. En het inschrijfgeld hebben wij hier wel, ik denk om inschrijvingen op meerdere kdv tegen te gaan? Of administratiekosten? Het is hier 10 euro, du het valt hier wel mee denk ik.
Hier ging het net zo. Ik had in september al aangemeld voor juni het jaar daarop. Eerst hoorde ik heel lang niks en toen ik december zelf maar eens belde, kreeg ik te horen dat er sowieso geen plek was. Ik ben blijven bellen, een paar keer per maand, om te vragen hoe het er voor stond. Uiteindelijk kreeg ik vlak voor de bevalling te horen dat ik vanaf december een plekje kon krijgen, dus 6 maanden later dan ik wilde. Dat werd een paar weken later oktober en toen ik terugkwam van zomervakantie lag er ineens een brief dat we per 1 september terecht konden, 2 dagen later. Eerst konden we ook niet in de groep van onze keuze, maar later ineens toch weer wel. Ik hoop voor jou dat je uiteindelijk toch ook wel een plekje kunt krijgen, maar het is wel vervelend als er zo lang onzekerheid is. Bij onze oudste hadden we helemaal geen wachtlijst, ik kon toen zelfs nog vlak voordat het zo ver was van dagen wisselen. Inschrijfgeld is hier trouwens 20 euro.
Ik schreef mijn kindje in op het dagverblijf hier in de buurt (in hetzelfde gebouw als waar ik werk) toen ik 2 maanden zwanger was. Toen mijn dochter 2 jaar en 2 maanden oud was, kreeg ik bericht dat er 6 maanden later plek voor haar zou zijn..... Kinderopvang in Utrecht is een ramp!
Hier (haarlem) was het ook zo moeilijk een plek te vinden. Opgegeven bij diverse kdv, maar tot ze 1 jaar was hadden ze zeker geen plek..... nu wordt het hier opgelost doordat de opa's en oma's oppassen. Gelukkig ook een flexibele werkgever en kan ook nog 1 dag thuiswerken. Op dit moment staat onze inschrijving even op 'hold' omdat het zo (opa/oma & thuiswerken) wel prima gaat. Hier geen inschrijfgeld betaald.
Hier (Alkmaar - centrum) ook zo'n gedoe. Ik heb me in juni 2008 bij drie verschillende organisaties in de stad ingeschreven, en mijn zoontje is in december 2008 geboren. Ik had aangegeven dat ik heel flexibel was, ik wilde graag twee dagen, maar dat kon op alle dagen, alleen de donderdag moest er wel bij zitten. Ergens in september ofzo kreeg ik van een van die organisaties al een aanbod, maar dat was maar voor 1 dag vanaf juni 2009 (ik moest in maart 2009 weer beginnen met werken) en dan drie maanden later een dag erbij. En dus geen donderdag. Ik heb het aanbod laten schieten, omdat ik me nog bij twee andere organisaties had ingeschreven (een hele grote ook), dus ik ging ervan uit dat mijn kansen niet verkeken zouden zijn. Maar uiteindelijk hoorde ik in de maanden voor mijn uitgerekende datum helemaal niets. En als ik belde konden ze niets toezeggen. Ik werd er ook erg zenuwachtig van. Nadat mijn zoontje geboren werd, precies hetzelfde verhaal: ze konden niets toezeggen. Uiteindelijk heb ik mijn zoontje een half jaar naar een dorp hier in de buurt moeten brengen. Daar hadden ze toevallig wel plek, en ik kon daar heel snel terecht. Dat lukte ook omdat ik via via iemand daar kende. Ik weet niet wat ik anders had moeten doen. Vanaf afgelopen september zit hij hier in de buurt op het kdv. En twee maanden terug kreeg ik van het kdv dat mijn eerste keus was de mededeling dat ze 1 dag (...) voor me hadden. Hopeloos hier dus. Mijn tip: denk alvast na over een alternatief. Een gastouder misschien, of toch buiten Purmerend zoeken? Schrijf je anders alvast ergens anders in. Hier in de stad werd er in dezelfde periode ook een nieuw kdv geopend waar ze plek genoeg hadden. Daar had mijn zoontje ook heen gekund, maar dat was voor ons echt helemaal uit de route. Houd je ogen en oren dus open... Drama's, die kinderopvang... Maar als je dan eindelijk plek hebt: die van mij vindt het geweldig.
ga ik ook zeker doen, ben al druk aan het kijken. En dan maar rustig afwachten en vaak bellen, en hopen dat het goed komt. Teveel stress is ook weer niet goed he,
Bij mijn oudste ingeschreven toen ik 10 weken zwanger was,....ze moest voor het eerst gaan in jan. 2008. In december 2008 kregen we te horen dat er geen plaats was en ook nergens anders in de stad tot juli 2008! Grote paniek! Uiteindelijk kon het dan wel op een heel andere dag en in een heel andere vestiging... Twee weken voor de plaatsing werden we ineens gebeld dat er ergens WEL plaats was voor onze dochter op onze dag... alles dus opgelost! Twee maanden later kon ze overgeplaatst worden naar een vestiging dichterbij ons, maar we hebben haar daar gelaten. Ze had het naar haar zin.... Nu de 2e krijgt voorrang, dus dat was snel geregeld! Succes!
Hier hebben we ons ingeschreven toen ik 12 wkn zwanger was (in utrecht) wij zijn dus onlangs verhuisd naar rijswijk en mijn verlof loopt tot een einde en hebben het geluk gehad dat we ergens terecht konden voor 4 dagen... dit hadden we zeker niet verwacht aangezien we in utrecht nog steeds aan het wachten voor opvang voor 14 maart... en voor inschrijfgeld hebben wij niks hoeven betalen... eerlijk gezehct wist ik niet eens dat dat bestond... maar misschien een optie om gastouder opvang te nemen? aangezien dit ook nog eens een stuk goedkoper kan zijn
Ik heb me ingeschreven bij 4 weken zwangerschap. Bij zo'n 6 kdv's waarvan er vier 3 of meer vestigingen hebben. 1 KDV had op tijd plek, gelukkig! Ik had de moed al lang opgegeven... Een gastouder zag ik helemaal niet zitten en ik heb er heel wat tranen om gelaten. Het KDV wat hier naast de deur zit, heeft nog steeds geen plek. En we staan al 22 maanden ingeschreven...
Ik heb me vorige week ingeschreven bij 3 organisaties, maar zie het somber in. Heb 3 dagen opvang nodig vanaf half januari 2011 (eigenlijk 4 dagen, maar ik dacht, dat red ik helemaal nooit). De 1 heeft een gemiddelde wachtlijst van 12 maanden, maar dit is in heel NL, en ik woon in een nieuwbouwwijk met veel jonge gezinnen, dus zal wel langer zijn hier... De ander zit in mijn straat, maar heeft maar 6 plekken en die zitten allemaal lang en breed vol. Heel misschien dat ze in juni 2011 een plekje voor me hebben... De derde heeft meerdere vestigingen, maar heeft een wachtlijst van 2 jaar! Dus ik heb inmiddels mailtjes gestuurd naar kinderdagverblijven verder in de buurt/ander dorp met de vraag hoelang hun wachtlijst is en wat voor kans ik maak dat onze baby op tijd terecht kan. Moet nog steeds antwoord krijgen. Heb me nu ook ingeschreven bij een 4e organisatie (heeft 2 vestigingen), want kreeg van hun een mailtje dat ze geen idee hebben of ze een plek gaan hebben in februari 2011, want de planning wordt pas 4 maanden vantevoren gemaakt? Hun advies was: gewoon inschrijven. Organisatie 5 en 6 vragen allebei inschrijfgeld dat je niet terugkrijgt als ze geen plek blijken te hebben. Dus ik wil van hun eerst weten hoeveel kans ik maak, voordat ik dat geld ga betalen. Met betrekking tot keuze en kwaliteit: ik ben allang blij als ik ergens terecht kan...!
wij hadden ons bij 3 kdv's ingeschreven. Alleen ik had geen baan, hoopte er per 1-1 een te vinden. Niet gelukt. Bij de ene hadden we per 1-1 plek, maar omdat ik nog geen baan had, kwamen we weer onder aan de wachtlijst terecht. Bij de andere 2 zou het nog maanden duren. Toen vond ik toch een baan per 1-2. De andere 2 hadden nog steeds geen plek (de ene op de wo per 1 april en vr per 1 mei geloof ik) en ik had het geluk het met mijn baan en het werk van mijn man zo te kunnen regelen dat we alleen de wo & vrij opvang nodig hebben. En daar had de eerste wel plek en een week later konden we er terecht. Inschrijfgeld heb ik bij alledrie betaald, maar dat was niet zoveel, een tientje, het hoogste was geloof ik 25 euro. Daar heb ik niet zo'n problemen mee. Wij zijn wel van tevoren overal gaan kijken en hebben daarop gebaseerd bij welke we ons inschreven, zodat het ons niet uitmaakte waar we plek zouden hebben. Ben ook heel blij met welke het uiteindelijk geworden is.
Jeetje wat een problemen allemaal zeg. Ik woon ook in de randstad, Den Haag. Maar geen problemen gehad! Heb ons ingeschreven bij 16 weken zwangerschap bij de twee grootste organisaties hier. Denk dat ik 6 weken voor de bevalling al plek had. Weliwaar niet op mijn eerste keuze, maar deze toch geaccepteerd. Wel had ik geregeld dat ik op de lijst voor onze eerste keuze kon blijven. En daar was ook vrij snel plaats. Kon zelf de dagen kiezen! Ook van de andere organisatie kreeg ik bericht dat er plaats was, alleen was ik toen al bevallen. Zat nog wel in mijn verlof. Dus hier helemaal geen problemen gelukkig. Was echt heel erg verbaasd dat het zo gemakkelijk ging! Bij beide organisaties hoefden wij geen inschrijfgeld te betalen overigens.
nou ik kreeg gisteren een belletje van het kdv waar ik op de wachtlijst sta (nadat ik gemaild had en vorige week gebeld had) en ze hebben in ieder geval plek per 1 oktober voor ons kleine meisje. De maandag en de woensdag. Het liefst zou ik de maandag en de donderdag hebben, maar daarvoor moeten we nog even op plek wachten. We blijven gewoon op de wachtlijst staan voor die wisseldag en uiteraard ook nog eerder dan 1 oktober. Maar beter iets als niets!