Hele dag misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Denise12345, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 7 weken zwanger en vanaf dinsdag enorm misselijk.. Ik hoef niet over te geven, maar voel me de hele dag door beroerd. Ik sta voor de klas en merk dat ik dat op het moment nauwelijks trek. Is het verstandig om contact op te nemen met de dokter voor medicatie? Of raden jullie aan dit niet te doen..

Alvast bedankt!

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Je kunt het altijd proberen, toch? Ga er niet teveel van uit dat het werkt, want hier deed het nooit wat en heb dat vaker gehoord, dat is dan best een teleurstelling. Sterkte!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je alle reguliere tips al geprobeerd zoals elke twee uur (of elk uur) iets kleins eten, pepermuntjes, iets eten voor het opstaan? (Ik ging S nachts m'n bed uit om wat te drinken en eten anders kwam ik echt de dag niet door) als dat niet voldoende helpt kan je inderdaad medicatie vragen maar je zou ook acupunctuur of homeopathie kunnen proberen. Het is heel vervelend, ik werkte in de verpleging en was ook de eerste 20 weken heel de dag misselijk.

4. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Heel zwaar die periode van misselijkheid. Er is niet altijd veel aan te doen... Maar op je werk is het extra zwaar denk ik. Heb je daar al verteld over je zwangerschap? Anders zou ik toch even iemand in vertrouwen nemen. Als bv je directeur en collega's het weten zou je tijdelijk wat vroeger naar huis kunnen of vaker tussendoor wat eten zonder dat iemand er raar van op kijkt. Ik zat zo vaak met m'n toastjes op t schoolplein :D
    Veel sterkte!

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    inderdaad elke keer wat kleins eten werkt super!
    Bij mij hielp het heel erg om op zo'n zuigsnoepje te zuigen.
    Van pepermunt werd ik alleen maar misselijker. ;)
    Je maag moet nl. niet te leeg raken. Tja bij de 1 werkt medicatie wel bij de ander niet.
    Sterkte! Hopelijk is het tijdelijk bij je

6. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Ik eet voordat ik opsta al wat, tussen de lesuren door eet ik ook snel een cracker. Helpt miss een kwartiertje, daarna voel ik me weer misselijk..
    Heb al seabands gehaald, maar lijkt ook niet echt te helpen. Snoepjes geprobeerd en dat hielp 1 dag, word ik nu alleen maar misselijker van:(
    Heb het nog niet aan collega's verteld, wil graag wachten tot de 1e echo, die is over 2 weken. Denk er nu echt aan om me ziek te melden, dus toch de dokter maar even bellen denk ik..

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hier ook sinds vrijdag heel misselijk heel de dag door, ik probeer toch steedskleine tussendoortjes te eten, en hopen dat deze weken snel voorbij gaan...

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Inderdaad even de huisarts contacten.

9. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Ha Denise

Vervelend zeg die bijkomende kwaaltjes.
    Hier ook vanaf 6 weken misselijk en eerst zonder overgeven maar na de 6e week werd het ook meerdere keren overgeven, uiteindelijk 8x per dag dus toen de huisarts gebeld en gevraagd wat er mogelijk is.
    Inmiddels.sinds 1,5 week Emasafene Zetpillen en die werken bij mij heel erg goed.
    Ik ben heel weinig tot niet misselijk als ze ingewerkt zijn. Soms.nog 1 keer.pe.dag ivergeven.
    Wel elk uur wat blijven eten dat vult!
    Ik.hoop dat jou het ook.goed helpt! Ik werk weer alle dagen!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je er al over denkt om je ziek te melden zou ik zeker de huisarts benaderen. Die kan idd emesafene (en als dat niet veel doet primperan) voorschrijven. Het is vooral zaak om goed op te letten dat je ondanks de misselijkheid wel genoeg drinkt. Qua eten werkt het het beste om die dingen te eten die je nog aanstaan, ook al is het raar of niet de gezondste keuze. Juist vettigere/zwaardere dingen vallen vaak goed bij vrouwen met zwangerschapsmisselijkheid en dat gaat eigenlijk tegen het normale misselijkheidsadvies in.

Deel Deze Pagina