raar om geld te vragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door prisje22, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna28

Luna28 Niet meer actief

#21 Luna28, 28 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2015
    Ik vind het wel raar. Ik ben zelf mee geweest als model, een vriendin deed de opleiding nagelstyliste en dan ga je dus mee naar een les. Was overigens niet al in les 1.
    In haar eigen tijd heeft ze ze er later weer afgehaald voor me. Ik heb haar nooit geld gegeven en zij heeft er ook nooit om gevraagd. Het is een investering die je zelf doet.

Even ter vergelijking: ik doe nu allerlei workshops fotografie en voor de opbouw van mijn portfolio en om te oefenen doe ik gratis fotoshoots en de leukste foto's bewerk ik en ontvangen ze als dank. Kost me zo een ochtend foto's maken en oppas voor m'n kinderen. Ik mag dan de foto's gebruiken voor m'n portfolio en promotie.

Kijk, komen ze terug dan ga ik wel geld vragen natuurlijk.

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dat je vergoeding vraagt voor de materialen vind ik wel oke. Ben je vergevorderd maar nog in de leer mag je best een extraatje vragen :)

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dan krijg je ook een stage vergoeding (heb ik tenminste wel altijd gehad).
    Ik vind het niet raar, alleen de bedragen (geen idee wat normaal is) moeten wel duidelijk verschillen met die van een professional.
    Het scheelt ook heel veel of je je nagels laat doen om iemand te helpen of dat het model gaat omdat ze zelf gewoon haar nagels gedaan wil hebben.

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben mee geweest met een vriendin die een model nodig had voor de nagels.
    Ik heb niks hoeven te betalen. Ze zei, ik wil die opleiding doen en ik wil graag slagen. Daar hoef jij toch niet voor te betalen?

Dus hier niks betaald :D

5. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik heb voor mijn stages idd ook niets gehad (zorg)

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik vind het vreemd om geld te vragen.
    Ik zit op een weggeefhoek op facebook en kom regelmatig aanvragen tegen voor kappersmodellen en die vragen daar ook geen geld voor. En ook daar wordt materiaal gebruikt.

Als er geld voor gevraagd zou worden zou ik het niet doen

7. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ja ik vind het raar om er geld voor te vragen, model stelt nagels tot beschikking en loopt daar ook risico mee.

8. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou geen geld vragen. Het is hun keuze om deze opleiding te doen vind ik.

Maar de opmerking dat je voor 10 of 20 dat ook voor dit geld bij een prof kan doen klopt ook niet. Daar betaal je wel iets meer....

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zie op fb ook geregeld oproepjes voor modellen. Kost nooit wat. Ik ga voor mijn eigen nagels naar een meid die pas haar diploma heeft. Zij vraagt nu nog relatief laag bedrag, naarmate ze straks meer ervaring krijgt zal het meer worden. Maakt mij niet uit, ze levert super werk af.

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb tijdens mijn cursus niks gevraagd aan mijn modellen. Ook niet over nagedacht eerlijk gezegd. Natuurlijk investeer je materiaal, maar zoals al gezegd de modellen investeren hun vrije tijd.

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik vind het niet raar om er geld voor te vragen, maar niet meer dan materiaalkosten. Beide partijen hebben er zo hun geld uit en beide hebben er wat aan. De 1 ervaring en de ander nette nagels. Win-win dus.

12. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik ben weleens als 'model' meegeweest naar de kapsalon waar mijn zus werkte, en hoefde daar nooit voor te betalen, of het nu knippen was of kleuren, het maakte niet uit.

Dus ik ben dit niet gewend, maar geen idee hoe dit bij andere kapsalons of in dit geval nagelstylistes gaat.

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik vind het raar ja. Als ik ervoor betaal wil ik ook dat t goed gebeurd. Zij willen oefenen, ze kunnen ook blij zijn dat ze modelen hebben die riskeren dat hun nagels verpest worden.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb vndaag ook z'n oproepje gezien😂 moest gelijk aan dit topic denken..

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou er niet voor betalen.

Maar het is heel simpel, als beide partijen het er van te voren over eens zijn wat het gaat kosten, dan is het prima, of dat nou 1, 10 of 100 euro zou zijn.

16. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Hahaha wat vroeg diegene er voor

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

20€ via een facebookhoekje

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    € 5,- misschien, maar zeker gen € 10,- of meer.

Deel Deze Pagina