Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden na de bevalling van ons dochtertje een mirena spiraal genomen. Ik heb een hekel aan de pil en t was nog eens makkelijk ook. Nu bleef ik 6 maanden lang bloedingen houden, ondragelijke buikpijn en bleek dus dat mn baarmoeder de mirena spiraal eruit aan t werken was. Nu heb ik daarna de pil weer genomen omdat we daar advies voor kregen. In Mei willen we weer starten voor een 2e kindje. Ik heb nog voor 2 maanden de pil en zou liefst daarna weer een spiraal nemen tot Mei. Zijn er damens die ervaring hebben met een spiraal terug te plaatsen nadat de vorige keer hij er door t lichaam zelf uit is gekomen?
Ik zou voor die 3 maanden geen spiraal meer nemen. Waarom dan nog? In het 'ergste' geval ben je 3 maanden eerder zwanger. Kan dat niet?
ik begrijp het ook niet.. als je dan echt pas in mei er weer voor wil gaan zou ik een extra doosje van de pil ophalen ipv een gyn of ha 2x aan je te laten friemelen met de kans op dezelfde klachten als die je al had.. weet niet hoe het zit met de eigen bijdrage voor een spiraaltje maar de pil lijkt me ook goedkoper.
Aangezien een lichaam 3-6 maanden nodig heeft om te wennen aan een spiraal, lijkt me dit een erg vreemde (en dure! een spiraal + plaatsing kost al snel 200-300 euro, tegenover een paar tientjes voor een half jaar pil) keuze als je op zo'n korte termijn toch weer zwanger zou willen worden. Wat betreft je vraag of je na een 'vervelende' spiraal ervaring daarna weer een goede kan hebben, volgens mij kan dat. Kans lijkt me wel iets kleiner.
hoor dat bij sommigen hij dan grotere kans op uitstoten heeft... ik moest 162 euro betalen... om dit nu voor een paar maanden te doen? waarom dan niet nog een keer de pil halen? of de nuvaring voor die periode?
Ik zou het voor die paar maandjes ook niet doen! Zal ook worden afgeraden denk ik. Ze zeggen dat je dat ding toch wel een jaar "moet" laten zitten. Maar bij de eerste mirena heb ik ook lang tussentijds bloedverlies gehad. Oud bloed was het en niet veel, maar fijn is anders. Vlak voordat ik m eruit liet halen, was het bloedverlies gestopt. Heeft al met al wel een jaar geduurd denk ik. Na de geboorte van mn zoontje weer eentje laten plaatsen en niks aan de hand!! Werd wel elke maand een iets pietsje ongesteld en de eerste eisprongen die ik had deden best pijn, maar prima bevallen
Ik heb nooit iets hoeven betalen voor mn spiraal .. nooit een rekening van gehad of iets (heel gek dan) vandaar dat ik er vrij makkelijk over dacht .. hahahaha #oeps! Nee dan pak ik gewoon lekker mm pilletje!
dan heb je geluk gehad met je verzekering. ik heb hier 200 euro per jaar aan anticonceptie... maar eerlijk, de eerste maanden na een spiraal kun je ook veel bloedingen en ellende hebben. ik zou het lekker laten