'Raar', onrustig drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maja82, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zoontje is nu bijna 12 weken oud en drinkt de laatste dagen erg onrustig. Hij hapt om vervolgens zijn hoofd weer weg te draaien. Hij drinkt een stuk minder en korter dan normaal. Ook is hij snel geprikkeld en boos. Zo ken ik hem niet!
    Moet zeggen dat hij het erg druk heeft met zijn handjes en omgeving en onrustig slaapt dus vermoed ook een sprongetje.
    Maar heeft het drinkgedrag daar ook mee te maken? Herkenbaar voor iemand?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ja, herkenbaar voor mij! mijn zoontje is ook bijna 12 weken!
    Hij is zo met zn handjes bezig; hij draait z'n hoofdje van de borst en stopt dan snel een knuistje erin! Knuistjes zijn lekkerder dan borst!:(
    Ik denk ook een sprongetje; hij wil vaker drinken, maar drinkt dan slecht en ongeconcentreerd en is steeds aan het "spelen"

3. fafje

fafje Niet meer actief

spruw?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik dacht ook direct aan spruw? Heb je last van je tepels? Heeft je kindje een witte aanslag in zijn mondje?

5. fafje

fafje Niet meer actief

kan zijn dat jij niks voelt...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ja, of dat er geen witte aanslag te zien is hoor, maar het gaat me er even om erachter te komen of er nog meer punten zijn waarom er met spruw rekening moet worden gehouden. Klakt je kindje ook met zijn tongetje?

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk eigenlijk geen spruw.. Hij heeft eerder spruw gehad en had toen een witte aanslag, nu niet. Ik heb nergens last van en hij klakt ook niet bij het drinken.
    Zijn er nog meer aanwijzingen voor spruw?
    Hij wil wel een speen en sabbelt constant op zijn handjes.

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier was dat ook zo, maar waarom weet ik niet. Wij hadden ook geen spruw ofzo. Soms was het om de TSR op te wekken, die niet meer zo spontaan kwam als eerst. Vaak heb je minder volle borsten rond 3 maanden en moeten ze iets meer moeite doen. Hier ging het iig vanzelf over.

9. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Hier is het ook zo, meestal als hij erg moe is..
    Ik leg hem dan even weg in de box en probeer het 5 minuten later gewoon opnieuw, meestal helpt dit wel.

10. fafje

fafje Niet meer actief

tsr probleempje had ik vorige week een hele tijd...dan lette ik even niet op en dahct dat hij dronk..pff kwma geen druppel uit...of alleen voormelk...hij werd helemaal boos :$

nu heb een neusspray werkt perfect

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik dacht meteen dat misschien je toeschietreflex hem te lang duurde..

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde probleem gehad, bij ons kwam het door een trage toeschietreflex mede veroorzaakt door een productiedip.

13. fafje

fafje Niet meer actief

dus dat is de oorzaak van een trage toeschietreflex...vroeg me telkens af waardoor dat kon komen...maar had idd 2 weken terug een dip...die nu langzaam aan weer goed komt

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, zit even te denken of het te maken heeft met hem toeschietreflex.. Bij 1 borst komt die wat later en moet zeggen dat hij dan redelijk geduldig blijft 'kauwen' tot de toeschietreflex komt. Af en toe een teleurgesteld piepje maar hij wordt niet echt boos.
    Het kan wel eens met vermoeidheid te maken hebben idd. Of dat er juist melk uitkomt terwijl hij gewoon lekker wil sabbelen omdat hij moe is en eigenlijk geen honger heeft. Zoiets. Want als hij zo onrustig is valt hij meestal daarna ook wel in slaap.
    Maar dat wegdraaien van zijn hoofd vind ik toch gek. Zal nog eens goed op gaan letten wat het precies zou kunnen zijn.

Deel Deze Pagina