regelmaat in bv??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door winniethepoeh, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Hey

dit is ff iets wat ik me nu al afvraag.

Ik ga straks bv geven, als alles goedgaat met beeb. Maar ik studeer nog. Nu lijkt het me wel handig dat manlief ook af en toe een fles kan gaan geven, als ik aan het studeren ben, al dan niet thuis. Ik zal helaas vrij snel na de bevalling alweer aan de bak moeten ivm tentamens (echt niet mogelijk om deze niet te doen).
    Nu weet ik uit ervaring van vriendinnen die kv geven dat die er vrij snel na de bevalling al een regelmaat in hebben.
    Is dit ook mogelijk met bv? evt. door regelmatig vanaf het begin al een afgekolfde fles aan te gaan bieden.

Ik wou echt dat ik de luxe had om na de bevalling 3 maanden de tijd te hebben om de bv op verzoek te geven, maar dat gaat echt niet lukken :(

ik wil echt heeeeeeel graag bv gaan geven en hoop echt dat het allemaal gaat lukken

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je kunt BV op schema geven, maar wat dat met je productie doet dat weet ik niet. Het beste is op verzoek, maar wat niet kan dat kan niet.
    Ik vraag me alleen af waarom dat niet zou kunnen. Waar is je kindje als jij naar school gaat? Er is toch altijd iemand bij die gewoon een flesje BV kan geven zodra je kindje honger heeft ipv als het tijd is?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eens met Duchess: een flesje kun je toch net zo goed op verzoek geven?

Je zult merken dat er uiteindelijk wel een soort van schema in de voedingen komt door je kindje, maar in het begin is dit meestal niet het geval.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb dat bij Isabella wel gedaan. Ik studeerde ook nog dus had ik ook geen keus.

Tussen de 2 en de 3 maanden ging dat goed. Maar vanaf 3,5 maand ging mijn BV achteruit.

Toen ben ik gestopt en KV gaan geven ( met 4 maanden, want eerst de vriezer nog leeggemaakt)

Dus het kan wel. maar het kan wel funest zijn voor je productie.

Maar nu bij Julian zou het denk ik niet kunnen. Hij is echt hongerig en wil veel en vaak eten. Als ik 200 cc kolf dan drinkt hij dat op en wil dan nog aan de borst. :D

Ik denk dat je na de 10 weken verlof moet kijken hoe je kindje is.

Maar ik zou het in elk geval altijd proberen.

5. winniethepoeh

het punt is dat de tentamens al in mijn verlof zijn. Ik heb uitgaande van op tijd bevallen, 6weken daarna tentamens.
    Als ik die tentamens niet maak, mag ik niet herkansen en dan is de studie voorbij...en moet ik ongeveer 20.000 terug betalen en laat ik dat nu eens niet hebben liggen...

was natuurlijk nooit aan de studie begonnen als ik wist dat we nu zwanger zouden zijn... maarja het lukte toch op de natuurlijke manier, terwijl we hadden gezegd dat we pas over 2 jaar de medisch molen in zouden gaan ivm deze studie die op mijn pad kwam....

maar ik zou dus wel vanaf het begin kunnen gaan kolven? en dan doorelkaar geven? dus als ik dan thuis ben, lekker bij mama en anders bij papa of oma (mijn moeder werkt niet en komt oppassen als mijn man niet thuis kan zijn. Hij heeft al met zijn baas overlegd en is die tentamenperiode zoveel mogelijk vrij). Dus kindje wordt niet weggebracht voor de 1 sept.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Tja, ideaal is het niet en je kunt beter ook niet met een flesje beginnen met 4-6 weken, maar nood breekt wet.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je per se of schema wilt voeden? Je kunt toch gewoon op verzoek voeden en zorgen dat er een flesje gekolfde melk voor je kindje klaarstaat als je weg bent? Tentamens duren vaak ook niet de gehele dag.

En als je aan het leren bent kun je bijvoorbeeld ergens anders gaan zitten en dat iemand dan je babytje even komt brengen als het wil drinken.

Vind het trouwens super goed van je dat er nu al zo mee bezig bent en het toch gaat proberen.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik snap het idd ook niet helemaal waarom je dan niet op verzoek kunt voeden?

8. fafje

fafje Niet meer actief

maar is dat eigenlijk mogelijk een baby vanaf geboorte fles en borst te leren, nee toch ?...stel baby leert borst en kort daarna fles...kan ie borst gaan weigeren..of andersom..? of begrijp ik t verkeerd

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kan...
    Mijn dochter heeft eerst 4 weken de fles gehad en daarna de borst. Kan wel goed gaan. Maar er is een kans dat er speen/tepelverwarring ontstaat. Maarja wat niet anders kan, kan niet. :)

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn zus voed 5 maanden en vrijwel op schema. Maar de kleine huilde overdag wel erg veel. (Was een pittig ding zei het CB maar goed ;))

11. fafje

fafje Niet meer actief

van de honger neem ik aan??:$

12. kiddie

kiddie Niet meer actief

Heb ik altijd gedacht ja, maar volgens haar wilde ze niet.. Nog steeds twijfels bij. het huilen is nu over. Alleen even mopperen in bed.

13. winniethepoeh

nou het hoeft echt niet compleet op schema natuurlijk. Maar als ik net aan het leren ben en mijn baby komt om het half uur is dat natuurlijk niet echt handig.
    Dan denk ik dat soms 1 volle fles ff wat handiger is dan lekker aan mama's tepel zuigen. En 's nachts mag natuurlijk ook gewoon lekker bij mama gelegen worden. dus denk ik dat die zuigbehoeftes wel in orde komen.

Ik ben ook gewoon iemand die altijd alles op schema doet hoor haha

Het is gewoon dat enige regelmaat wel handig zou zijn...

14. winniethepoeh

we hebben van half 4 tot 6 tentamens en dan weer van 7 tot half 10, dus best wel lang.... Ik doe de opleiding versneld

Deel Deze Pagina