Wasmachine vraagje

Discussion in 'De lounge' started by maartje84, Jul 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien dat iemand van jullie het weet of anders iemand die een man heeft die het weet???

Mijn wasmachine (Siemens) hebben we al wat jaartjes. Prima ding en doet wat het moet doen. Alleen de laatste weken maakt hij soms ineens gaten in de was. Ik dacht eerst dat het gewoon slijtage was in oude handdoeken en doekjes maar nu heb ik het ook in een hartstikke nieuwe shirtje van mijn zoontjes aangetroffen en in een oerlelijke maar door dochterlief zo gewaardeerde Frozen nachtjapon die ook nog best nieuw is (geen Primark spul dus niet dat de gaten er spontaan in horen te komen). Kortom: het moet echt door m'n wasmachine komen.

Manlief heeft net als ik in de trommel gevoeld en we voelen niets scherps.
    Maar waar oh waar komen die gaten dan vandaan? :(
    De gaten zien er uit als soort van door de muizen aangevreten. Maar we hebben geen muizen!

Ik durf nu gewoon niet eens de wasmachine aan te zetten, ben bang dat 'ie nog meer kapotmaakt.

Iemand tips? (En het liefst niet de tip om een nieuwe wasmachine te moeten kopen ;))
    Of is hier iemand met een man die toevallig verstand van wasmachines heeft?

PS: ik draag al een paar maand ivm BV geen beugelbh's dus er kan geen verdwaalde beugel in zitten.

2. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Is je rubber misschien kapot of zit hij niet goed?

3. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik heb dat ook wel eens gehad. Heb je de kleding die je hebt gewassen al gecontroleerd? Ook ritsjes, puntige knopen ed kunnen met snelheid van de wasmachine andere kleding beschadigen
    Als t echt flinke gaten zijn, hmm dan weet ik t niet

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Geen motten in de kledingkasten misschien? Misschien even een tijdje alle kledingstukken goed controleren op gaatjes voordat ze gaat wassen?

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt voor jullie snelle reacties.
    Ik ben direct het rubber gaan controleren en wat blijkt? Er zit een klein scheurtje in het rubber! Raar dat ik dat nog niet eerder heb gezien want ik controleer elke keer na het verwijderen van het wasgoed uit de wasmachine of er geen babysokjes in achter zijn gebleven. Maar ik heb dat nog nooit eerder gevoeld.
    Het is maar een klein scheurtje, zou die die gaten veroorzaakt kunnen hebben? Ik ga morgen direct een nieuw rubber bestellen, hopelijk is het daarmee verholpen???

Wbt scherpe dingen: ik controleer altijd zakken en doe altijd ritsen dicht. En bij mijn handdoeken/nachtponnen/ondergoed was doe ik nooit spijkerbroeken bij. Wel manlief zijn sportkleding maar die hebben hele soepele zachte ritsjes.

Btw! Ineens bedenk ik me dat echt de laatste weken ook heel veel van mijn onderbroeken stuk zijn gegaan. Elke keer als ik een schone aan wilde doen zat op dezelfde plek 1 gat. Manlief pestte mij daar mee en ik begreep het totaal niet. Maar dat is naw dan ook door de wasmachine gekomen...

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De vorige foto betrof een vaatdoekje. Die was echt nog heel toen die de was inging. Bij deze post een foto van de frozen pyama..

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En nog een foto van de pyama...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Oh jeetje dat is wel heel ernstig! Denk inderdaad toch dat rubber, daar blijft het denk ik achter hangen en dan weer losgetrokken waardoor er gaten ontstaan.

9. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja dat kom idd door het rubber, heb het zelf ook gehad!

10. my1969

my1969 Actief lid

Aug 26, 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Owwww, ziet erg ernstig uit, je zou haast denken dat muizen hebben zitten vreten. Hopelijk is het door een nieuwe rubber opgelost.

Erg zonde van je kleding, vooral die frozen nachtjapon.

11. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Yupp dat komt idd door het manchet (rubber)
    Deze is eenvoudig ook zelf te monteren hoor!
    Als je maar zorg dat het uitsteeksel van het manchet precies bij het pijltje komt (bij de trommel)

Share This Page