Raar pijnlijk onderhuidse bult op voet

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Geen ei ofzo... het lijkt steeds een ophoping van vocht en het is dan ook weg te wrijven. Het is wat gevoelig in de spier/pees/?? Alsof ik een blessure heb. Een die je dus wel voelt, maar het lopen niet onmogelijk maakt.

Het zit op de wreef en als je lijn zou volgen, zit het precies tussen de "middelteen en de ringteen" (weet even niet hoe anders te omschrijven) en dan vanaf de aanzet van je tenen zo'n tien centimeter naar boven, dus nog voor de enkel. Het hoopt dus op, ik wrijf m weg en dan blijft ie ook wel weer even weg. Maar gisteren was het er weer, na een dag op hakken lopen. En vanmiddag weer terug omdat de rand van mijn birckenstock erop drukte? Geen idee.

Ik vind het gek en een beetje eng. Heb ik een soort van ontsteking? Ik plas verder prima (ivm vocht wellicht), het is geen olifantenvoet ofzo. Niet rood, niet warm volgens mij. Maar wel wat branderig. Kan dit komen door verkeerde schoenen? Ik loop door de week op hakken (mag geen slippers o.i.d. dragen op mijn werk.. echt niet, zelfs geen gympen die netjes zijn) en ik ben bang dat ik hierdoor een blessure heb opgelopen. Mede doordat ik ook niet echt een licht gewicht ben en mijn voeten dus al behoorlijk te verduren krijgen.

Iemand enig idee?

2. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Hier een reactie van een podotherapeut. Het is natuurlijk wat lastig te bepalen als ik je vet niet in het echt kan zien maar een paar vraagjes.

Heb je ook last van tintelende tenen? Zo ja welke?
    Als je er niet op duwt is het an ook pijnlijk?
    Is het ook rood en warm?
    Hoe is het als je s ochtends uit bed stapt?

Het kan een ontsteking zijn, of een zenuwbeknelling. Als je er alleen maar last van hebt na het dragen van haken, heeft het waarschijnlijk met een overbelasting te maan. Echter al het ook rood en warm in (ontstekingsverschijnselen) zou ik er altijd voor kiezen om even naar de huisarts te aan, of beter nog naar de plaatselijke podotherapeut.

Succes.

3. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Ow sortie, je had al gezegd dat het niet rood en warm was. Dan denk ik da het een overbelasting is van een spier of pees. Ik zou even een tijdje de hakken laten staan en anders alsnog naar de podotherapeut.

Succes.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dank je wel Blisskarin!! Het stelt me enorm gerust te weten dat het inderdaad is wat ik al dacht. Mijn baas kan de pot nu op; als ik een afspraak heb, trek ik wel keurige schoenen aan en verder gewoon makkelijke schoenen. Ik heb ook platvoeten en toevallig dacht ik laatst aan het idee; tijd voor een podotherapeut. Dank je wel!

5. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Of een peesknobbel. Beschrijving lijkt er erg veel op.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Google eens op ganglion? Is dat het?

Deel Deze Pagina