hoge koorts en hittegolf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kache, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Getsie, uitgerekend nu heeft mijn peutertje uit het niets hoge koorts.

Net 40.4 graden :$... heb haar nu paracetamol gegeven. Bied haar veel drinken aan, maar ze is nog niet zo geïnteresseerd. Heeft vandaag met moeite 1,5 beker op. Zal de plasluiers in de gaten houden.

Is er nog anders/speciaals dat ik kan doen in deze tropische omstandigheden?

(zweet me een ongeluk, ze wil bijna alleen maar op schoot en ze is zoooo warm... pfff)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook eentje die sinds vorig weekend volop koorts heeft. Niet handig met dit weer.

KA raadde aan haar toch buiten in een badje te zetten, in de schaduw en uit de wind natuurlijk. Dat helpt om de temperatuur onder controle te houden.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Samen in een bad gaan zitten om af te koelen?

Sterkte en beterschap!

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    En vochtrijk eten? Ijsje, watermeloen, komkommertjes... Wil ook nog wel eens helpen om de vochtbalans op peil te houden. Sterkte ermee!

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    - Koelen d.m.v. natte koude lappen/washandjes of koel badje
    - Andere koude dingen aanbieden: appelmoes, ijs, favoriete limonade etc.
    - Paracetamol prefentief geven, dus zodra ze volgende dosis mag weer geven. Anders gaat temp teveel schommelen.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tips die ik (gisteren) kreeg van de arts toen mijn dochter oververhit was:
    - dochter naar koele plek brengen;
    - onder een koude/lauwe douche zetten (niet ijskoud);
    - koelen met natte doeken, bijvoorbeeld hydrofieldoeken onder de koude kraan houden, iets uitwringen en dan over het lichaam draperen, vergeet hals/nek en hoofd niet;
    - op dezelfde manier: sokken nat maken met koud water en over de voeten aantrekken;
    - zorg dat ze goed drinkt, als ze dat niet wil biedt haar dan alternatieven aan zoals een ijsje of fruit, zo krijgt ze toch wat vocht binnen;
    - ORS geven (als je dat in huis hebt, zo niet: laat haar dan iets zouts eten/drinken, bijvoorbeeld chips of bouillon).

Verder goed in de gaten houden of er iets verandert in haar bewustzijn. Als je merkt dat ze wat suffig wordt, direct de huisarts bellen.

Heeft ze verder nog klachten? Hoofdpijn, misselijkheid, braken? Ook dan de huisarts bellen.

7. misa

misa Niet meer actief

Wat sneu! En heel onhandig. Ik zou ook denken aan natte lappen, ijsjes, zoete ranja of desnoods een pakje drinken als ze dat wel drinkt. Bij ziekte is het niet anders...!

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Paracetamol werkt als een tierelier. Ze zit naast me te kleuren (met praatjes :p) en heeft goede plasluiers. Heb nog niet opnieuw gemeten maar ze voelt aanzienlijk koeler aan. Flinke beker sap gehad en wilde ook koekje, daarna nog crackers :D...

Wat ze heeft, geen idee. Weer een of ander virusje te pakken?

Bedankt voor de tips. Vanavond een paracetamol voor het slapen gaan en dan zien we wel weer...

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Kache, mijn dochter had dat gisteren. Echt gloeiend heet ja, zo sneu! Maar idd dezelfde tips als hier boven. Als je pcm geeft wel inderdaad dan blijven geven (tegen idd schommeling temp). Zoute chips nam dl hier wel, ors kreeg ik er met geen mogelijkheid in. Ik heb allemaal bakken met water neergezet in de schaduw en lekker erin spelen en koude lap in haar nek, hoedje nat gemaakt en op haar hoofd, ijsje gegeven enz. Met naar bed gaan was haar temp al gezakt naar 38.1 en vandaag is het helemaal goed gelukkig! Sterkte ermee!

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Jammer, pcm raakte na 5 uur uitgewerkt (terwijl ze officieel maar 3 keer per 24 uur mag, had eigenlijk nog niet bedacht een nieuwe te geven), opeens in een 20-tal min stort ze weer in, begint te gloeien en zat weer op de 40 graden... Voor zover temperatuur schommelingen tegen gaan ;)...
    (ze wilde overigens niets weten van natte doekjes, sokjes e.d. 'nat! nat!' kwam ze klagen, ha ha, daar houdt ze niet van...)

Nou ja, met pcm naar bed, een uur later uiteraard drijfnat van het zweet (omdat pcm werkt), maar nu slaapt ze toch. Arm frummeltje. Laten we maar hopen kort, maar krachtig.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Beterschap! Dl heeft ook koorts sinds gisteren. Ze stort eigenlijk 's ochtends meteen al in. Wil niet slapen maar krijst bij alles, dus we gaan er maar op uit met haar.'s middags wil ze dan wel slapen. Nat of droog maakt haar niet meer uit, ze eet ook alles wat ik haar voor hou (uniek). Hebben gister 's ochtends op het strand gezeten onder parasol met bakken zeewater etc., dat ging nog wel. Vanochtend maar naar winkelcentrum met airco gegaan, ijs gegeten en een tijdje bij de wasbak gezeten met een waterspeelmolentje. Wel sneu met dat warme weer. (je kan mij inmiddels ook opvegen)

Deel Deze Pagina