... was de vraag die ik mij stelde vanochtend, toen ik in de spiegel keek. Ik ben nu net 6 weken zwanger en a.s. zaterdag krijgen we onze eerste echo (spannend, spannend! ). Maar... man keek dit weekend naar mijn buik en wenste mij veel succes met het voornemen het nu pas echt met 12 weken te vertellen. De eerste keer kon ik het niet geheim houden vanwege de medische molen en nu wil ik echt graag gaan voor het schock - effect. Ik heb nu een wijde blouse aan maar toch tikt mijn buik er al tegenaan. Nu zou iedereen denken dat er een kilo of twee bij is gekomen, maar over twee weken kan de buik er ineens heel 'zwanger' uitzien. Bij mijn dochter was het ook al vrij gauw te zien, dus ik denk dat ik mijn voornemen om tot 12 weken te wachten moet gaan herzien. Wie herkent het, wat deed je, wat deed je niet? Wachtte je een speciaal onderzoek/echo af? Nam je iemand in vertrouwen? Ik hoop op goede tips!
Hier ook last van gehad mijn voordeel was de winter, dikke truien maar in de zomer word dat toch lastiger 🙈 Misschien toch overwegen om het iets eerder te vertellen? En anders wijde shirts dragen ?? 😋
Hier ook snel (5 weken) een mega buik dus veel wijde kleding aan. En ik had het geluk dat we toen een week op vakantie waren. 4 dagen na thuiskomst had ik de echo (7+3) en 2 dagen daarna iedereen verteld Het was gewoon niet langer voor me te houden. Dit was met 8+5 weken. View attachment 465068
Mijn ervaring is dat je het zelf altijd sneller ziet dan je omgeving. Hoeveel niet zwangere vrouwen hebben niet een klein buikje? Best veel! Ik denk hoe minder je er zelf op let, hoe minder je omgeving erop let.
Ik heb nu mijn doos met positiekleding van zolder gehaald en de blouses er uit gehaald die ik in het begin droeg en net na de bevalling. Nu maar hopen dat niemand ze herkent van destijds. Ook was ik aan het overwegen mijn ouders en broers het te vertellen na de echo zaterdag. Maar collega's... wanneer krijg je doorgaans een tweede echo? Met 12 weken toch pas?
Bij mij was het ook heel vroeg zichtbaar. Ik zag mensen wel kijken maar ze vroegen niks. Kon net zo goed gewoon wat aangekomen zijn. Zou lullig zijn als je dan vraagt of iemand zwanger is en het is niet zo Ik heb ze lekker laten kijken en gissen, toen we de 12 weken gered hadden heb ik het verteld.
Hier ook al een dikke buik, vandaag precies 6 weken. Geen idee hoe ik nog moet verbergen. Ik weet wel van de zwangerschap van mijn dochter dan het met 10 weken weer wat minder opgeblazen werd. Als mensen het vragen, zeg ik dat ik nog niet van mijn zwangerschapsbuik af ben (dochter is bijna 8 maanden). Tot die tijd wijde shirts.. al voel ik me daar wat ongemakkelijk in.
Ik heb het ook gelijk na de eerste echo bekend gemaakt (ongeveer 8 weken) was gewoon niet te doen. Mijn buik was gewoon al te goed zichtbaar. Maar ook toen nog wel het shock moment
Ik heb het onze ouders, zussen en beste vrienden meteen verteld. Mijn buik was ook mega. Deze is trouwens niet minder geworden zoals sommige zeggen nadat je darmen rustig worden. Ik ben gewoon iemand die een flinke zwangerschapsbuik heeft (had voor de zwangerschap geen buik) de rest durfde het niet te vragen dus die heb ik het met 12 weken vertelt. Ik merk zelfs nu nog dat er altijd mensen zijn die er niets over durven te zeggen omdat ze bsng zijn dat je gewoon "dikker" ben geworden. Stom vind ik want vind het toch een verschil! Maar ik wil dan ook graag dat iedereen het ziet
Bij ons wist iedereen in de naaste omgeving (ouders/collega's) het beide keren meteen na de test, vanwege ons medische traject. Maar los daarvan, deze keer had ik het ook echt niet tot 12 weken stil kunnen houden, want vanaf 8 weken moesten de positiebroeken al uit de kast