Hoi dames, Mijn dochtertje heeft verborgen reflux en krijgt hier sinds een week zantac voor. Sinds dinsdag krijgt ze ook na elke voeding 1ml gaviscon. Gisteren heeft ze de heel de dag geslapen en heb ik haar verder niet meer gehoord, voorheen was het altijd krijsen. Dinsdag heeft ze nog van 12 tot 12 savonds gehuild. Gisteren gaf k haar de laatste voeding en tijd rechtop gehouden, daarna wilde k haar inbakeren en toen k dit had gedaan en weer eventjes rechtop zette liet ze een flinke boer en spuugde ze. Ik vond het spuug wel raar, waren soort van brokken maar kon ze wel uitvegen met mijn vinger. Wat vinden jullie? Gisterochtend nog contact met kinderarts gehad omdat ze Dinsdag zo huilde maar die zei dat ze niet meer kunnen doen aan de reflux en ze voldoet aan de kenmerken van de huilbaby. Vond dit nogal lekker makkelijk afgedaan met u heeft een huilbaby. Haar flesjes drinkt ze wel netjes leeg. Iemand ervaringen met dit soort spuug, is dit normaal? Groetjes
Zulk spuug geeft mijn dochtertje ook wel eens op (reflux baby maar geen medicatie) Soms net water met alleen dit soort brokjes erin. Raar ziet het er soms wel uit maar heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt. Ze heeft er niks van. Zal met de vordering van de vertering te maken hebben denk ik zelf. Hoop dat het positieve beeld van gisteren wel voortzet. Dát huilen sloopt je natuurlijk!
Heb het ook laten zien aan de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau en die zegt dat het spuug is van half verteerd voedsel in de maag en dus niks raars is. Vandaag helaas weer een onrustige dag met veel darmkrampjes. Kan dit extra veroorzaakt worden door de Gaviscon? Zantac is een een middel wat het maagzuur minder zuur maakt. Nutriton is een voedselverdikker..
Dit is inderdaad half verteerde melk. Overigens had mn zoontje ook flinke reflux ( Hij was er pas met 2,5 overheen, tot dan spuugde hij echt bijna elke dag nog! ) maar verdroeg hij absoluut geen nutriton of johannespitbroodmeel. Hij kreeg er verschrikkelijke kramp en buikpijn van en dus ook uren huilen. Hoeveel voeding geven jullie? ik krijg altijd een beetje buikpijn als ik lees over reflux babies die flink medicatie krijgen maar wel 4 flessen van 180+6 ipv meer kleine voedingen ( Want maagje niet zo bom vol is niet zo veel last van spugen en pijn )
Ja klopt mijn meisje kreeg ook onwijze krampen en harde ontlasting van nutriton. We hebben het 3 dagen gebruikt en zijn er toen gauw mee gestopt. Ze krijgt 7x 90 cc dus niet zo heel veel voeding, ze was ook aan de kleine kant met dr geboorte 2285 gram dus ze zit qua voeding nog op een laag schema. Hoop zo dat mijn meisje gauw minder last krijgt. Jammer dat de kinderarts het afdoet als huilbaby en aan de reflux kunnen we niet veel meer doen terwijl ze maar 1 medicatie hebben uitgeprobeerd.. ben absoluut geen voorstander van medicatie maar als ik zie hoeveel ze er last van heeft breekt het je hart gewoon. Overigens moeten we zometeen naar de huilbaby poli al voel ik me een beetje bezwaard om er heen te gaan omdat ze geen huilbaby is maargoed heb zoiets baat het niet schaadt het niet..
Ik ben benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben? Ik hoor vaak dat het niet echt opbouwend is, dat er vaak alleen een laten huilen schema afgesproken wordt. Dus benieuwd naar jullie ervaring
Ik kan je aanraden om naar osteopaat gaan Ik had oudste verborgen reflux, krampen, huilbaby 12 uurlang, onrusting drinken etc. We hebben geen medicatie gebruikt omdat reflux was verborgen en ze had andere klachten bij dus was niet duidelijk alles (ha weigerde naar ka sturen). Wat we deden was: osteopaat, rust/regelmaat, huilpoli van cb, inbakeren, 5s methode harper,voeding comfort. Daarbij uit ervaring nu zou ik absoluut nog probiotica nemen (zo dom dat we bij dochter pas met 1.5 jaar daarachter kwamen dar het bestaat..) Succes!
Eigenlijk weinig nieuws. VeeL dingen die we al wisten vanuit het ziekenhuis. Wat betreft het huilen is het gecontroleerd laten huilen om de 5 min. Naar haar toegaan en aai over dr bol of speentje geven. Bij ontroostbaar huilen de methode van de 5s toepassen en standaard inbakeren. Maar k zei ook al dat k er ook achter ben dat mijn dochtertje het nodig heeft om dr zelf in slaap te huilen en dat als k dan naar dr toe ga ze alleen maar bozer word...
Osteopaat Zitten wij ook aan te denken maar ze is sinds maandag weer thuis nadat ze weekje is opgenomen in het zkh ter observatie en behandeling van dr reflux. Momenteel zijn we druk bezig de rust ritme en regelmaat er thuis wweer in te brengen want voordat reflux werd geconstateerd had het geen enkel nut. Wat we ook doen bij het slapen is de White noise aan het stofzuiger geluid word ze zen van en valt ze van in slaap nadat ze tijdje heeft gehuild. De 5s methode passen wij ook toe inderdaad. Ene x werkt het wel andere x werkt het niet. Ze word momenteel ook veel gepest door de darmkrampjes en probiotica helpt daarvoor begrijp ik? Ze krijgt nu zoiezo 3x daags infacol voor dr krampjes. Ze is wel rustiger maar blijft toch wel onrustig maar volgens mijn zus die ook kindje had met reflux blijft dat voorlopig wel even. Het is iedere dag anders hoe het loopt...