winter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Het wordt weer wat kouder, over een paar maanden zitten we alweer in de winter.
    ons dochtertje heeft nu maat 62. Ik denk dat ze in de winter maat 68, misschien 74 zal hebben. Ik weet niet zo goed wat ik met sommige dingen het beste kan doen.

slaapzak met mouwen. Welke maat kan ik het beste nemen? Maat 70? Ze is nu 64 cm lang.
    wat doe je met schoentjes? Ze is nu 6 maanden, loopt dus niet. Ze heeft alleen sokjes of slofjes aan. Dat is toch veel te koud in de winter. Wat doe je dan aan? Leren schoentjes?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Maat 70 wordt snel te klein voor slaapzak hoor, zou minstens 80 kopen of zelfs langer. Je kunt hem dan nlg weghouden onder het matras... Onze dochter zit nu tussen 62/68 in en heeft er nu een van HEMA 68/80 en eigenlijk vind ik die al wat klein... Voor de winter ga ik echt voor een grotere

Verder ben ik ook nog erg zoekende. Jasje kun je wel beter een maat groter kopen, want dan gaat die makkelijker over kleertjes heen.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en 64 cm, ik heb een maat 70 slaapzak gekocht, en daar heeft hij nog volop ruimte in hoor!! Dus daar kan hij denk ik echt wel de winter mee door komen.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Slofjes van appies of babysteps met bontvoering erin heerlijk warm.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wibra heeft dikke fleece jasjes voor 10 euro. Niet de mooiste, maar wel lekker warm en voor die prijs kun je halverwege het seizoen nog een keer een ander halen.
    Mijn dochter heeft nu maat 68/74 en slaapt in 90. Past prima (merk prenatal).
    Gevoerde laarsjes lagen ook in de aanbiedingenbak van prenatal, maar ik had ze al bij aliexpress besteld (moet nog wel even wachten tot ze binnen zijn).
    Voor in de wandelwagen/maxi cosi zou je ook een voetenzak kunnen overwegen. Lekker warm, ook voor de voeten

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Even een toevoeging:
    Binnenshuis is het vaak 20 graden en is een t shirt lange mouw voldoende. In de winkel hangen hele leuke warme truien maar de kans dat je ze gebruikt als je een warme jas voor je kindje hebt, is maar heel klein.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Eens met twinkle. En inderdaad leren slofjes en ik had voor mijn zoons een soort badstof sokjes die waren ook lekker warm. En een voetenzak in de kinderwagen vind ik echt een must. Zonder is het veelste koud. Ik ga mijn dochter zolang mogelijk in de kinderwagenbak houden. Mijn dochter zit nu in 68 en ik heb een ruime 74 als winterjas. Als ik jou was zou ik ook 74 kopen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is het niet zo heel warm in huis, 18-19 graden en mijn kids dragen dus echt wel warme truien. Ik zelf trouwens ook. En pantoffels.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dan is een dikke trui wel prettig natuurlijk.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Die slaapzak maten vind ik ook zo moeilijk.. 70cm gaat hier nog wel maar wordt toch krap en 90cm vind ik te lang.
    Daarom heb ik mij die puckababy 4seizoenenslaapzak gekocht, die groeit ook mee.

Jasjes heb ik nu ook van die goedkope fleece v/d zeeman of wibra..
    Slofjes heb ik van Woody. Lekker warm.

Ik wacht nog met winterspullen te kopen. Vind het zoo moeilijk welke maat ze tegen dan zal hebben.. Nu nog 68, bijna 74

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Te lange slaapzak maakt niks uit, als de gaten maar goed aansluiten. Ik zou voor een maat 90 gaan of 68-80 van de Hema.

Warme slofjes zijn overal wel te koop, schoentjes zijn inderdaad niet nodig. In de kinderwagen heb je waarschijnlijk wel een warme deken, eventueel in de wandelwagen een voetenzak.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn oudste van april en in winter had ze 6-9mnd maat 68.
    Ik had in bed ergopuch 3.5 tog slaapzak 0-12mnd
    Thuis gewoon broek/legging/maillots en longsleeve/trui/jurk
    Buiten in buggy had ze wat ze thuis had plus jasje niet te dik van Gymp baby. Op voeten had ze wollen sokken of schoentjes (niet echt loopschoenen maar meer uggs achtig van v&d). Maar sokken was makkelijkste.
    Daarbij voetenzak in buggy.

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Bedankt voor alle tips!

Heeft iemand ervaring met schoentjes/slofjes van kiabi? Is het iets?

Deel Deze Pagina