raar telefoontje computerstem

Discussie in 'De lounge' gestart door brocante, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Mijn vriend is zojuist gebeld door een privé nummer. Hij nam op en een computerstem zij 'cora, is u naam (naam vriend). Ik luisterde mee en heb hem direct op laten hangen.
    Het gaf mij een beangstigend idee i.v.m. eerdere verhalen over fraude.
    Kan zoiets inderdaad fraude zijn? Ik heb mijn vriend direct binnenkomende privé nummers laten blokkeren.
    Zijn nummer staat nergens aangemeld om iets te bestellen etc. Alleen kennissen familie werk en vrienden kennen zijn nummer.
    Het zit me niet lekker... Wie komt dit bekend voor? Op Google kon ik er niet veel over vinden.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb het gehad op m'n oude werk.

Dit zijn vaak gewoon mensen die niets te doen hebben met hun leven en dus mensen gaan irriteren/bang maken.
    Ze begonnen met bellen om te vragen wie we waren, hoe oud ik was etc. Daarna werden de telefoontjes vervelender en grover. Op het laatst begon de computerstem zelfs te vertellen dat hij s.eks met mij wou en op welke manier. Uiteindelijk hielden ze vanzelf op.

Er is waarschijnlijk niets ernstigs aan de hand. Maar vervelend is het zeker!!

3. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Kan ook een instantie zijn. Wij zijn zo gebeld door een incassobureau. Die lieten je via die weg weten dat er een openstaande rekening is.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou ook ophangen. Geen idee of het fraude is, maar met al die verhalen tegenwoordig...

Deel Deze Pagina