Mijn vriend werd gisteren gebeld door het cb of ze een afspraak met ons konden maken voor een huisbezoek. Vriend zei natuurlijk gelijk ja dat kan, ik was boven en hij vraagt aan mij wanneer ze kunnen komen, ik zeg nou niet. Volgens die vrouw was het omdat de tussenposes van het wegen e.d. nu langer werden. Daarna vroeg ik het nog een keer zei ze ja we houden jonge gezinnen graag extra in de gaten. Nou toen was ik er gelijk klaar mee! We hebben beide een inkomen, een mooie woning enzovoort. Ik vond dit echt kwetsend, tuurlijk goed dat ze het in de gaten houden maar doe dit bij tienermoeders die die extra hulp ook kunnen gebruiken en niet bij mensen die alles op de rit hebben en voor elkaar hebben. Mijn vriend is overigens 27 en ik 20 ook niet echt jong dus Iemand dit ook meegemaakt? Krijg ik nu een negatieve notificatie of werkt dat niet zo? Ik moet overigens 25 november weer naar het cb dus om dan nu nog een huisbezoek tussendoor te hebben? En hoeveel volwassen mensen zitten er in de bijstand e.d. worden die ook gebeld om extra te praten met het cb?
Sorry..maar ik kan me vaag herinneren dat er wel ietantrum.meer aan de hand geweest is dan alleen maar jong zijn? Het CB is er om je te helpen. Het is niet de Gestapt
Hoe kunnen hun daar wat van af weten dan? Niet via ons hoor. En dan had ze die reden toch kunnen noemen?
ja dat meende ik dus ook!! Ik denk dat je het te zwaar op neemt hoor. Ik ben ook extra in de gaten gehouden na mij PND bij de 2de(wel op eigen verzoek) maar ik vond het echt geen ramp want ze hadden fijne tips voor me en dachten met me mee! Ze zijn er echt niet om je te pesten hoor!
Zoals ik al zei volgens mij weten hun dat niet eens. Buiten dat staat er ook dat ik het goed vind dat ze het doen, maar moet er dan zo aangedrongen worden voor een huisbezoek?
Waar maak je je precies druk om? Als ze hier zouden willen komen zou ik dat serieus geen probleem vinden, prima juist scheelt me weer een tripje daarheen. Ze zijn in het begin hier ook geweest, toen was zoonlief rond de 5 weken. Snap niet waarom je je zo druk maakt en/of verontwaardigt bent ze geven aan dat dit een verandering in beleid is....dus misschien moet je die uitleg gewoon aannemen? Ik zou zeggen, lekker laten komen, bakje koffie erbij en lekker je kindje en mooie huisje showen!
Ik snap je wel ts maar bel gewoon terug en vraag eens waarom ze willen komen. Heb je er geen behoefte aan laat ie ze toch niet komen....is geen verplichting hoor
Hier kwam t consultatiebureau ook voor t eerst op huisbezoek, dat was in de week na de kraamweek, maar dat is hier gewoon standaard bij iedereen die bevallen is van n 1e kindje. Was ook veel algemene info over het bureau enzo
Nee daarom vind ik t ook raar, zou idd gewoon navrage , misschien werd t lomp gezegd maar is het gewoon standaard. En als dat niet zo is, dus dat je n uitzondering bent vanwege "jong gezin" zou ik ook aangeven dat ik er geen behoefte aan heb. CB bezoeken is niet verplicht, nooit!
Het CB kan ook info gekregen hebben van anderen... Ik vind het ook vreemd en zou ook niet staan te springen om een huisbezoek.
Huisbezoek doen ze normaal nooit toch? Dus er is zeker een reden voor....die zou ik eerst willen weten.
Hier was het huisbezoek overigens standaard. en ik ben sowieso niet zo snel op mn teentjes getrapt wat betreft het cb. Ik vind het goed als er steeds meer controle kwam. En daarbij, dit is dan toch de uitgelezen kans voor je om duidelijk te maken en te laten zien dat er geen reden tot zorgen is.
Op eigen verzoek is toch ff iets anders dat thuis worden opgebeld dat ze vanwege je leeftijd!?!?!! THUIS langs willen komen.hier is er wel naar gevraagd wat we willen maar heb aangegeven dat ik daar echt niet van gediend ben.hier heeeel bewust "jong" moeder,en mn nicht van toen 30 was per ongeluk zwanger en dat werd als heel normaal gezien en heeft nooit de vraag gehad over of het wel gepland was,hier wel!!!ook meteen gezegd dat het een heel bewuste keuze was en niet zo maar per ongeluk.dus begrijp je reactie heel goed!
Heb je een keer gezegd dat je zoontje moeilijk "doet" of heeft hij een flinke driftbui gehad op het cb ? Mijn dochter was flink over de zeik toen ze gecontroleerd werd. En echt driftig. Ik zou me dan niet verbazen dat het cb mij ook zou bellen om te kijken hoe het thuisgaat en evt tips geven. Ik vind de meeste artsen die ik op het cb heb gehad erg aardig dus geen probleem. Alleen de vrouw die na 2 weken kwam wil ik hier echt niet hebben. Bah !!! Of ze iets weten over je vriend zijn toestand weet ik niet ? Zou ook niet weten hoe ze zoiets moeten weten als jullie het niet gemeld hebben. Overigens vind ik 20 wel erg jong hoor ( niet te jong hoor ) volgens mij val je tot 21 jaar onder de catogorie tienermoeder maar dat weet ik niet zeker. Bel gewoon het cb op leg uit dat je een beetje geschrokken bent en dat je graag de reden wilt weten. En dat je er niet in trapt in er zit lang tussen het wegen en controle ( dat hoort namelijk zo dus is bullshit)
Nee nooit een driftbui of iets gehad. Ik geef het 25 november wel aan. Nja tienermoeder of niet maar je hebt verschil er tussen zitten maar die snap je zelf ook wel denk ik. Ik neem aan dat er niet zomaar door de huisarts onze situatie is doorgespeeld naar het cb? Dat zou wel erg slecht zijn.
Ja in de gemeente waar ik tot vorig jaar woonde was met 1,5 het hyisbzoek standaard. Helaas is dit in veel gemeenten wegbezuinigd. Ik vind het nl een heel goed iets. Sowieso zijn kinderen op die leeftijd vaak wat "lastiger" met vreemden dus thuis zie je veel beter hoe een kind is ( in de eigen omgeving dus) en ik denk dat het geen kwaad kan dat er af en toe eens iemand thuis kijkt.
Hmm oké...nou ik vindt het niet nodig dat er iemand bij mij thuiskomt. Als het standaard was zou ik het niet afwijzen hoor..maar aan de andere kant denk ik weer...waarom zouden ze in godsnaam naar mij thuis moeten komen. Al kan ik me best voorstellen al het in sommige situaties wel goed is... Maar ts waarom bel je niet terug om het te vragen als je er zo mee zit? Dan weet je het gelijk