overvolle luier

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme66, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dag dames,

misschien dat jullie dit al eens meegemaakt hebben, maar onze kleine man had vrijdag een overvolle luier en vandaag weer. nu had hij vrijdag een lange rit achter de rug en papa had luier niet gecontroleerd bij weggaan, dus weten we de natte broek vrijdag daar aan. vandaag had hij een beste fles verdunde appelsap op, zou het daar nu van komen? normaal heeft hij dit nooit en sinds we + luiers voor de nacht doen gaat het daar ook altijd goed. zijn dit nu gewoon 2 uitzonderingen of moeten we maatje groter in de luier? we zitten nu in 4/4+ (en daar hebben we nog een voorraadje van....) en de kleine man is een kilootje of 11.

alvast bedankt voor jullie input!

2. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Volgens mij zat ik op die leeftijd al wel op maat 5 bij onze dochter. Ik zou wel na zo,n fles sap ff de luier wisselen en de de maat 4 opmaken. Idd na veel drinken zit wel de luier sneller vol, logisch opzich.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Veel drinken levert veel plas op, lijkt me ook logisch?!? Toen zat ie hier trouwens al in maat 5...

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier nog in maatje 4 voor overdag om op te maken ( laatste pak ) maar voor de nacht wel maatje 5. Anders is het net aan wel of niet nat..

5. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik snap dat veel drinken veel plas oplevert.... maar kleine man drinkt altijd al erg goed en nog nooit dit probleem overdag gehad. gewoon ff in de gaten houden en bij de volgende pamper aanbieding maat 5 inslaan.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bij bol zijn nu de pampers in de aanbieding. Ik zou niet weten waardoor t komt.
    Als ze hier eens een pakje roosvicee drinkt dan vult dat de luier behoorlijk terwijl t met dezelfde hoeveelheid water een stuk minder is. Misschien moet ze nodiger plassen van sap net als ik van thee :p

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier wisselt het nogal hoor. Soms heeft ze een paar keer achter elkaar overvolle luiers, dan weer dagen tot weken dat ze het niet heeft, kan geen oorzaak vinden, ze drinkt altijd ongeveer hetzelfde (veel!) maar soms moet ze schijnbaar gewoon meer plassen?
    Ze weegt nu 11,6kg (woensdag gewogen bij CB) en we gebruiken luiers maat 4 van verschillende merken, ligt er net aan in welke winkel we komen. Ook voor de nacht hebben we maat 4.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    misschien moet je van appelsap meer plassen? van thee moet ik wel vaak naar de wc, misschien is dat met appelsap ook zo?

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Appelsap bevat fruitsuikers maar of je daar meer van gaat plassen, geen idee.

Deel Deze Pagina