Raar verhaal, wat vinden jullie hier nou van?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bluebell14, 6 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Begin november heb ik een corona test gedaan, omdat ik vreselijke hoofdpijn had en dit niet herkende van mijzelf. Deze test was negatief, maar omdat de hoofdpijn bleef heb ik contact gezocht met de huisarts. Die dacht aan een bijholteholteontsteking en schreef een neusspray voor. Als bijwerking kreeg ik daar een droge/geirriteerde keel van maar de hoofdpijn ging weg. Spray heb ik bijna twee weken gebruikt en stopte toen ik dacht dat het over was. Na een paar dagen kreeg ik weer last van m'n holtes en ben ik weer begonnen met die spray. Weer kreeg ik een geïrriteerde keel, maar dacht hier niet zoveel van omdat het vorige keer ook was. Nu wilden we dit weekend sinterklaas vieren en omdat ik erg angstig ben om mijn familie te besmetten heb ik op basis van die geïrriteerde keel afgelopen woensdag weer een test laten doen. Door een technische storing kreeg ik pas zaterdagochtend de uitslag en deze was helaas positief.

Nu sprak ik zaterdag ook meteen een arts van de GGD en hij vroeg naar m'n contacten. Ik vertelde dat we al twee weken nergens op bezoek zijn geweest en verder alleen korte contacten hebben gehad. Ik heb boeken teruggebracht bij de bieb, stoofperen gekocht op een boerderij en een kort rondje door intratuin toen het rustig was. Op basis van bovenstaand verhaal concludeerde hij, na overleg met een collega, dat ik begin november waarschijnlijk te vroeg getest ben, maar het toen wel had en dat de test van afgelopen woensdag daarom positief aangeeft. Zo van, dan zit het nog in je lichaam. Wat hen betreft hoefde ik ook niet meer in quarantaine en was m'n besmettelijke periode al voorbij. Maar dat vind ik nogal een aanname met zo'n besmettelijk virus!

Nu hoest m'n zoontje, bijna 3 jaar, wel al twee weken, wat steeds minder wordt, maar je vraagt je toch af of hij de bron kan zijn. We zijn met het gezin in quarantaine en hebben gesprekken met de GGD over hoe en wat verder, omdat het ook zo'n uitgebreid en complex verhaal aan het worden is.

Wat denken jullie hier nou van?

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Pfoe, ik vind dat ook nogal een aanname eigenlijk. Ik hoor steeds vaker mensen die denken het van de kinderen te hebben gekregen dus dat is een optie en daarnaast zou je ook een zogenaamde 'superspreader' in de winkel oid tegengekomen kunnen zijn waardoor je het toch gekregen hebt in korte tijd. Vind het wel gek als je nu gewoon vrij rond mag lopen als ze niet zéker weten dat het een oude besmetting is.

Hoe dan ook, wel heel rot voor je dat je positief getest bent zeg! Beterschap!

Bluebell14 vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Wat gek, ik ben ook besmet geraakt terwijl ik met niemand nauw contact heb gehad. En bij mijn bron en contact-onderzoek werd daar echt helemaal geen woord aan vuil gemaakt. Dan is het waarschijnlijk in een winkel gebeurt en weten we het gewoon niet, punt.

ik vind het ook nogal een aanname om te denken dat je nu niet meer besmettelijk bent. Misschien kijken of je zoontje getest kan worden?

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Kan het zijn dat je het via je zoontje hebt opgelopen?

Verder als je dingen pakt rn net de pech hebt dat iemand eraan heeft gezeten die wel corona had en niet goed genoeg ontsmet kan je pech hebben.

Ook is het nog niet geheel duidelijk wat luchtcirculatie systemen doen.

Ik zou dus in quarantaine gaan voor 10 dagen en je dan opnieuw testen.

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Het is algemeen bekend dat de pcr-test geen besmettelijkheid kan vaststellen. Alleen of het virus aanwezig is. Het kan ook oud virus zijn. Daarom verbaas ik me ook niet over dat de dagcijfers zo hoog blijven. Naarmate er langer een virus is het aannemelijker dat meer mensen het virus al hebben gehad. Zo,n test is niks meer dan een momentopname. 100% garantie heb je nooit. Ik zou niet meer in quarantaine gaan iig.

Bluebell14, Wellesnietes en Spectre vinden dit leuk.
  6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier zei ggd noord limburg tegen kennis van me: u mag terug naar uw gezin aangezien uw geen loopneus meer hebt. Dan bent u niet meer besmettelijk. Verder was ze goed verkouden nog.

7. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    En dan kan ze zomaar weer positief zijn. Die test kan zomaar 8 weken positief blijven. Wat mij betreft gaan we terug naar de situatie dat er alleen getest werd bij opname in het ziekenhuis. Blijf thuis bij klachten, was je handen, nies in je elleboog. Zo is deze golf ook overleefd

Madelie, SAARC, Bluebell14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja dat kan. Maar ze heeft dus nog klachten. Ik
    Zou dan het zeker voor het onzekere nemen.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kun je niet via de antistoffen laten bepalen. Hier mag je met lichte klachten, een positieve pcr en ook een positieve antistoffen test weer aan het werk, omdat je dan niet meer besmettelijk bent. Een PCR kan inderdaad heel lang nog positief blijven, zeker met 40 cycli, waar ze hem nu doorheen halen.

SAARC en Bluebell14 vinden dit leuk.
  10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Je hebt nog klachten en een positieve test, ik zou in quarantaine gaan tot je 24 uur klachten vrij bent. Voor het gezin geldt dus ofwel in quarantaine tot 10 dagen nadat jouw klachten over zijn, of laten testen (aangezien je zoontje klachten heeft). Had je geen klachten meer gehad dan had ik het advies van de ggd kunnen volgen.
    Of je zoontje de bron kan zijn ga je niet achter komen, hooguit of hij al dan niet Corona heeft. Kan het, ja. Kun jij hem aangestoken hebben aangezien je al langer klachten hebt en mogelijk te vroeg getest hebt, ja dat kan ook (ervanuit gaande dat hij Corona heeft, hij kan natuurlijk ook gewoon verkouden zijn)

11. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Thnx! Ik vond het dus ook echt raar om dat zomaar te stellen. Omdat ik zelf zo aandrong op of dat echt wel zo is, omdat we nogal wat kwetsbare mensen in de directe familie hebben, adviseerde hij om het nog wat dagen aan te kijken. Ik ga zelf gewoon uit van minimaal 7 dagen en 24 uur klachtenvrij, zoals in de brief.

Trirani vindt dit leuk.
  12. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Heel gek. Ik kreeg meteen een arts aan de lijn, omdat mijn test onderdeel was van een technische storing en ik belde eigenlijk voor info daarover. Toen bleek m’n uitslag net binnen te zijn en sprak hij gelijk alles door. Vandaag had ik iemand van het bron- en contactonderzoek aan de lijn en die zei ook dat ze steeds vaker hoorde dat kinderen toch meer bron kunnen zijn dan werd gedacht. Mijn zoontje is bijna drie, ik vind het eigenlijk te heftig voor hem om te testen. En hij zit nu toch in quarantaine met ons.

13. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Van mijn zoontje zou inderdaad kunnen en anders denk ik dat ik gewoon pech heb gehad ja. Want behalve mijn man en zoontje heb ik niemand van dichtbij gezien, mijn man werkt ook gewoon thuis. M’n zoontje gaat wel naar peuterspeelzaal, misschien toch daar iets opgepikt? Ik ben inderdaad in quarantaine, maar opnieuw testen heeft niet zoveel zin. Je schijnt tot weken daarna nog positief te kunnen testen, omdat het dan nog in je lijf zit.

14. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Tegenstrijdige dingen lees ik ook veel. De ene GGD zegt dit en de andere dat. Ik hoop van de week nog met een arts te spreken, nog even wat dingen verduidelijken. Maar voorlopig ben ik gewoon in quarantaine, wil geen risico’s nemen.

15. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Thnx voor de tip! Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar kunnen ze dan zien of je op het moment besmettelijk bent? Of is het meer dat als je antistoffen hebt, je dan niet meer verspreid?

16. Bluebell14

Bluebell14 Actief lid

5 mei 2019
    100
    41
    28
    Klopt helemaal, dat dacht ik eigenlijk ook. En we komen er inderdaad niet achter of hij de bron is, laten testen wil ik ook eigenlijk niet doen. Hij moet toch nog een tijdje in quarantaine en zo’n test vind ik best heftig voor iemand van bijna 3. We blijven voorlopig gewoon allemaal binnen, wil niemand onnodig risico laten lopen.

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat laatste volgens mij. Ik weet niet wat de precieze theorie erachter is, maar ik neem aan dat ze er goed over nagedacht/research naar hebben gedaan.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat het inderdaad verstandig van je is om nog in quarantaine te blijven. PCR kan inderdaad nog lang positief zijn. Maar je hebt nu klachten. Dus als het geen 'oude virusdeeltjes' zijn, maar toch 'verse', dan ben je waarschijnlijk wel besmettelijk. Je weet het simpelweg niet.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar met aanhoudende lichte klachten ben je ook niet meer besmettelijk na een x periode. Hoelang dat is verschilt per persoon.

20. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk dat als je test positief is, het virus in je keel/neus zit en je er dus vanuit moet gaan dat je besmettelijk bent.

Deel Deze Pagina