Dat hoeft dus niet. Er is bekend dat er bij sommige mensen nog lang oude restjes in de neus/keel zitten. De PCR loopt meer cycli door dan normaal, dus heeft maar heel weinig nodig om positief uit te vallen.
Er zijn voor kinderen tm 6 jaar speekseltesten, niet de test met staafje in neus. Mocht je hem toch willen laten testen op den duur.
Waarom maken ze 'm dan niet wat minder gevoelig door 35 cycli te doen. Dan test niet zo snel positief en pik je misschien alleen de besmettelijke mensen eruit.
Zijn die er al? Een paar maanden geleden heb ik daar wel eens over gehoord, maar daarna niets meer...
Ja maar bij ons krijgt je dan de opmerking erbij dat hij maar zwak positief is, met het advies om na 48u de test te herhalen. Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met testen via de ggd?
Die zijn er al. Mijn man en ik zijn positief getest en volgende week laten we de kinderen testen met een speekseltest.
Echt?! Hoe heb je dat aangevraagd? Mij werd vertelt dat het nog steeds via de neus gaat. Of zijn jouw kinderen erg ziek ervan? Beterschap trouwens, hebben jullie veel last?
Het wordt nog gekker. Omdat ik het allemaal niet vertrouwde heb ik zondag nog een test gedaan. Die bleek negatief. GGD concludeerde meteen dat die laatste dan mis gegaan was, over die eerste werd gezegd dat positief altijd positief is. Daar handelen we nu maar naar, maar vreemd blijft het wel.
Kun je gewoon steeds een nieuwe test aanvragen? Ik had nl ook een negatieve test , maar aanhoudende klachten, passend bij corona(en duizend andere virussen) . Twijfel of ik idd opnieuw zou testen..
Ja hoor dat kan gewoon. Zeker online. Als je twijfelt kun je nog een keer laten testen. Zijn je klachten erger geworden na de rest of nog hetzelfde? Ik hoorde ook iets over te vroeg testen waardoor het dan nog niet goed zichtbaar is. Maar bij mij is het nu zo'n raar verhaal aan het worden dat ik het ook niet meer weet.
Haha ja en door jouw verhaal durf ik niet goed nog een keer. Maar goed te weten dat het kan! Ik denk er over na(klachten zijn lichtjes veranderd, maar blijf.me.vooral enorm ziek voelen)
Ja wij hebben er wel echt last van gehad! Nu vooral erg moe. Ik heb tijdens het gesprek van het bron- en contactonderzoek een nummer gekregen dat ik moest bellen voor de kinderen. De jongste is net 5 en die van 7 wou ik liever ook geen stok in z'n neus duwen. 5 dagen na mijn laatste besmettelijke contactmoment mogen ze een speekseltest doen.
Wat naar dat jullie er veel last van hebben gehad. Mag ik vragen in welke regio jullie wonen? Ik heb net contact gehad met regio Rotterdam en zij zeggen dat het niet kan, in ieder geval niet in deze regio. Maar ik ben best bereid om dat ergens anders te laten doen als het wel een mogelijkheid is.
Nee inderdaad, anders had ik nog wel kunnen informeren. Heel raar dat ze het hier niet doen. Beterschap voor jullie, hopelijk knap je snel weer op!