hey mensen,zal t kort houden en hopen dat deze topic mag blijven staan,hoeveel ik er ook open ant wil dit echt graag weten,mocht ie wel(weer)gesloten worden,stel ik een pb ook op prijs ik heb momenteel echt extreme stress.mijn vraag is kan stress eenmiskraam veroorzaken en weet iemand ook de medische feiten hoe dit dan kan?
Beetje flauw dat je telkens zegt of een topic mag blijven bestaan, maar dat is offtopic. Als je topics gewoon nuttig zijn dan is er toch niks aan de hand? Nee, een miskraam wordt niet veroorzaakt door stress. Is altijd een aanlegfout bij de vrucht. Of de deling gaat niet goed. Dus geen zorgen.
okee fijn om te weten want kheb weleens begrepen dat als je je echt te druk maakt of in een extreme situatie terecht komt dat de adrenaline dan ervoor kan zorgen dat je lichaam de vrucht uitstoot,dit met het oog op het familiedrama dat ik verwacht morgen.
Niet druk maken, al snap ik dat je met het oog op morgen zenuwachtig ben. Ikheb angstaanvallen gehad en ook een prenatale depressie, maar alles zit nog op z'n plekkie.
ja depressies heb ik al 7 jaar,du dat zal morgen wel even wat erger worden....ik ben gewoon zo bang dat ze ruzie gaan maken en dat ik dan een spontane bloeding krijg....zou ik ze nooit vergeven,...zit me echt superzenuwachtig te maken op dit moment maja,dat viel te verwachten
Als ze raar gaan doen, je boeltje pakken en weg wezen. Voor jezelf kiezen dus als je dit zo bang maakt.
ik sla doodsangsen uit op dit moment ja idd,gek he,dat je familie zoiets belangrijks al kan verpesten voordat ze he uberhaupt weten
ja ik ga alleen... ale: en ik ben nu 1000 scenarios in mijn hoofd aan het afspelen en,...pffffffffffffffffffffffffffffffff.... ik weet dat ik echt overkom als een zeikerd maar ik zweer het,....ik ben zelden ergens zo ontzettend bang voor geweest...en ik wil niet meer liegen,want ik ben echt een vreselijk slechte leugenaar... :^o
niet veel,...die lacht het liever nog eventjes weg,hij weet dat ik het moeilijk vind en laat het ook geheel aan mij over wanneer ik het vertel,kan hem niet meenemen want hij is daar al 3 maanden niet welkom meer
Waarom maak je je zo druk? Probeer het rustigaan te doen meid. En in tegenstelling tot wat Natasja zegt kan het wel eens gebeuren dat een miskraam wordt veroorzaakt door een aanslepende stresssituatie als in een traumatische ervaring. Maar daar moet je je niet op focussen, vermijd dus situaties waarin je je erg slecht voelt, ik begrijp niet waarom je zo'n situatie gaat opzoeken? Als ik het goed begrepen heb zijn het je ouders die niet aanvaarden dat je zwanger bent? Als jij volop achter je beslissing staat dan kunnen zij toch oprotten?