Even een mening vragen, misschien dat u me meer info of zekerheid kan geven. Ben september en oktober aan de pil geweest, in oktober een aantal keer later ingenomen doordat ik hem vergeten was eind oktober gestopt, ontrekkingsbloeding gehad maar begin november weer een paar dagen geslikt daarna definitief gestopt, laatste pil 7/11. (twijfelaar ) Kreeg rond 6 december ietsjes roze verlies, gedurende 5 dagen af en aan, heel weinig dus maar wel elke dag een beetje. 10 & 11 december ongesteld/bloeding : voor mijn doen erg kort zonder bruinverlies vooraf. 18 óf 19 december dat weet ik niet exact meer, weer een bloeding met stolsels, duurde amper 24 uur en zonder bruin of rozeverlies vooraf. 26 t/m 29 december héél licht waterig roze verlies, inlegkruisje niet echt nodig, meeste ook alleen bij afvegen. Vandaag 2/1 dacht ik ongesteld te zijn geworden, voelde het er zo uitlopen, maar bij toiletbezoek enkel een sliertje van ca. 4 cm slijm in mijn slipje (doorzichtig/wit/snotterig), wat ik voorheen ook nooit had. Heb onveilige sex gehad op 27/11 - 11/12 - 24/12 en 29/12 Normaal gesproken voor ik 2 mnd de pil slikte was mijn cyclus redelijk regelmatig, altijd 28 of 29 dagen, menstruatie begon met 1 a 2 dagen bruinverlies en 2 dagen echt ongesteld, daarna weer hooguit 1 dag licht bruin verlies. Tussendoor af en toe wit verlies (cremig/vloeibaar) Het verloop van mijn cyclus nu, lijkt dus geheel niet op wat ik voorheen had. Graag hoor ik of dit "vreemde" verloop nu kan komen door 2 mnd pilgebruik en of ik (meer) kans/risico loop op een zwangerschap door de onveilige sex op bovenstaande data, heb namelijk nu ook géén idee van wel/geen eisprong en wanneer deze dan eventueel geweest zou kunnen zijn. Ben even helemaal in de war en kan er geen touw aan vastknopen de afgelopen 2 maanden. Graag uw mening Groetjes bvdr
hoi, tja, je lichaam is erg in de war door die pil. Dat komt wel weer goed hoor maar dat heeft tijd nodig. Blijkbaar is de pil geen goed anticonceptiemiddel voor jou, als je hem vergeet of niet zeker weet of je hem wilt gebruiken, dan kun je beter wat anders kiezen. Ik heb ook geen idee of en zoja wanneer je een eisprong hebt gehad. Je kunt nu een test doen, blijkt ie negatief dan zou ik gewoon condooms gebruiken tot je cyclus weer normal is en dan definief voor een anticonceptiemiddel kiezen dat bij je past. Of natuurlijk niets gebruiken als je zwanger wilt worden! Nu gewoon eerst testen, blijkt het negatief te zijn dan afwachten, op een gegeven moment wordt je weer op de normale manier ongesteld. Mirjam
Hoi Mirjam, Misschien heb ik denk ik dan pas de 10e december een menstruatie gehad, of dat wat er op moet lijken... Ik denk dat ik met testen wacht om te zien of ik 7 of 8 januari mijn volgende menstruatie krijg en misschien wél een gewone cyclus qua tijdsduur heb. Heb ook al een volgende excuus voor mezelf bedacht, wacht met testen dan nog een week langer omdat misschien de bloeding van 18 december mijn menstruatie zou kunnen zijn (?) Ook heb ik ergens gelezen dat als je niet precies weet wanneer je laatste cyclus is begonnen je het beste met testen kan wachten tot ca. 15 dagen na de gemeenschap, klopt dat? Ik heb van mijn 15e tot mijn 24e en van mijn 26e tot mijn 30e jaar de pil geslikt (zonder problemen) op mijn 25e overigens bevallen van een zoon De pil is wat dat betreft voor mij wel geschikt, maar momenteel verloopt mijn leventje nogal chaotisch en ben na 5 jr zonder pil het automatisme verloren van het elke avond innemen denk ik. Ik wil nu eerst even kijken of mijn cyclus weer normaal op gang komt of dat ik misschien toch zwanger ben, als mijn cyclus normaal verloopt wil ik toch weer starten met de pil. En tja,... áls ik zwanger ben... ongepland maar zéker welkom! Maar het kan dus echt zo zijn dat je lichaam al zo ontregeld raakt na 2,5 strip pil gebruik? Kunnen de lichamelijke ongemakken die ik nu heb ook daarmee te maken hebben? Heb o.a. sinds enkele dagen last van jeuk bij mijn oksels, scheenbenen en schouderbladen, af en toe "gloeiende" tepels, pukkeltjes op mijn schouderbladen / nek en gezicht, pijnlijk stuitje, moeilijke stoelgang (wel aandrang maar komt niet of nauwelijks), af en toe steekjes (niet pijnlijk) linksonder in mijn buik waar het ook regelmatig rommelt/borrelt als ik s'avonds ga liggen. Sinds vandaag ook een opgezette/gespannen buik met af en toe een "wringend"gevoel boven schaambeen, maar denk dat dat te maken heeft met de moeizame stoelgang (?) Qua afscheiding momenteel heel klein beetje wit, geurloos, vloeibaar. Ben afgelopen 4 jaar niet aan de pil geweest omdat we (mijn ex partner en ik) een kinderwens hadden, heb deze klachten gedurende die periode nooit gehad. Ben in die periode ook alleen het eerste jaar heel erg ermee bezig geweest, de laatste jaren eigenlijk niet, had heel erg het idee... komt het dan komt het zo niet dan niet. Dus voor mij twijfelachtig of het door het pilgebruik / ontpillen is of met een eventuele zwangerschap te maken kan hebben. Ben nu zeker niet bewust bezig geweest met zwanger worden dus eigenlijk ook niet zo met de symptomen bezig. Lees hier op het forum ook vanalles, word daar eerder twijfelachtiger van dan wijzer helaas Maargoed alleen een test of menstruatie zal uitsluitsel over dit alles kunnen geven. Groetjes Bianca