raar & vies of grap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nicoleee, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicoleee

nicoleee Lid

9 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 nicoleee, 11 jan 2011
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
    hoi

oke ik zat vanmidag even bij me schoonmoeder
    en daar zat ook nog een vriendin van haar
    maar wat ik nu heb gehoord vind ik echt vies & raar
    ze zieden van
    ja als je baby is geboren komt er kraamhulp
    en die wil dan je maandverband zien:$
    en dan gaat ze er mischien ook aan ruiken:(
    ik vind dit echt raar zou dit nou een grap of
    zouden ze het echt doen?
    ik vind dit echt apart en weet niet of ik het wel hier moet neer zetten

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ehm, ja na de bevalling wil de kraamhulp weten hoe het is met je vloeien en ook met je hechtingen enzo. Verder zal ze ook willen weten wanneer je weer voor het eerst naar het toilet bent geweest enzo. Tsja, het is echt wel ergens goed voor en na de bevalling schaam je je nergens meer voor.

Maar of ze echt de kraamverbanden controleerde? Geen idee kan ik me niet herinneren.

3. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hee meid!

Dat verhaal heb ik nog niet gehoord, wel weet ik dat vóór je bevalling als je vruchtwater verliest dit moet proberen op te vangen in een kraamverband. Hier zal de verloskundige aan ruiken om te kijken of het vruchtwater in orde is. Dit is de normaalste zaak van de wereld!

Maar het verhaal van ná de geboorte, geen idee. Misschien andere?

Liefs,
    Sill

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij klopt dit idd wel (op het ruiken na ) ik deed mijn maandverband namelijk in een zakje, en toen zei de kraam dat dat niet hoefde,omdat ze er dus even in spiekt. ( denk om te kijken hoe veel bloed je verliest, stolsels etc )
    Qua geur kunnen ze volgens mij ruiken of je een ontsteking hebt,maar die geur blijkt ook om je heen te hangen.

5. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ruiken heeft ze niet gedaan bij mij, maar wel het verband willen zien, ivm het vloeien, dit moet in de gaten gehouden worden.
    Evenals ze je hechtingen elke dag controleert en je temperatuurt (handig om 2 thermomethers te hebben 1 voor mama 1 voor de baby)

en echt aar, moeilijk te geloven, maar na je bevalling schaam je je echt nergens meer voor, in ieder geval niet voor die zaken.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.142
    113
    Volgens mij halen ze 2 dingen door elkaar. Inderdaad met vruchtwater ruikt de vk weleens aan het maandverband of het echt vruchtwater is en de kraamhulp kijkt naar je onderkant hoe dat geneest enzo als je bevallen bent, maar de een dus vooraf en de ander achteraf ;).

Even een off-topic-tip: 'egd' spel je als 'echt'.

7. nicoleee

nicoleee Lid

9 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihihi ik schaam me al heel snel
    zelf als ik bij de dokter biv me schirt moet uitrekken
    hihi egd snel:p

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tempen deed ik hier zelf. Was net bevallen, niet gehandicapt. Kon dat ding er zelf nog wel in stoppen :D hechtingen had ik gelukkig niet.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kraamverbanden werden hier na de bevalling niet gecontroleerd. Meestal ging ik smorgens na het ontbijt (keurig verzorgd door KV :D ) eerst lekker douchen en daarna de controles door de KV ivm hechtingen en de stand van je baarmoeder. Ook heeft ze me op de derde dag naar het toilet gestuurd :$ omdat ik nog geen grote boodschap had gedaan. Gewoon proberen! Heeft even geduurd, maar uiteindelijk gelukt :)

Meid je hoeft je echt niet te schamen voor zulke dingen. Je artsen, verloskundigen, kraamverzorgsters, zien dagelijks borsten, vagina's etc, die kijken er echt niet anders om hoor. :D

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ze controleren idd het bloedverlies, en het ruiken.. Tja, tis echt niet zo dat ze met de neus in een vol kraamverband gaan staan te snuffelen hoor ;). Maar als je het afvalbakje in de wc open deed, rook je wel zo'n typisch luchtje (en dat ding werd dagelijks door de kraamhulp leeggehaald).

Maar tis idd om te controleren of je geen ontsteking oid in je baarmoeder krijgt.

Daarnaast controleerde ze iedere dag de hechtingen, temp deed ik zelf.

Die mensen zien en doen niks anders, dus waarom zou je je er voor schamen?

Oh, en over dat naar de wc gaan voor de eerste keer, ja, dat willen ze ook weten.. Was op vrijdagochtend nog naar de wc geweest (toen m'n vliezen al gebroken waren), op zondagochtend bevallen, en op woensdagavond voor 't eerst weer naar de wc na de bevalling.. Doodeng!

11. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Hier werd er ook niet geroken aan kraamverbanden, maar wel iedere dag het afvalbakje geleegd. Wel vroeg ze of ik al stolsels verloren had.

Na het douchen werd er gekeken naar de hechtingen en de stand van de baarmoeder.

Over het poepen, ik kreeg importal mee vanuit het ziekenhuis ivm totaalruptuur. Dit vragen ze ook ja.
    De 2e dag had ik een klein beetje ontlasting, vond het ook doodeng om weer te moeten. Maar dit is meegevallen omdat het erg dun was.

12. Meara

Meara Niet meer actief

Ze heeft het bij mij niet bekeken maar vroeg er wel naar. OOk zag ze dit bij het bekijken van de hechtingen. Het ruiken doen ze alleen als ze een ontsteking vermoede maar die kun je op afstand zelfs ruiken heb ik begrepen

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.014
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn kraamverzorgster heeft elke dag even naar de wond gekeken. (Ik had veel last van de knip.) Ik moest ook veel 'met de billen bloot liggen' om de wond beter te laten genezen. Dus ze heeft mijn "onderkantje" (brrr... gruwelijke term!) vaak gezien. Tja, normaal zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Op dat moment kon het me niet schelen. Sterker nog: ik was alleen maar blij dat er iemand naar keek en me kon vertellen dat het echt niet ontstoken was.
    Als ik mijn onderbroek naar beneden deed om de wond te laten zien, keek ze ook altijd wel even naar het kraamverband.
    Tempen deed ze trouwens in de oksel. Alleen toen er één dag twijfel was, zei ze dat het rectaal moest. Dat heb ik zelf gedaan.
    Ze heeft na een paar dagen wel een klysma gezet. ;) D'r kwam namelijk echt niks uit bij mij.

14. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Je kijkt naar het maandverband om te zien hoeveel bloed er is en hoe het er uit ziet (vers, oud bruin, gelig etc)
    Bij twijfel over een (beginnende) ontsteking kan ze er even aan ruiken maar echt niet zo dat ze er met de neus in gaat. Een ontsteking kun je ruiken. Je hechtingen kunnen bijvoorbeeld gaan ontsteken.
    De kraamverz wil ook idd weten of je gepoept hebt. Veel vrouwen durven dat niet in het begin. Obstipatie moet worden voor komen en als het echt niet lukt kunnen ze wat voorschrijven om het makkelijker te maken.
    Is allemaal heel normaal. Voor jou beschamend voor hun dagelijkse kost.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #15 consider, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
    Wees er inderdaad niet band voor, voor de kraamverzorgster is het heel gewoon.

Nog iets anders schokkends!
    Weet je wel dat je tijdens de bevalling kan gaan poepen, zonder dat je het zelf door hebt?
    Ook heel normaal.

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Meid schaam je nergens voor joh..tijdens de bevalling heb je daar bijvoorbeeld ook geen tijd voor hihi... een vriendin van me moest kotsen en poepen tegelijk tijdens de bevalling...werd meteen weggehaald door de verloskundige ;)

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hoi hoi!

als we de controles doen dan zie ik meestal al het kraamverband dat is al voldoende dan zien wij welke kleur je bloed en ik ga niet aan het kraamverband zitten ruiken je ruikt zo al ofdat het goed is (ivm baarmoeder ontsteking)als je echt een ontsteking zou hebben is de geur 9 van de 10 keer zo sterk dan weet je het meestal al dus maak je niet druk meis t valt echt wel mee we willen alleen weten ofdat je veel bloed/stolsels enz

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat zei de kraamverzorgster ook al.. ze zei, als het zover is, dan ruik ik dat al als ik smorgens binnenkom...

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb in de kraam gewerkt. Altijd geleerd dat je moest controleren op de kleur en hoeveelheid van het vloeien. Dus ja, ik zei altijd tegen vrouwen om hun kraamverband te bewaren. Maar ruiken, nee hoor, zou niet weten wat dat uit zou kunnen maken. Mocht er een infectie zijn zie je dat snel genoeg op het kraamverband!

Deel Deze Pagina