Kan dit? Ik wil zooo graag een vaginale echo namelijk, de beelden zijn zo mooi. Kan dit op verzoek? En waar mag ik dan hiervoor zijn?? Ik heb er medisch gezien geen enkele reden voor. de zwangerschap van mijn dochter liep voorspoedig en ben vlak na een miskraam meteen zwanger geraakt. alvast bedankt
Als je onder de 10/11 weken zwanger bent, krijg je automatisch een vaginale echo, tenminste is mij verteld. Omdat ze uitwendig niet zo goed kunnen zien als inwendig.
oh echt? want ik heb a.s. maandag mijn eerste echo. Anders bel ik morgen even of deze vaginaal gaat...
oeeh spannend!!! Kan me niet schelen met wat voor dingen ze in mn kut porren haha ik heb er een kind uit gekregen gezond en wel en ik wil ook zulke mooie plaatjes als dat ik op internet zie!! lijkt me zo gaaf!!!
Als het geen duidelijk apparaat is krijg je vaginaal ook geen mooie echo Onze HA maakte ook een vaginale echo maar was echt geen super beeld. Bij de verloskundige was het een nieuw apparaat en was gewoon via de buik met 8 weken en dat was 10x mooier. Als het niet nodig is gaan ze geen vaginale echo maken.
Nee idd, het geeft geen garantie voor en super mooie echo. Nou zijn alle echo's van een kindje gewoon mooi......
het is niet helemaal waar dat als je voor de 10 weken een echo krijgt dat dit meteen vaginaal gebeurd. ik heb bij bijde dames een vroege echo gehad (zo rond de 6 weken) en die zijn allebei gewoon vanaf de buitenkant genomen. mijn vk had wel net nieuwe apparatuur, dus was ook gewoon mogelijk.
hallo met mijn eerst echo was ik 8 w en 1 dag zwanger en die ging niet vaginaal (waar ik blij om ben) ze zeggen wel als je een volle blaas hebt het veel beter ziet wand ik heb afgelopen vrijdag ook een echo gehad met volle blaas en toen zag je alles mooi duidelijk
bij mij hebben ze het eerst op de buik geprobeerd met ruim 7 weken maar dat wou niet toen hebben ze het vaginaal gedaan en dat wou wel. meestal is de 1e echo vaginaal.
ik heb met 7wk en 6 dagen gewoon een uitwendige echo gehad hoor en alles was goed te zien dus denk dat je er echt om moet vragen gefeli!!!
Bij ons in het ziekenhuis is het zelfs andersom. Ze hebben een mooi nieuw apparaat voor uitwendig en de inwendige echo zijn veel korreliger. mijn eerste echo was gewoon uitwendig in de 9e week. Volgens mij zijn die gewoon wat minder mooi omdat ez zo opgeblazen worden omdat de kleine nog zo klen is. Chantal Chantal
ik krijg volgende week mijn eerste echo en die via de buik. dat de meeste eerste echo's vaginaal zijn is niet waar, alleen als je hem erg vroeg krijgt moet het weleens vaginaal.
Heb bij allebei een echo gehad rond de 6,5 weken en dat ging vaginaal. Soms kun je dat van buiten gewoon nog niet zien, maar ze zijn niet per se mooier als de uitwendige echo's vind ik.
ik heb er maandag nog 1 gehad voor mijn placenta als je er al een stuk of wat hebt gehad ga je er vanzelf wel aan wennen (tenminste dat had ik wel)
Nee hoor, eerste echo was met 7-8 weken en ik kreeg gewoon een uitwendige. En het was prima te zien overigens
hangt er volgens mij ook vanaf hoeveel buikvet je hebt. ik heb 0,0 vet daar (heb zo'n mannenbuik ) en met 7 weken heb je dan al prima beeld vanbuitenaf.
Vanaf ongeveer 8 weken gaat ie normaal gesproken gewoon uitwendig. Alleen wanneer ze het niet goed genoeg kunnen zien zal het alsnog vaginaal gaan.
heb de verloskundige gebeld, deze zei dat ik dit gewoon kon aangeven en ze dit dan ook gewoon doen als ik dit wil. Dat het zicht dan ook veel beter is vaak!! jeej