Inbrekers buiten de deur tijdens vakantie

Discussion in 'De lounge' started by Jonon, Jul 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dames,

Net gehoord van de buurman dat ze afgelopen nacht in een huis in onze staat hebben ingebroken. Het derde huis in 2 weken tijd. Ook deze mensen zijn op vakantie.

Wij gaan zelf aankomende zondag voor 3 weken weg.

We brengen alle waardevolle spullen naar mijn ouders (laptops, telefoon, harde schijf e.d) Op alle stopcontacten waarop een lamp is aangesloten zit een tijdschakelaar. Op de buitenlamp zit een bewegingssensor. En uiteraard sluiten wij alle deuren en ramen goed.

Welke maatregelen neem jij/jullie als je op vakantie gaat? Hoe zorg je ervoor dat inbrekers niet binnen komen?

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik doe eigenlijk niks.:) Ja ramen en deuren dicht en op slot maar verder niks bijzonders.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij draaien alles op slot, en leggen laptops e.d. in een kast of echt uit het zicht.
    Scheelt dat er altijd familie moet komen voor de kat :)
    Lijkt me geen fijn idee om weg te moeten met zoveel inbraken in jouw buurt.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Misschien iemand vragen om de gordijnen dagelijks/om de dag anders te hangen. De ene keer open, andere keer (half) dicht. De post ergens uit het zicht neer laten leggen.
    Als de keuken in het directe zicht is vanaf buiten, niet te netjes achterlaten of ook daar steeds iets laten veranderen.
    En idd kostbare dingen niet thuis laten. Denk ook aan sieraden enzo.

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Eigenlijk doe ik nooit iets speciaals.
    Ramen en deuren gaan dicht thats it :).

Dit jaar ga ik wel aan de buren vragen om een oogje het zeil te houden. En laat de auto op de oprit staan.

Zorg voor tijdschakelaars welke niet allemaal op hetzelfde moment aan en uit gaan.
    Ramen en deuren dicht, laat de post door de buren uit de brievenbus halen, auto op de oprit (desnoods de auto van de buren), als je een huis hebt waar je naar binnen kan kijken zorg dan dat er een "leef" indruk is en dus niet spik en span (wat vaak wel gebeurt), zorg voor goede sloten en extra knippen op de deuren en ramen, geen waardevolle spullen in het zicht.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nooit op internet zetten wanneer je op vakantie gaat, ook niet op Facebook!
    Een hacker kan er gemakkelijk achter komen waar je woont.
    Alle rolluiken dicht, als de auto voor staat de auto voor laten staan, je kan aan je buren of familielid vragen om af en toe een rolluik omhoog te doen overdag zodat het lijkt alsof je thuis bent en tegen zoweinig mogelijk mensen zeggen dat je op vakantie gaat.

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Mijn broertje voor 3 weken de sleutel geven van het huis :D
    Die mag er dan tijdelijk 'wonen'. Altijd handig.

Normaal doen de buren de katten eten geven in de ochtend en gelijk gordijnen open, post uit het zicht en in de avond katten eten en gordijnen dicht. Alle ramen en deuren dicht. De katten maken het dat er geleefd wordt in huis :)

Vaak plakken ze iets in de deurpost of deur en als die 'zegel' niet verbroken wordt na een paar dagen dan breken ze in. Ook post in de bus of op de mat zijn uitnodigend.

Anti inbraakstrips en dievenklauwen helpen wel wat om ze buiten te houden

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

we hebben een oprit, ik heb tegen de buren gezegd dat ze er gebruik van mogen maken, waren ze volgens mij erg blij mee.
    En ik heb de buren laten weten dat we op vakantie zijn, we hebben goed contact, dus die letten wel extra op....halen post bijna dagelijks er uit!

9. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Idd, kopjes of glazen op tafel laten staan, wat speelgoed over de vloer.
    Idd de tijdschakelaars niet allemaal op de zelfde tijd aan en uit laten springen.

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Niet op facebook zetten dat je op vakantie gaat, dat weten de meeste mensen wel. Wat ze alleen vergeten is dat je dan facebook op je telefoon moet afmelden of in ieder geval de locatiezoeker uitzetten want anders meld facebook dat je in dat en dat restaurant bent geweest. Daar zien inbrekers Dan ook aan dat je in het buitenland zit. Ook niet op facebook zetten dat het zo gezellig is daar en daar en je vakantiefoto's erop zetten. Dit moet je dan pas doen als je weer thuis bent. De meeste zijn zo gewend om alles te delen, maar vergeten dat dit delen ook door inbrekers gelezen wordt en ze daardoor ook weten dat je op vakantie bent. Dus facebook is ook op vakantie :)

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik laat mijn broertje van 24 hier logeren. Hij woont nog thuis, dus voor hem is het heerlijk om even ouder-vrij te zijn. Hij zet meteen de containers buiten, geeft de planten water, legt de post op een stapeltje. Helaas moet ik wel altijd de remsporen uit de wc poetsen wanneer ik thuis kom en ligt er altijd wel oude pizza in de koelkast. Maar dat is het me waard :D

12. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Inderdaad geen Facebook/Twitter/instagram. Maar spreek voor zich. Tegenwoordig zijn er tijdschakelaars te koop die je per dag kan instellen. Misschien de buren vragen of ze het ergste onkruid uit de voortuin willen halen.
    Fijne vakantie in ieder geval!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Lamp met timer. Zo heb je altijd ligt :) dat aan en uit gaat . Ook zorgen dat de post wordt opgeruimd

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik liet trouwens mijn zusje hier wonen in de week dat we vakantie hadden vorig jaar. Zo was het gewoont en voor mijn zusje en haar vriend was het vakantie,

15. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Weet niet of het waar is, maar ik hoorde dat ze tegenwoordig kleine stokjes schuin tegen je voordeur leggen. Gaat de voordeur open omdat de bewoners thuis zijn valt het stokje. Wordt de deur niet geopend ivm vakantie staat het stokje nog en breken ze in. Dus buren hierop laten letten.

Je kunt ook de buren de planten laten doen. Zo komt er geregeld iemand binnen.

16. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Wij doen zelf de tijdschakelaars zo dat de lichten boven aangaan als ze beneden uit gaan. En ik zet er altijd 1 op de tv voor 2x per dag +/- 30 minuten.

Heb ook iemand die de katten doet, dus geregeld inloop.

17. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Wij hebben waarschijnlijk erg lakse vrienden/kennissen op facebook. De ene na de andere vakantiemelding komt binnen. En ik moet bekennen dat wij dat normaal ook gewoon doen ;)

We gaan donderdag voor 2,5 week weg, en ik zal zorgen dat er een lampje brand, de boel op slot is en mijn ouders de post binnen leggen. Maar verder... Eigenlijk sta ik daar geen seconde bij stil als ik de deur dicht trek :)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze schoonmoeder komt hier elke dag om de dieren te voeren en ook de gordijnen en de post enzo te regelen..

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

Je hebt van die hele goedkope dingen bij de wibra enz. De ene kant plaats je op de deur en de andere kant op het kozijn. Als je die aanzet en de magneet raakt elkaar niet is echt een kbaal van jewelste!!!

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Laatst werd ik wakker gemaakt door een inbreker die hier 's nachts in huis geld kwam zoeken...

Ik ben opgestaan en mee gaan zoeken :D !!!

----

Even serieus; als inbreker moet je wel 's werelds kanslooste persoon ooit zijn om hier in te breken. Ik heb een Nokia uit 2006, een laptop van de uitverkoop, suède schoenen die ik in 2007 gekocht had voor 80 euro en zo versleten zijn dat ik er nog geen twee dubbeltjes voor kan vragen en alles oud, kapot en versleten :D Althans; mijn spullen dan :) Mijn vriend is exact het tegenovergestelde alsof we Dharma & Greg zijn.

Het enige waardevolle in dit huis zijn wat mij betreft de personen en huisdieren :cool: AND loving it!!!!

Share This Page